خانهاخبار
DJI از پهپاد 500 دلاری و بسیار کوچک Spark رونمایی کرد

DJI از پهپاد 500 دلاری و بسیار کوچک Spark رونمایی کرد

شرکت DJI به‌تازگی از پهپاد Spark رونمایی کرده است که علی‌رغم ابعاد کوچک و قیمت مناسب، قابلیت‌های بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
۱۳۹۶/۳/۴

در طی شش ماه گذشته، روند جدیدی در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین اتخاذ شده است تا اندازه پهپادها کاهش یابد و بدین شکل، این محصولات جمع‌وجورتر خواهد بود؛ هم‌چنین، دسترسی به آن‌ها ساده‎تر است. شرکت DJI همان‌طور که گفته شد، به‌تازگی از جدیدترین پهپاد خود با نام Spark رونمایی کرده است و این پرنده کوچک، کم‌تر از یک پوند (اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، 0.6 پوند یا 272 گرم) وزن دارد. در توصیف آن آمده است: «پهپاد کوچک DJI یعنی Spark، معرفی شد. اندازه و وزن آن کم‎تر از یک قوطی نوشابه است».

مشابه با رویه‌ای که برای Mavic Pro اتخاذ شده بود، پهپاد جدید DJI علی‌رغم وزن بسیار کم و ابعاد کوچک، قابلیت‌های گسترده و قابل‌توجه زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همراه با ابعاد و کاهش وزن این دستگاه، موضوع دیگری که DJI توانست با پهپاد جدید خود بر آن فائق آید، مساله قیمت بوده است.

image

تا به‌حال، هر پهپاد جدیدی که توسط DJI معرفی می‌شد، نزدیک به 1000 دلار قیمت داشت اما پهپاد جدید این شرکت یعنی Spark، تنها 499 دلارقیمت دارد و همین موضوع باعث شده است تا Spark به یک رقیب مناسب برای پهپادهای ارزان‌قیمت‌تر از Parrot، Yuneec و ZeroTech مبدل شود.  

 پهپاد جدید Spark از یک سیستم کنترل پرواز هوشمند مانند ActiveTrack و TapFly که در کوادکوپتر رده‌بالای Phantom 4 وجود داشت، بهره می‌گیرد. شما می‌توانید با استفاده از ژست‌های حرکتی، پهپاد جدید DJI را کنترل نمایید یا برای انجام این این کار از برنامه مخصوصی بر روی گوشی‌هوشمند خود استفاده کنید و بدین شکل خواهید توانست آن‌را با حداکثر 109 یارد فاصله، کنترل نمایید.

 البته همان‌طور که از پهپادهای کوچک‌تر انتظار می‌رفت، Spark با رقبای خود از نظر ماندگاری شارژ باتری چندان فرق قابل‌توجهی ندارد و مانداگری شارژ باتری با یک‌بار شارژ کامل، تنها 16 دقیقه است. برای شارژ پهپاد نیز می‌توانید از یک کابل با اتصال میکرو یواس‌بی استفاده کنید.

image

DJI برای پهپاد جدید خود با نام Spark که تنها 500 دلار قیمت دارد، یک بسته‌بندی جداگانه را نیز در نظر گرفته است و برای خرید آن، باید 200 دلار هزینه نمایید. این بسته‌بندی، شامل هاب شارژ، محافظ پره‌، یک باتری اضافی که می‌توانید از آن‌ها در Spark استفاده کنید و یک کنترل بی‌سیم است.

برای دوربین اصلی، از یک لرزشگیر دو محوره استفاده شده است. دوربین اصلی، می‌تواند با رزولوشن 1080p به فیلم‌برداری بپردازد یا در صورت تمایل، برای‌تان عکس‌هایی با دقت 12 مگاپیکسلی به ثبت برساند. قابلیت جدیدی در پهپاد Spark شرکت DJI وجود دارد که QuickShot نامیده می‌شود و پس از ثبت فیلم‌های کوتاه از مسیر پرواز این کوادکوپتر، به شما اجازه می‌دهد تا آن‌ها را ویرایش و در نهایت در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

لازم به‌ذکر است که این پهپاد از سنسورهایی بر روی بدنه خود بهره می‌گیرد و بدین شکل، از برخورد پهپاد با موانع جلوگیری خواهد شد. هم‌چنین، حداکثر سرعت پهپاد، به 31 مایل بر ساعت (معادل با 50 کیلومتر بر ساعت) می‌رسد.

شرکت DJI، پهپاد کوچک Spark را در پنج رنگ سفید، آبی آسمانی، سبز، قرمز و زرد عرضه خواهد کرد. این کوادکوپتر در تاریخ 15 ژوئن (25 خرداد) در دسترس قرار خواهد گرفت و در صورتی‌که پهپاد جدید DJI علاقه‌مند شده‌اید، می‌توان آن‌را هم‌اکنون پیش‎خرید کنید.

در ادامه، ویدیویی از پهپاد Spark شرکت DJI آمده است که شما را به دیدن آن دعوت می‌کنیم:

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

mani

۱۳۹۶/۳/۷
آخرین پهباد با این کانفیگ جدود 4500 قیمتش بود تازه بدون سنسور تصادف

Ali

۱۳۹۶/۳/۴
واقعا عالی فقط قیمت

Ali

۱۳۹۶/۳/۴
واقعا عالی فقط اگه می شه قیمت را پایین تر بدین مکرم