خانهاخبار
ارزیابی عملکرد اسنپدراگون 660؛ پیشرفت نه‌چندان محسوس در مقایسه با نسل قبل!

ارزیابی عملکرد اسنپدراگون 660؛ پیشرفت نه‌چندان محسوس در مقایسه با نسل قبل!

شرکت کوالکام، به‌تازگی از تراشه‌های اسنپدراگون 660 و 630 به عنوان نسل جدید چیپ‌ست‌های میان‎رده خود رونمایی کرده است. اما آیا آن‌طور که توسط کوالکام ادعا می‎شود، عملکرد تراشه اسنپدراگون 660 در مقایسه با نسل قبل بهبود یافته است؟ نتایج بررسی‌های جدید به این پرسش پاسخ می‎دهد.
۱۳۹۶/۳/۲

چیپ‌ست اسنپدراگون 660 کوالکام بر مبنای لیتوگرافی 14 نانومتری توسعه یافته و با توجه به کاهش معماری پردازنده، مصرف انرژی در این تراشه در مقایسه با نسل قبل کم‎تر است. شرکت کوالکام وعده می‌دهد که عملکرد اسنپدراگون 660 در مقایسه با اسنپدراگون 653 تا 20 درصد بهبود یافته است.

به‌تازگی، یک گوشی جدید با اسم‌رمز Heart (همان‌طور که در خبرهای گذشته آمده بود، این مدل به احتمال زیاد گوشی میان‌رده نوکیا 8 است) در آزمون Geekbench 4.1 مورد ارزیابی قرار گرفته است و از تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام با هشت هسته پردازشی Kryo 260 استفاده می‎کند.

در بررسی تک هسته پردازشی، عملکرد چیپ‌ست اسنپدراگون 660 در مقایسه با اسنپدراگون 653 (که در گوشی Oppo F3 Plus مورد ارزیابی قرار گرفته است) تا 10 درصد افزایش یافته و در بررسی چند هسته پردازشی، بهبود عملکرد این تراشه در مقایسه با نسل قبل به 20 درصد می‌رسد. در بررسی تک هسته پردازشی، چیپ‌ست اسنپدراگون 660 موفق به کسب امتیاز 1588 شده است و در بررسی چندین هسته پردازشی، این امتیاز به 5455 می‌رسد. برای مقایسه، باید به امتیاز 1438 و 4695 تراشه اسنپدراگون 653 به ترتیب در بررسی تک هسته و چندین هسته پردازشی اشاره کرد.

image

البته هنوز باید منتظر ماند و عملکرد چیپ‌ست میان‌رده جدید کوالکام را در نمونه‌های نهایی محصولات مجهز به اسنپدراگون 660 ارزیابی کرد. علاوه‌براین، باید دید که مصرف انرژی تا چه اندازه در چیپ‏ست اسنپدراگون 650 در مقایسه با نسل قبل یعنی اسنپدراگون 653 کاهش یافته است؟ هرچند، با مدنظر قرار دادن لیتوگرافی 14 نانومتری تراشه اسنپدراگون 660 و فرآیند تولید 28 نانومتری تراشه اسنپدراگون 653 پاسخ به این پرسش واضح به‎نظر می‌رسد.

شرکت کوالکام اعلام کرده است که تولید چیپ‌ست اسنپدراگون 660 در حال‌حاضر آغاز شده است و برخی از سازندگان، محصولاتی را با این تراشه به بازار عرضه خواهند کرد. از جمله سازندگان احتمالی که گوشی‌هوشمند جدید خود را با چیپ‌ست میان‌رده جدید کوالکام ارائه می‌دهند، می‌توان به شرکت شیائومی با عرضه شیائومی می مکس 2، شرکت نوکیا با عرضه نوکیا 8 و شرکت سونی با عرضه اکسپریا X1 و فبلت X Ultra با نمایشگری کشیده و نسبت تصویر غیرعادی 21 به 9 اشاره کرد. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

hosfat

۱۳۹۶/۳/۲
جالبه !!!کم مونده رکورد 835 رو بزنه بعد شما میگید پیشرفت نه‌چندان محسوس در مقایسه با نسل قبل! تو انتخاب تیترها بیشتر دقت کنید

اهورا

۱۳۹۶/۳/۲
تیتری که شما زدی با عددهایی که نوشتید هم خوانی نداره پیشرفت نه چندان محسوس در مقایسه با نسل قبل!!!
این اعداد پیشرفت داشته ولی نه چندان محسوس شما رو نمیدونم!!!
اگه اعداد یکم دیگه بالا بره گه دیگه 835 توجیح نداره
اتفاقا این پیشرفت کاملا محسوس و عقلانی هست در مقایسه با پرچمدار کوالکام 835 که نباید به اون برسه و طبیعیه
به نظرم سامسونگ داره بازار پردازنده ها رو به دست میگیره و کوالکام باید حواسش رو خیلی جمع کنه
1کوالکام
2اگزینوس
3کایرین
اینا برترینهای حال حاضرن به ترتیب شماره

yashar2080

۱۳۹۶/۳/۲
من چیزی که میبینیم یک پردازنده قدرتمنده..... قویترین پردازنده حال حاضر بازار تو حالت چند هسته 6031 امتیاز اورده و این پردازنده5455!!!!! یا تو تک هسته1832 به 1588 هستش یعنی اختلاف خیلی ناچیزه اونوقت شما از یک پردازنده میان رده انتظار چی رو دارین؟!!!!کم مونده به بهترین پردازنده حال حاضر بازار برسه و اسم میان رده رو هم یدک میکشه