خانهاخبار
Android Go یک نسخه جدید از اندروید نیست

Android Go یک نسخه جدید از اندروید نیست

برخلاف تصورات پیشین، کمپانی گوگل اعلام کرده است که Android Go فقط یک پیکربندی از سیستم‌عامل اندروید است و یک نسخه جدید از آن محسوب نمی‌شود.
۱۳۹۶/۳/۲

کمپانی گوگل در مراسم I/O 2017 از ادیشن جدید سیستم‌عامل اندروید بانام «Android Go» رونمایی کرد. این نسخه همانند پروژه بی‌سرانجام Android One برای بازارهای نوظهور طراحی و ساخته‌شده است. پیش‌ازاین تصویر می‌شد که اندروید گو یک نسخه جدید از سیستم‌عامل اندروید باشد، اما Sameer Samat، مدیر بخش محصولات اندروید و گوگل پلی، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت NDTV اعلام کرد که اندروید گو جانشین Android One نخواهد شد و همچنین یک ورژن مجزا و متمایز از سیستم‌عامل اندروید نیز محسوب نمی‌شود.

image

به‌طور دقیق‌تر، Android Go همان سیستم‌عامل اندروید و درواقع ورژن اندروید O است و همانند اندروید ویر، اندروید TV، یا حتی رام‌های شخصی مانند تاچ ویز و EMUI یک نسخه متمایز و مجزا از اندروید نیست. اما تفاوت Android Go با اندروید اصلی در تعداد نرم‌افزارهای پیش‌فرض و حذف برخی ویژگی‌ها و آپشن‌هاست.

تا به اینجا Android Go را نمی‌توان نسخه دوم اندروید وان دانست. پروژه اندروید وان بیشتر با گوشی‌های نکسوس شناخته می‌شود و کمپانی گوگل وعده داده بود که این سیستم‌عامل را به همراه محصولاتی پایین رده روانه بازار کند، اما هنوز از سرنوشت این پروژه خبری در دسترس نیست.

عدم تمایز اندروید گو با اندروید O می‌تواند خبری خوش برای کاربران و به‌خصوص توسعه‌دهندگان باشد؛ زیرا لزومی برای نوشتن برنامه‌های جداگانه برای نسخه Go وجود نخواهد داشت. از دیدگاه Sameer Samat مزیت دیگر اندروید گو برای توسعه‌دهندگان این خواهد بود که آن‌ها بدون هیچ‌گونه نگرانی در مورداجرای نرم‌افزارهای خود در نسخه‌های قدیمی اندروید، می‌توانند بازار گوشی‌های پایین رده را هدف‌گیری کنند. Android Go حتی از نرم‌افزارهای رایج سیستم‌عامل اندروید نیز پشتیبانی می‌کند؛ اما نوع و نحوه این پشتیبانی ممکن است تا حدودی با نسخه‌های معمولی اندروید متمایز باشد.

برخی منابع نیز گزارش داده‌اند که کمپانی گوگل سال آینده از گوشی‌هایی با سیستم‌عامل Android Go رونمایی خواهد کرد؛ زیرا علی‌رغم اینکه اکثر گوشی‌های پایین رده بازار این روزها حداقل از 2 گیگابایت رم بهره می‌برند، این سگمنت از بازار هنوز جای زیادی برای توسعه و مانور دارد. البته قطع به‌یقین می‌توان مطمئن بود که اندروید گو برای دستگاه‌های فعلی گوگل و گوشی‌های بالا رده این کمپانی در دسترس قرار نخواهد گرفت. پیش‌بینی شما چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)