خانهاخبار
آیا اندروید وان با Android Go جایگزین خواهد شد؟

آیا اندروید وان با Android Go جایگزین خواهد شد؟

پروژه Android Go عرضه گوشی‌های بسیار ارزان‌ اندرویدی را امکان‌پذیر می‌کند و کاربران را از عملکرد این محصولات راضی نگه خواهد داشت. اما آیا این پروژه، جایگزینی برای اندروید One است که مدت‌ها توسط گوگل در حال گسترش بود؟
۱۳۹۶/۲/۳۰

گوشی‌های هوشمند، امروزه قدرت سخت‌افزاری در حد و اندازه رایانه‌های شخصی دارند و رقابت سازندگان با یک‌دیگر، باعث ظهور محصولات قدرت‌مند با بهترین مشخصات سخت‌افزاری شده است که ما آن‌ها را گوشی‌های پرچم‌دار می‌نامیم. در انتخاب این محصولات، مقوله «قیمت» چندان حائز اهمیت نیست و کاربران به‌طور معمول، به مشخصات سخت‌افزاری آن‌ بها می‌دهند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

image

 با پیشرفت مشخصات‌فنی گوشی‌های هوشمند، پیش‌نیازهای سخت‌افزاری برای اجرای روان یک سیستم‌عامل مانند اندروید افزایش یافته و این موضوع به یک چالش جدی برای سازندگان محصولات ارزان‌قیمت مبدل شده است. به همین جهت، شرکت گوگل مدتی پیش از Android Go به عنوان نسخه سبک‌شده سیستم‌عامل اندروید برای محصولات ارزان‌قیمت رونمایی کرد تا سازندگان برای عرضه محصولات رده‌پایین، با محدودیت مواجه نباشند و کاربران نیز از سوی دیگر، بهترین تجربه را با توجه به مبلغ پرداختی خود به دست آورند.

از زمان معرفی Android Go، شائبه‌های فراوانی پیرامون سرنوشت پروژه «اندروید One» وجود دارد و حتی در بسیاری از خبرگزاری‎های معتبر از Android Go به عنوان جایگزین این پروژه نام‎برده می‌شود. همین موضوع باعث شده تا Arpit Medha به عنوان مدیر تولید Android Go به شایعات واکنش نشان دهد و در یک مصاحبه، اعلام کرده است که این پروژه جدیدترین تلاش گوگل برای افزایش سطح دسترسی کاربران به گوشی‎های اندرویدی به شمار می‎رود.

در پاسخ به احتمال جایگزینی Android Go با پروژه «اندروید One»، وی اعلام کرده است که هیچ‌گاه چنین نخواهد شد زیرا به‌طور اساسی، شرکت گوگل از عرضه نسخه سبک‌شده سیستم‌عامل اندروید که Android Go نامیده می‎شود و پروژه اندروید One، دو هدف متفاوت را دنبال می‎کند و Android Go جایگزینی برای طرح مذکور نخواهد بود. به باور مدیر تولید Android Go، این پروژه محصولات رده‌پایین و بسیار ارزان‌قیمت را هدف قرار داده است و پروژه اندروید One بازار میان‌رده را پوشش می‌دهد.

رئیس شرکت گوگل، ساندار پیچای نیز در واکنش به این پرسش اعلام کرده است که Android Go و اندروید One قرار نیست با یک‌دیگر جایگزین شود؛ بلکه این دو پروژه، مکمل یک‌دیگر برای افزایش هرچه بیشتر کاربران اکوسیستم اندروید خواهد بود. طرح نخست، محصولات اندرویدی با قیمت کم‌تر از 100 دلار را تحت پوشش  قرار می‎دهد و Android One، همکاری مشترکی بین گوگل با سازندگان دیگر است تا عرضه گوشی‌های هوشمند میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه با نسخه خام سیستم‌عامل اندروید، امکان‌پذیر شود.

 در پروژه Android Go به ساده‌سازی سیستم‌عامل اندروید و اجرای روان برنامه‌های مختلف اندرویدی بر روی آن تمرکز شده است و گوگل قصد دارد تا به منظور ارائه بهترین تجربه، نسخه سبک‌ شده برنامه‌های موجود را برای Android Go منتشر نماید. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۲/۳۱
بدرد گوشی های ضعیف هنگ تی سی میخوره تا حداقل بازی مار رو بتونه اجرا کنه