خانهاخبار
لامبورگینی اوروس برای اولین بار در پیست نوربرگ‌رینگ دیده شد

لامبورگینی اوروس برای اولین بار در پیست نوربرگ‌رینگ دیده شد

آیا اوروس سریع‌ترین شاسی بلند جهان در پیست خواهد بود؟
۱۳۹۶/۲/۲۹

لامبورگینی اوروس، نخستین شاسی بلند کمپانی ایتالیایی لامبورگینی قطعا به این زودی ها روانه بازار نخواهد شد. آنچه اکنون درباره آن می‌دانیم این است که قدرت خود را از یک موتور 8 سیلندر توربو با 650 اسب بخار قدرت تامین می‌کند و به لطف رندرها و تصاویر مخفیانه ایده‌ای از طرح نهایی آن داریم. اما مهم‌ترین سوالی که معمولا درباره محصولات یک سوپر اسپرت ساز مطرح می‌شود، عملکرد آن در پیست است، خواهد شاسی بلند باشد خواه سواری!

اخیرا برخی عکاسان تصاویری از اوروس در پیست نوربرگ‌رینگ ثبت کرده‌اند. البته با وجود 650 اسب بخار قدرت، لامبورگینی نشان داده که اهمیت چندانی برای عملکرد سریع در پیست برای نخستین شاسی بلند خود قائل نیست و خطری رکورد پورشه کاین توربو S را در جهنم سبز تهدید نمی‌کند.

image

بدنه این خودرو زیر پوشش شدیدی پنهان شده و اطلاعات زیادی در اختیار ما قرار نمی‌دهد. با این وجود، طرح کلی بدنه شباهت زیادی به کانسپت اصلی دارد، البته اگر لامبورگینی نخواهد که آن را به هوراکان شبیه کند. لامبورگینی یکی از زیر مجموعه‌های فولکس واگن محسوب می‌شود به همین دلیل پلتفرم مشترکی با آئودی Q7، بنتلی بنتایگا و نسل جدید پورشه کاین دارد چراکه همه این کمپانی‌ها تحت مالکیت شرکت آلمانی هستند. البته نام فولکس واگن توآرگ را نیز باید به این فهرست اضافه کنیم.

image

مشخصات فنی اوروس هنوز اعلام نشده‌اند و اطلاعات کمی در این زمینه در اختیار ما است. اما احتمالا در کنار نسخه استاندارد با موتور 8 سیلندر توربو، نسخه پلاگین هیبرید هم در دسترس خواهد بود مانند بنتایگا. اوروس نخستین تلاش از سوی لامبورگینی برای ورود به بازار داغ شاسی بلندها است و ممکن است یک نسخه تمام الکتریکی از این خودرو نیز به بازار عرضه شود. گفته می‌شود که این خودرو در دسامبر سال 2017 معرفی می‌شود اما تولید انبوه آن از اوایل سال 2018 آغاز خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امین

۱۳۹۶/۲/۳۰
مرسی از مطالب فوق العادتون اما با عرض پوزش
این اولین شاسی بلند لامبورگینی نیست
بین سال 1986 تا 1993 لامبورگینی LM002 تولید می شده