خانهاخبار
گوگل، اچ تی سی و لنوو هدست‌های واقعیت مجازی مستقل می‌سازند

گوگل، اچ تی سی و لنوو هدست‌های واقعیت مجازی مستقل می‌سازند

کمپانی گوگل قصد دارد هدست واقعیت مجازی توسعه دهد که بدون نیاز به گوشی هوشمند، کار می‌کند بدین منظور از کمپانی کوالکام نیز کمک می‌گیرد.
۱۳۹۶/۲/۲۹

یک سال قبل گوگل از دی دریم، پلتفرم اختصاصی خود برای واقعیت مجازی رونمایی کرد. این پلتفرم با اندروید 7.0 نوقا همراه شده تا تجربه‌ای عالی از واقعیت مجازی در اختیار قرار دهد. البته مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاص لازم برای آن هم اعلام شده. این هدست با محدودیت‌های فراوانی روبه‌رو است از جمله محدودیت در عرضه و حضور در بازار اما گوگل می‌خواهد آن را گسترش دهد و آینده بهتری را برای آن رقم بزند.

درست بعد از اعلام خبر پشتیبانی گلکسی S8 و S8 پلاس و پرچم‌دار آینده ال جی (احتمالا V30)، گوگل خبر از کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی مستقل مبتنی بر پلتفرم دی دریم داد که برای کار کردن نیاز به یک گوشی هوشمن نخواهد داشت. اما این کار چه نتایج مثبتی دارد؟

اول آنکه استفاده از یک هدست واقعیت مجازی مستقل آسان‌تر است؛ کافی است آن را بر روی چشمان خود قرار دهید و بدون نیاز به یک اسمارت فون، از این تکنولوژی لذت ببرید. دوم، تجربه بهتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قطعا یک هدست با بهترین سنسورها، چشمی‌های با کیفیت و نمایشگرهای سطح بالا می‌تواند بهتر از یک گوشی هوشمند عمل کند. به علاوه دیگر نیازی به از دست دادن شارژ گوشی به هنگام استفاده از واقعیت مجازی نیست.

گوگل با همکاری کوالکام در حال ساخت یک نمونه مرجع است که سایر کمپانی‌ها می‌توانند هدست‌های واقعیت مجازی خود را بر اساس پلتفرم دی دریم طراحی کنند. اچ تی سی و لنوو از گزینه‌های قطعی هستند و احتمالا تا اواخر سال 2017، هدست‌های مستق خود را روانه بازار خواهند کرد. از مشخصات و قیمت این هدست‌ها چیزی گفته نشده اما شکل احتمالی آنها مطابق تصاویر زیر است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

siyavash

۱۳۹۶/۲/۲۹
عالیه

kamran

۱۳۹۶/۲/۲۹
فقط هدست واقعیت مجازی لنوو ، برندشو نمی زد فکر می کردم VR پلی استیشن 4 هست .
خیلی خوب کپی برداری کرده آفرین به لنوو . یه چند تا چراغ هم میذاشت میشد VR سونی .
.
.
<~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~>
*JUST_SONY_LIKE_NO_OTHER*
<~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~>
.
.