خانهاخبار
مقایسه HTC U11 با HTC U Ultra: چشم در برابر چشم!

مقایسه HTC U11 با HTC U Ultra: چشم در برابر چشم!

گوشی پرچم‌دار جدید HTC U 11 دیروز به‌طور رسمی معرفی شد اما این گوشی تا چه اندازه با محصول دیگر این سازنده تایوانی از سری U یعنی HTC U Ultra متفاوت است؟ در ادامه همراه ما باشید تا به این تغییرات نگاهی داشته باشیم.
۱۳۹۶/۲/۲۹

شرکت اچ‌تی‌سی در اوایل امسال از سری جدید گوشی‌های هوشمند خود با نام U رونمایی کرد و HTC U Ultra اولین محصول رده‌بالای این سازنده از سری U است. رونمایی از یک گوشی رده‌بالای جدید پس از تعطیلات سال نوی میلادی و آن‌هم در شرایطی که بسیاری خرید خود را انجام داده‌اند، به اندازه کافی گویای این مطلب است که شرکت اچ‌تی‌سی امیدی به HTC U Ultra نداشت! فبلت یو اولترا در واقع یک گوشی رده‌بالا با مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مند است که در یک زمان اشتباه، به بازار عرضه شد.

HTC U Ultra پیش از آنکه چیپ‎ست اسنپدراگون 835 توسط کوالکام معرفی شود؛ رونمایی شد و همین موضوع باعث شده است تا فبلت رده‌بالای شرکت HTC حرف چندانی در رقابت با گوشی‌های پرچم‌دار پس از خود نداشته باشد. در واقع، به نحوی شرکت سازنده اعلام کرد که HTC U Ultra یک گوشی پرچم‌دار نیست؛ پس نباید از آن، انتظار سخت‌افزاری رقابتی را داشته باشید!

اما جدیدترین گوشی شرکت اچ‌تی‌سی که دست بر قضا یک پرچم‌دار نیز است، دیروز به‌طور رسمی با نام HTC U 11 معرفی شد و آمده است تا متفاوت‌ترین گوشی سال باشد. اما به راستی این محصول چه تفاوت‌هایی با HTC U Ultra دارد که آن‌را زیبنده لقب منحصر به فرد ترین محصول اچ‌تی‌سی می‌دانیم؟

پیش از بررسی جزئی‌تر این تفاوت‌ها، بهتر است نگاهی خلاصه‌وار به مشخصات سخت‌افزاری هر دو مدل داشته باشیم:

نام / قابلیت‌ها

HTC U Ultra

HTC U 11

ضخامت / وزن

8 میلی‌متر / 170 گرم

7.9 میلی‌متر / 169 گرم

نمایشگر

5.7 اینچی Quad HD / پنل نمایشگر، Super LCD 5 است / نسبت ابعاد نمایشگر: 16 به 9

5.5 اینچی Quad HD / پنل نمایشگر، Super LCD 5 است / نسبت ابعاد نمایشگر: 16 به 9

پوشش نمایشگر

Corining Gorilla Glass 5

Corining Gorilla Glass 5

چیپ‌ست

اسنپدراگون 821 کوالکام با چهار هسته پردازشی Kryo / واحد گرافیکی آدرنو 530

اسنپدراگون 835 کوالکام با هشت هسته پردازشی Kryo / واحد گرافیکی آدرنو 540

حافظه رم و حافظه داخلی

چهار گیگابایت / 64 گیگابایت یا 128 گیگابایت

چهار گیگابایت / 64 گیگابایت

شش گیگابایت / 128 گیگابایت

پشتیبانی از حافظه جانبی

دارد؛ تا 256 گیگابایت

دارد؛ تا 256 گیگابایت

اسلات سیم‌کارت و حافظه

هیبریدی / در صورت استفاده از دو سیم‌کارت، امکان افزایش حافظه وجود ندارد.

هیبریدی / در صورت استفاده از دو سیم‌کارت، امکان افزایش حافظه وجود ندارد.

دوربین اصلی

12 مگاپیکسلی / دریچه دیافراگم f1.8 / OIS / فوکوس خودکار تشخیص فازی / اندازه سنسور: 1.23 اینچ / HDR خودکار / فیلم‌برداری با رزولوشن 4K

12 مگاپیکسلی / دریچه دیافراگم f1.7 / OIS / فوکوس خودکار تشخیص فازی / اندازه سنسور: هنوز مشخص نیست /  HDR/ فیلم‌برداری با رزولوشن 4K

دوربین سلفی

16 مگاپیکسلی

16 مگاپیکسلی

احراز هویت

با تشخیص اثرانگشت

با تشخیص اثرانگشت

ضدآب

-

IP67

قابلیت‌ها

نمایشگر ثانویه

فریم حساس به فشار (Edge Sense)

باتری

3000 میلی‌آمپر ساعت

3000 میلی‌آمپر ساعت

 

HTC U 11 کوچک‌تر است

image

فبلت رده‌بالای HTC U Ultra از یک نمایشگر 5.7 اینچی استفاده می‌کند که حاشیه‌های قابل‌توجهی در اطراف نمایشگر این فبلت وجود دارد. اندازه نمایشگر و هم‌چنین نحوه طراحی آن، باعث می‌شود تا HTC U Ultra محصولی کاملاً بزرگ و البته سنگین باشد. لازم به‌ذکر است که برخلاف HTC U 11، فبلت رده‌بالای اچ‌تی‌سی از سری U به یک نمایشگر ثانویه 2 اینچی مجهز شده است که در بالای نمایشگر اصلی قرار دارد.

 خوش‌بختانه، در HTC U 11 علی‌رغم کاهش تنها 0.2 اینچ از اندازه نمایشگر و عدم حذف حاشیه‌های اضافی، از شاسی جمع‌وجورتری استفاده شده است و با اینکه HTC U 11 هم‌چنان در کلاس فبلت‌ها قرار می‌گیرد (به محصولاتی که اندازه نمایشگر آن‌ها 5.5 اینچ یا بزرگ‌تر باشد، فبلت می‌گوییم) اما به هیچ عنوان مانند U Ultra بیش از اندازه بزرگ نیست! برای مقایسه، ابعاد HTC U 11 و U Ultra در ادامه آمده است:

  • HTC U Ultra – ابعاد: 162.41 در 79.79 در 7.99 میلی‌متر / وزن: 170 گرم
  • HTC U 11 - ابعاد: 153.9 در 75.9 در 7.9 میلی‎متر / وزن: 169 گرم

فریم U 11 به فشار حساس است

image

ایده نمایشگر ثانویه در HTC U Ultra کاملاً جدید نیست و تنها کافی است سری V گوشی‌های ال‌جی را به خاطر آوریم اما اچ‌تی‌سی با معرفی U 11 نشان داد که خلاقیت گذشته خود را حفظ کرده است. جدیدترین گوشی پرچم‌دار اچ‌تی‌سی، از فریم حساس به فشار استفاده می‌کند که برخلاف انتظارات، میانه‌ای با ژست‌های حرکتی ندارد اما اگر آن‌را بفشارید؛ می‌توانید برنامه‌های مختلفی را اجرا کنید و همین موضوع به تنهایی کافی است تا HTC U 11 را از تمامی محصولات پیش‌تر عرضه شده توسط شرکت اچ‌تی‌سی تمیز دهیم.

فشار وارد بر لبه‌های دستگاه، قابل شخصی‌سازی است و برای مثال با واردکردن یک‌بار فشار، می‌توانید مشخص نمایید که برنامه دوربین اجرا شود یا با دوبار فشردن آن، گوشی به دوربین سلفی سوئیچ نماید. البته حسگر مجاورت از تشخیص اشتباه فشارهای ناخواسته به لبه‌های دستگاه جلوگیری می‎کند.

سخت‌افزاری که دیگر ضعیف‌ نیست!

image

 

یکی از خرده‌هایی که نسبت به HTC U Ultra گرفته می‌شود، عرضه این فبلت رده‌بالا با چیپ‌ست اسنپدراگون 821 است. هم‎چنین از نظر سایر مشخصات سخت‌افزاری، فبلت جدید اچ‌تی‌سی حرف چندانی برای گفتن نداشت. به همین جهت، شرکت اچ‌تی‌سی به نظرات کاربران اهمیت داده است و اکنون، HTC U 11 را باید قدرت‌مندترین پرچم‌دار اندرویدی نامید.

این گوشی 5.5 اینچی، از چیپ‌ست اسنپدراگون 835 کوالکام با پردازند هشت هسته‌ای استفاده می‎کند و نسخه رده‌بالای آن با شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه به بازار عرضه خواهد شد. هم‌چنین، یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت وظیفه تأمین انرژی در گوشی پرچم‎دار جدید اچ‎تی‌سی را برعهده گرفته است و علی‌رغم ظرفیت ظاهری پایین آن، شرکت اچ‌تی‌سی نسبت به عملکرد آن بسیار خوش‌بین است.

دوربین قدرت‌مند؛ وقتی HTC رقبا را تار و مار می‌کند!

image

HTC U Ultra و U 11 هر دو از یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند اما در گوشی پرچم‎دار جدید اچ‌تی‌سی، دوربین دیگر نقطه ضعف آن در برابر گوشی‌های رده‌بالای دیگر نیست و شاید باید آن‌را برگ برنده اصلی محصول جدید اچ‎تی‎سی به شمار آورد.

گشادگی دیافراگم در دوربین اصلی HTC U، برابر f1.7 بوده و این در حالی است که HTC U Ultra از یک دوربین با گشادگی دهانه لنزی f1.8 استفاده می‎کند. هرچند، اندازه پیکسل‎ها در سنسور دوربین اصلی گوشی HTC U Ultra بزرگ‌تر است؛ اندازه پیکسل‌ها در دوربین U Ultra به 1.55 میکرومتر می‌رسد و این در حالی است که HTC U 11 از یک سنسور با اندازه پیکسلی 1.4 میکرومتر استفاده می‌کند.

به این موارد، باید امتیاز 90 گوشی پرچم‎دار جدید HTC را از DxOMark اضافه کرد تا بدانید که HTC U 11 در حال‌حاضر، قدرت‌مندترین گوشی در زمینه عکاسی است. این در حالی است که پیش‌تر، این عنوان به پیکسل‌های گوگل با امتیاز 89 اختصاص داشت اما با عرضه HTC U 11، دیگر قدرت دوربین گوشی‌های پرچم‎دار گوگل به چشم نمی‌آید!

بدنه ضدآب؛ طراحی که دیگر الزام‌آور نیست!

image

بدنه ضدآب به یکی از استاندارد امروزی در میان گوشی‌های پرچم‌دار جدید تبدیل شده است و علی‌رغم عرضه چند مدل محدود توسط شرکت اچ‌تی‌سی با بدنه ضدآب مانند HTC Bolt که مدتی بعد با نام HTC 10 Evo به صورت جهانی در دسترس قرار گرفت، فبلت HTC U Ultra از بدنه‌ای ضدآب استفاده نمی‌کند و شرکت اچ‌تی‌سی برای آن، تنها به ذکر "مقاومت بدنه در برابر نفوذ قطرات مایعات" بسنده نموده است.

هرچند در HTC U 11 وضعیت کاملاً متفاوت است؛ پرچم‌دار جدید اچ‌تی‎سی موفق به دریافت گواهی IP67 شده است که مقاومت آن‌را تا 30 دقیقه در عمق 1 متری تضمین می‌دهد. البته مقاومت بدنه در حد و اندازه گوشی‌های پرچم‌دار جدید از جمله گلکسی S8 سامسونگ نیست اما به هرحال، می‌توانید مطمئن باشید که گوشی شما با یک‌بار خیس‌شدن آسیب نمی‌بیند و هم‎چنان برای خدمت‌گذاری به شما حاضر است!

ضبط‌ صدای 360 درجه به لطف HTC U 11 امکان‌پذیر است

image

HTC U 11 از چهار میکروفون استفاده می‌کند و همین موضوع باعث شده تا گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‎سی، بتواند صدای 360 درجه به ثبت برساند. در صورتی‌که در هنگام فیلم‌برداری بر روی چیزی با فاصله از گوشی‎هوشمندتان زوم کنید؛ HTC U 11 تلاش می‌کند از حالت Shotgun mic برای ضبط صدای سوژه کمک بگیرد.

نسخه رده‌بالای HTC U Ultra با شیشه‌ای از جنس یاقوت کبود، هم‌چنان فریبنده است!

image

با اینکه HTC U 11 به عنوان گوشی پرچم‌دار جدید سازنده تایوانی خود به بازار عرضه شده است، به اندازه U Ultra مرغوب نیست زیرا نسخه‌ مخصوصی از فبلت رده‌بالای اچ‌تی‌سی با شیشه‌ای از جنس یاقوت کبود وجود دارد که پنل جلو و پشت دستگاه را پوشش داده است. این نوع شیشه، مقاومت بالایی دارد و ایجاد خط و خش بر روی آن تقریباً غیرممکن است. البته برای خرید آن، باید هزینه قابل‌توجهی نمایید!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (43 نظر)

naruto98

۱۳۹۶/۱۲/۲۱
هه . خدایا سال 2018 رو هم رد کرده الان تو برج 3ش شیم هنوز نفهمیدی کلی برند و کمپانی مطرح دنیا تو تایوان هستند
همینکه پشت گوشیم زده باشه Made in Taiwan خیلی تسلی خاطره تا Made In China

سینا خان

۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چی داره سرعت بیشتر تست ضربان قلب تمام صفحه نمایشگر4kکه هم دوربین عکس رو4kمیگره هم فیلم4k و تست عنبیه چشم تشخیص چهره و جنس بهتر و... دیگه نمیتونم بنویسم چون انقدر قابلیت داره تا صبح باید بنویسم خسته میشم htc حتی یو۱۱ پلاسش هیچی در برابر قول جهانs8نداره شما که تعصب روhtcداری برو هنگ تی سیت رو بخر بقیه مردم عاشق قدرت و سرعت امکانات بیشتر هستن جنس بدنه اچ تی سی داغون هست راحت با دست بدنه میشکنه ولی سامسونگ نه عمو جون برو بزار باد بیاد جی اس ام نظر رو بزار

arian

۱۳۹۶/۳/۲
عمو جان همین جا که میگی بهترین مارکای قطعات الکترونیکی میزنه فقط یکی واست میگم بسه واست اصلا با اچ تی سی کاری ندارم ASUSساخت همون چین تایپه بقول شما ایفونش تو چین مونتاژ میشه الان فک کردی سامی هنگ تو کره مونتاژ میشه??????????????

arian

۱۳۹۶/۳/۲
خلاقیتی که سامسونگ داره هیچ شرکتی نداره الان 5یا6سال میشه تمام گوشیاش یشکلا
حرف از خودم نیست برید تو تبلیغ خود سامسونگ نگاه کنید
خودم گوشی فروشی کار میکنم مشتری میاد ما بهش بگیم همون چیزو میگیره دوستانه دیگه همیطوری هستن واسه گوشی فروش فرقی نداره مشتری چی میخره
هرچی توبازار بیشتر بیاد ما هم همون میاریم هیچ فرقی ندارن براندا باهم چون سامسونگا صفحه نمایش LEDاستفاده میکنه مشتری بیشتر میپسده ولی نمیدونه که اگه یه زمانی صفحه گوشیش به هر دلیلی بسوزه نصفه پول گوشیشو باید بد تا اون صفحه نمایشو درست کنه
گوشیا htcچون قطعاتش کمت پیدا میشه کمتر فروش داره ولی گوشی هست که تا اخر جونش کار میکنه
سونی هم گوشی بدی نیست اونم مثل اچ تی سی قطعات کمی تو بازار دارن اینطور نیست که اصلا نباشه هست کمه

حمید

۱۳۹۶/۳/۲
نظر شما ..فکر میکنی سرعت s8بیشتره. برو تحقیق کن ببین چه خبره. سرعت شیامی می6 از سامسونگ بیشتره چه برسه به htc.