خانهاخبار
مدیاتک با Helio X20 به رقابت با کوالکام امیدوار است

مدیاتک با Helio X20 به رقابت با کوالکام امیدوار است

Helio X20 اولین پردازنده 10 هسته‌ای جهان است و مدیاتک امید دارد تا با این پردازنده بتواند رقابت با کوالکام را وارد فاز جدیدی کند.
۱۳۹۶/۲/۲۲

مدیاتک همواره در پی این بوده است تا بتواند راه خود را به‌سوی بازار گوشی‌های هوشمند بالا رده هموار کند؛ اما این کمپانی همیشه زیر سایه کوالکام قرارگرفته است. این کمپانی تایوانی به‌تازگی و با معرفی پردازنده Helio X20 قصد دارد رقابت با کوالکام را وارد فاز جدیدی کند. ایکس 20 تاکنون توانسته است توجهات کمپانی‌های مطرح فعال در بازار گوشی‌های هوشمند را به خود جلب کند. از پردازنده Helio X20 می‌توان هم درگوشی‌های پرچم‌دار و هم میان رده استفاده کرد.

image

هلیو ایکس 20 اولین پردازنده 10 هسته‌ای جهان است و با معماری 20 نانومتری ساخته‌شده است. به گزارش وب‌سایت Economic Daily، این پردازنده با برچسب قیمت 20 دلاری روانه بازار می‌شود که در مقایسه با سایر پردازنده‌های هم‌رده بازار، قیمتی مقرون‌به‌صرفه است.

همان‌طور که پیش‌تر هم در جی اس ام خواندید، کمپانی کوالکام چندی پیش از دو پردازنده 660 و 630 رونمایی کرد. این پردازنده‌ها بر پایه معماری 14 نانومتری ساخته‌شده‌اند و می‌توانند عملکرد بسیار بهینه‌ای را ارائه دهند. به همین خاطر نیز پیش‌بینی می‌شود که مدیاتک برای جذب مشتری بیشتر برای هلیو ایکس 20، قیمت هر واحد پردازنده را کاهش دهد.

 البته مدیاتک برای رقابت با کوالکام باید با تفکر رایج شکلگرفته در افکار عمومی مبنی بر برتری پردازنده‌ای کوالکام نسبت به رقبا نیز مبارزه کند و قطعا مدیاتک برای زدودن این فکر رایج راه سختی راه در پیش خواهد داشت. پیش‌بینی شما چیست؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

من

۱۳۹۶/۲/۲۳
به چه دلیل
تو پردازش cpu از ۸۱۰ قوی تر بود
تو گرافیک ۲۱۰ گیگافلاپس قدرت داشت در حالی sd810 تقریبا ۳۸۰ گیگافلاپس بود و همین x10 با پردازنده گرافیکیه s6 فقط ۰/۲ گیگافلپس اختلاف داشت
اما واسه اینکه تو پرچمداران e9+ و m9+ اچ تی سی استفاده شد
این سایتا شروع کردن به کوبیدنش
سوما اینو میدونم که one a9 داری که پردازنده گرافیکش 59 گیگافلاپسه و با همون تعداد ترانزیستور ها و کلاستر ها ۷۰۰ مگاهرتز هر کلاسترش از one a9 بالاتره
چهارما اسم ۸۰۱ رو اوردی
اینم بهت بگم معماری ۸۰۱ بر پایه arm v7 هست و ۳۲ بیته و با x10 که arm v8 و ۶۴ بیت بود اصلا نمیشه مقایسه کرد
پنجم اینکه اگه x10 به پای 810 رسید به خاطر معماری غلط ۸۱۰ بود
وگرنه مدیاتک هیچوقت نمیتونست ۸۱۰ رو زمین بزنه

earl

۱۳۹۶/۲/۲۳
اون X10 شون که چه زمان خودش چه الان مفت نمی ارزید و توانایی رقابت یا کوالکام 810 که هیچ
توانایی رقابت با 801 رو هم نداشت
امیدوارم X20 اینجوری نباشه

محمد

۱۳۹۶/۲/۲۲
مشخصاتش که در حد پرچمدار نیست. همون میان رده بگیم بهتره

مصطفی مهری

۱۳۹۶/۲/۲۲
دل خوشی داره مدیا تک

رامین

۱۳۹۶/۲/۲۲
سلام
من با گوشی های چینی بسیاری زیادی که از پردازنده های مدیاتک در قلبشون استفاده شده کار کردم، و نتیجه این تجربه شگفت انگیز و البته ناامید کننده بود از دو وجه؛ یکی اینکه مثلا گوشی فعلی من با پردازنده هلیو x10 و ۳ گیگ رم و پردازنده گرافیکی pover vr g6200 واقعا واقعا در پردازش هایه گرافیکی game با برچسب قیمتی ۵۰۰ تومن دیوانه کننده هست! اما در سویی دیگه علت اصلی اینکه زیر سایه کوالکام قرار گرفته اینکه اجزای سخت افزاری با سی پی یو به هیچ وجه بهینه نیست که در نتیجه شاهد لگ های فراوان در محیط سیستم عامل هستیم.