خانهاخبار
چگونه فایل IPSW مناسب را برای آپدیت آیفون 7 و 7 پلاس دانلود کنیم؟

چگونه فایل IPSW مناسب را برای آپدیت آیفون 7 و 7 پلاس دانلود کنیم؟

معمولا برای بروزرسانی iOS راه دیگری هم به غیر از روش مستقیم وجود دارد که حرفه‌ای‌تر‌ها از آن استفاده می کنند؛ دانلود فایل IPSW. برای استفاده از این روش باید identifier گوشی را شناسایی کنید و سپس لینک مورد نظر را دانلود کنید. در این مطلب به روش شناسایی identifier می‌پردازیم.
۱۳۹۶/۲/۱۵

حتما متوجه شده‌اید که اگر بخواهید از طریق دانلود فایل IPSW، سیستم عامل iOS را بروزرسانی کنید، نیاز به مشخص کننده (identifier) برای آیفون خود دارید. معمولا لینک‌های دانلود iOS، حاوی مدل دستگاه مورد نظر بر اساس identifier مخصوص به هر دستگاه است. برای مثال اگر بخواهید فایل IPSW را برای آیفون 7 دانلود کنید، با عناوین  iPhone 9.1 و iPhone 9.3 روبرو می‌شوید. عنوان iPhone 9.1 که در داخل کروشه مشاهده می‌کنید همان identifier دستگاه است.

بنابراین دانستن identifier مناسب برای آیفون، برای دانلود فایل IPSW ضروری است. اگر فایل اشتباه را برای دانلود انتخاب کنید، iTunes گوشی را Restore نمی‌کند و حجمی که دانلود کرده‌اید هم به هدر می‌رود. در این حالت باید دوباره فایل دیگری را امتحان کنید و دانلود را از ابتدا انجام دهید، که اتلاف زمان است. خوشبختانه پیدا کردن identifier صحیح برای آیفون 7 و آیفون 7 پلاس کار زیاد سختی نیست. این روش مرحله ‌به ‌مرحله بصورت زیر آموزش داده می‌شود.

پیش از این که از جدول زیر استفاده کنید، باید مدل دستگاه خود را به روش زیر پیدا کنید.

۱- در آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس مسیر: Settings > General > About را دنبال کنید.

۲- در قسمت About به دنبال گزینه Model بگردید.

۳- مدل دستگاه را با مدل‌هایی که در ستون پنجم جدول زیر رده بنده شده‌اند، مقایسه کنید.

دقت کنید که ممکن است مدل دستگاهتان بیش از 5 کاراکتر باشد، که در این حالت باید تنها 5 کاراکتر اول را با جدول زیر مقایسه کنید. زمانی که مدل دستگاه را پیدا کردید، از ستون دوم جدول زیر، identifier دستگاه خود را شناسایی کنید.

iPhone 7 و iPhone 7 Plus، هرکدام دو identifier دارند. برای آیفون 7، دو عنوان iPhone 9.1 و iPhone 9.3 و برای آیفون 7 پلاس، دو عنوان iPhone 9.2 و iPhone 9.4 معرف identifier هستند.

image

image

image

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)