خانهاخبار
نسخه‌ی سبک ویندوز 10 معرفی شد: Windows 10 S

نسخه‌ی سبک ویندوز 10 معرفی شد: Windows 10 S

مایکروسافت در جریان کنفرانس امروزش از نسخه‌ی سبک ویندوز 10 رونمایی کرد که به صورت ویژه برای رایانه‌های آموزشی بهینه‌سازی شده است.
۱۳۹۶/۲/۱۲
image

مایکروسافت امروز از نسخه جدید ویندوز 10 با نام Windows 10 S رونمایی کرد. این نسخه از ویندوز پاسخ مایکروسافت به سیستم‌عامل کروم او‌اس گوگل است تا بتواند سیستم‌عامل معروفش را بر روی دستگاه‌های با سخت‌افزار ضعیف و به خصوص رایانه‌های درسی و آموزشی اجرا کند. تری میرسون (Terry Myerson) مسئول توسعه ویندوز مایکروسافت گفت: «تمام برنامه‌هایی که بر روی ویندوز 10 اس اجرا می‌شود، از ویندوز استور دانلود شده‌اند». البته این بدان معنا نیست که اپلیکیشن‌های دسکتاپ قابل اجرا بر روی این نسخه نیستند، اما برای اجرا بر روی ویندوز 10 اس باید به صورت ویژه آماده‌سازی شده و در ویندوز استور عرضه شوند.

در کنفرانس امروز، میرسون نشان داد که ویندوز 10 اس قابلیت پشتیبانی‌اش از لوازم جانبی و دستگاه‌ها دقیقا مانند نسخه معمولی ویندوز 10 است. میرسون همچنین به این اشاره کرد که مایکروسافت تصویر پس‌زمینه پیش‌فرض برای ویندوز 10 اس را ساده‌‌سازی کرده است. البته این نکته‌ی چندان مهمی نیست که میرسون در چنین کنفرانسی به آن اشاره کرده است!

میرسون عنوان کرد که «ویندوز 10 اس می‌تواند هر مرورگری که در ویندوز استور عرضه شده باشد را اجرا کند». این چراغ سبزی به گوگل است که اگر بخواهد می‌تواند کروم را در ویندوز استور نیز عرضه کند و از آن پس این مرورگر برای دستگاه‌هایی که از ویندوز 10 اس استفاده‌ می‌کنند نیز قابل دسترسی خواهد بود. در غیاب کروم، مایکروسافت مانور زیادی بر روی Edge و مخصوصا عملکردش در سایت‌های آموزشی خواهد داد.

image

در این کنفرانس مایکروسافت همچنین نشان داد که نحوه لاگین کردن در ویندوز 10 اس به چه صورت است. این نسخه از ویندوز برای کاربر در اولین استفاده در عرض حدود 15 ثانیه بالا می‌آید که بر اساس گفته‌ی مایکروسافت پردازش سریع‌تری نسبت به ویندوز 10 پروی فعلی دارد. علاوه بر این ویندوز 10 اس اکنون قابلیت اعمال تنظیمات از طریق حافظه‌های جانبی را نیز دارد. این ویندوز به راحتی تنظیمات ذخیره شده بر روی فلش را شناسایی کرده و شخصی‌سازی‌های مورد نظر را اعمال می‌کند تا دستگاه به سرعت برای استفاده در مدارس و محیط‌های آموزشی آماده شود.

بازار هدف اصلی مایکروسافت برای این نسخه از ویندوز، بازار حوزه‌ی آموزش و تحصیل است و با این کار می‌خواهد طیف گسترده‌ای از تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی را با خود همراه کند تا دستگاه‌هایی با این نسخه ساخته و عرضه کنند. از تابستان امسال دستگاه‌های با سیستم‌عامل پیش فرض ویندوز 10 اس با قیمت پایه‌ی مناسب 189 دلار عرضه می‌شوند که همراه آن‌ها اشتراک رایگان نسخه‌ی آموزشی بازی مشهور ماینکرافت نیز به خریداران هدیه داده می‌شود. علاوه بر این ویندوز 10 اس به صورت رایگان در اختیار تمامی مدارسی قرار خواهد گرفت که اکنون از Windows 10 Pro استفاده می‌کنند و در کنار آن می‌توانند Office 365 و Microsoft Teams را نیز دریافت کنند.

مایکروسافت همچنین نسخه‌ی کامل و با تمام امکانات مجموعه نرم‌افزاری آفیس را نیز در ویندوز استور عرضه می‌کند، اما برای اینکه ببینیم آیا ویندوز 10 اس می‌تواند در بازار هدف محدودش موفق عمل کند یا خیر، باید صبر کنیم تا اپلیکیشن‌های دسکتاپ بیشتری برای آن بهینه‌سازی شوند. مایکروسافت همچنین در نظر گرفته که ممکن است کاربران از اینکه تنها بتوانند اپلیکیشن‌های ویندوز استور را نصب کنند، ناراضی باشند بنابراین تمامی دستگاه‌‌های ویندوز 10 اس می‌توانند به رایگان به ویندوز 10 پرو ارتقا یابند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

uaral

۱۳۹۶/۷/۱۳
من یه سوالی داشتم
یعنی این ویندوز نرم افزار ها و بازی های که ما الان روی ویندوز 10 معمولی نصب کردیمو نصب نمیکنه؟

h

۱۳۹۶/۴/۶
حساس نشو مگه ما کی واسه ویندوز پول دادیم که این بار دومش باشه :D

محمد

۱۳۹۶/۲/۱۳
در کل قیمت نرم افزار اصلی باالاست که مشکلی نداره
برادران هکر همه رو کرک میکنند با 5 هزار تومن میخرید

محمدعلي بهراميان

۱۳۹۶/۲/۱۲
احساس نميكنيد واسه يه لب تاپ دانش آموزي و حتي دانشجويي قيمتش زياده ؟ اونم لب تاپي كه توانايي اجراي برنامه هاي نسخه ويندوز دسكتاپ رو اگه تو استور نباشن نداره !