خانهاخبار
6 نکته مهم درباره شیائومی می 6

6 نکته مهم درباره شیائومی می 6

شیائومی Mi 6 اسمارت فون بسیار جذابی است چراکه در کنار زیبایی و سخت‌افزار فوق‌العاده، قیمت بسیار مناسبی دارد.
۱۳۹۶/۲/۱۲

از نمایشگر تمام اچ‌دی گرفته تا پردازنده اسنپدراگون 835 و دوربین اصلی دوگانه، از مواردی هستند که شیائومی می 6 را به یک گوشی دوست داشتنی تبدیل می‌کنند. اما مهم‌ترین نکته در رابطه با آن، قیمت 420 دلاری است که می 6 را تبدیل به یکی از ارزان‌ترین محصولات رد این سگمنت تبدیل می‌کند.

اگر شما هم شیفته این محصول شده‌اید و قصد خرید و جایگزینی آن به‌عنوان گوشی بعدی خود را داربد، با ما همراه باشید تا نگاه دقیق‌تری به می 6 داشته باشیم.

نمایشگر تمام ‌اچ‌دی

image

شیائومی ابعاد و رزولوشن نمایشگر می 6 را نسبت به می 5 تغییر نداده و این نمایشگر همچنان 5.15 اینچی و تمام اچ‌دی است. تراکم پیکسلی 428ppi هم کافی به نظر می‌رسد. پنل از نوع IPS LCD است که دقت رنگ و روشنایی بالایی دارد. شیائومی در سال‌های اخیر همواره از این نوع پنل استفاده نموده و می 6 هم از این قاعده مستثنی نیست.

به‌علاوه شما ویژگی‌های رابط کاربری MIUI را هم در ختیار دارید که امکان شخصی سازی نمایشگر را فراهم می‌کند. می‌توانید تعادل رنگ را تنظیم کنید و برای استفاده از گوشی در شب و جلوگیری از اذیت شدن چشم، فیلتر رنگ آبی هم در دسترس است. اگر هم قصد به کارگیری گوشی در زیر نور آفتاب را دارید، ویژگی Sunlight Display را فعال کنید تا کانتراست تصویر افزایش یافته و استفاده از نمایشگر آسان‌تر شود.

پردازنده 10 نانومتری اسنپدراگون 835

image

گلکسی اس 8 نخستین گوشی هوشمندی بود که از اسنپدراگون 835 را در خود گنجانده بود اما بعضی از نسخه‌های آن از چیپ مجتمع خانگی سامسونگ یعنی اگزینوس 8895 قدرت می‌گیرند. بنابراین می 6 نخستین محصولی است که پردازنده ساخت کوالکام را در بیشتر بازارهای آسیایی در به کار می‌گیرد. اسنپدارگون 835 هشت هسته پردازشی دارد که 4 هسته آن فرکانس 2.45 گیگاهرتز داشته و 4 هسته دیگر بر روی فرکانس 1.9 گیگاهرتز تنظیم شده‌اند.

در عین حال، پردازنده گرافیکی آدرنو 540 هم نسبت به نسل قبلی قدرتمندتر شده تا هیچ‌گونه مشکلی در تجربه واقعیت مجازی به وجود نیاید. همچنین اسنپدراگون 835 مودم X16 LTE را با خود به همراه دارد که امکان دستیابی به سرعت اینترنت گیگابیتی را فراهم می‌کند. بلوتوث نسخه 5.0 هم می‌تواند نبود جک 3.5 میلی متری هدفون را پوشش دهد که البته خرید یک هدست هماهنگ با این تکنولوژی هزینه اضافی را برای شما به همراه خواد داشت.

دوربین اصلی دوگانه

image

یکی از نقاط قوت شیائومی می 6، دوربین اصلی دوگانه آن است که در واقع ایده‌برداری از آیفون 7 پلاس است. لنز اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم  f/1.8 و سایز پیکسل 1.25 میکرون، با یک لنز 12 مگایپیکسلی با با گشودگی دیافراگم f/2.6 و سایز پیکسل 1.0 میکرون همراه شده است. لنز دوم مانند لنزهای تله فوتو عمل کرده و امکان زوم 2 برابری را فراهم می‌کند که می‌توانید نمونه عملکرد آن را در زیر مشاهده کنید:

 

دوربین اصلی لرزشگیر اپتیکال 4 محوره دارد که در شرایط نور کم، موجب بهبود کیفیت تصاویر می‌شود. به‌علاوه شما حالت‌های تصویربردای دستی فراوان، فیلترهای تصویر با پیش‌نمایش همزمان و افکت‌های صورت را هم در اختیار دارید.

حافظه رم بالا

image

شیائومی می 6 به صورت استاندار با 6 گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود و برای حافظه داخلی دو حافظه 64 و 128 گیگابایت قابل انتخاب است. نسخه 64 گیگابایتی با قیمت 360 دلار و نسخه 128 گیگابایتی با قیمت 420 دلار در کشور چین قابل خریداری خواهد بود. البته نسخه محدود با بدنه سرامیکی هم در دسترس است که 435 دلار قیمت دارد.

اندروید 7.1.1 و رابط کاربری MIUI 8

image

شیائومی چندان مقید به ارائه آخرین نسخه از سیستم عامل‌ها نبوده اما این بار اندروید 7.1.1 را برای می 6 به صورت پیش فرض عرضه می‌کند. رابط کاربری MIUI 8 هم با این سیستم عامل همراه شده است.

ویژگی‌های موجود در این گوشی بسیار زیاد هستند که امکان شخصی سازی را تا حد زیادی فراهم می‌کند البته MIUI 8 برای بازارهای آسیایی طراحی شده و نسخه جهانی MIUI ROM که پلی استور و سرویس‌های گوگل را ارائه می‌کند هنوز در دسترس نیست ولی به زودی عرضه خواهد شد.

خبری از جک هدفون نیست

image

نکته قابل تامل در می 6، حذف جک 3.5 میلی متری هدفون است. این اتفاق برای سازندگان هدفون‌های بدون سیم اتفاق خوشایندی است اما آن دسته از کاربرانی که هدفون‌های سیمی تهیه کرده‌اند، قطعا از این موضوع خوشحال نخواهند شد.

اگر یک شیائومی می 6 بخرید، باید به همراه آن یک هدفون بلوتوثی هم تهیه کنید و یا از یک دانگل برای به کارگیری هدفون معمولی خود استفاده کنید.

نظر شما چیست؟

در این مقاله نگاه کوتاهی به می 6 داشتیم. شما هم نظرات خود را به ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

محمد جواد

۱۳۹۶/۳/۵
عزیز با این نظرت فهمیدم هیچی نمیدونی.سامسونگ از قبل کل اسنپ دراگون هارو برا s8 گرفته بود و گوشی حق استفاده از اون رو تا اردیبهشت نداشت به خاطر همین هم XZP بعد از گذشت سه ماه به بازار اومد و اصن خود S8 قرار بود به همراه G6 , P10 ,XZP معرفی بشه ولی به گفته ی سامسونگ به این نمایشگاه نرسید.

Nader

۱۳۹۶/۲/۲۷
گلکسی s8 اولین گوشیه ی نبود که از اسنپدراگون 835استفاده کرد سونی xz premium بود درسته خعلی تعصب دارین شما رو سامبمب ولی انصاف هم چیزه خوبیه!!

sattar

۱۳۹۶/۲/۱۳
علی جان وان پلاس از اندروید خام استفاده میکنه یعنی آیکون هاش مثل سری نکسوس هست برای همین زیباس مگرنه خود هواوی خلاقیتی به خرج نداده

خودم

۱۳۹۶/۲/۱۳
سلام, یه فروشگاه تو شیراز نسخه 128 گیگ سرامیکی اش رو آورده میده 3 میلیون!

مهدی

۱۳۹۶/۲/۱۳
تا یکی از گوشیهای برند شیائومی رو تو دستتون نگیرید و چند روز باهاش کار نکنید متوجه کیفیت بالای گوشیهای این برند نمیشید، هم از نظر سخت افزار هم نرم افزار، خیلی عالیه