خانهاخبار
اپل 250 میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد!

اپل 250 میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد!

کمپانی اپل روز سه شنبه گزارش خواهد داد که در حال حاضر 250 میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد! فکر می‌کنید اپل با این پول چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟
۱۳۹۶/۲/۱۱

روز سه شنبه، کمپانی اپل گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2017 خود را منتشر خواهد کرد. اما یکی از نکات جالب توجه در این گزارش، این است که کمپانی اپل در حال حاضر 250 میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد!

image

براساس گزارش وب‌سایت Marketwatch، این مقدار سرمایه مالی بیش‌تر از سرمایه‌های خارجی ذخیره شده بریتانیا و کانادا بصورت مشترک است. همچنین با این حجم از سرمایه نقد، اپل می‌تواند تمام سهام فروشگاه‌های والمارت و Procter & Gamble را خریداری کند و هنوز هم پولی برایش باقی بماند!

دو برابر کردن سرمایه‌های مالی نقد، برای کمپانی اپل حدود 4 سال و نیم زمان برده است. براساس گزارش مالی سه ماهه اول 2017، کمپانی اپل در هر ساعت، 3.6 میلیون دلار به سرمایه نقد خود اضافه می‌کند. 90 درصد از سرمایه‌های نقد اپل در بانک‌های خارج از ایالات متحده آمریکا نگهداری می‌شود و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، برنامه دارد تا با ارائه معافیت‌های مالیاتی، کمپانی اپل را تشویق کند که سرمایه‌هایش را به داخل آمریکا بیاورد. تیم کوک و مدیران مالی اپل نیز گفته‌اند که در صورت ارائه معافیت‌های مالیاتی از سوی دولت آمریکا، حاضرند که بخشی از سرمایه‌های نقد کمپانی را به داخل خاک آمریکا منتقل کنند.

با در اختیار داشتن این حجم از منابع مالی، قطعا سهامداران اپل نیز انتظار دارند که بخشی از این پول نیز به آنها پرداخت شود. اما اپل می‌تواند گزینه‌هایی مانند خرید کمپانی‌ها و سرویس‌های دیگر را نیز مدنظر داشته باشد. براساس آخرین خبرها، کوپرتینویی‌ها قصد دارد تا بخش تولید چیپ و حافظه کمپانی توشیبا را به تملک خود درآورند. برخی کارشناسان نیز به اپل پیشنهاد کرده‌اند تا سرویس استریم ویدئویی نتفلیکس را با پرداخت 65 میلیارد دلار خریداری کند.

نظر شما در مورد 250 میلیارد دلار سرمایه نقد کمپانی اپل چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

بهراد

۱۳۹۶/۲/۱۴
اگه به تومان ضرب بشه میشه 1000000000000000 یااااا خدا مغزم سوت کشید

ramin

۱۳۹۶/۲/۱۲
ما که بخیل نیستیم... خدا زیادش کنه???

آرش

۱۳۹۶/۲/۱۲
اونوقت ما جیب خالی بیایم تو سر و کله هم بزنیم ک این برند بهتره و اون برند بهتره سوده کل کل ما
بشه گزارش مالی اپل ?

Kiarash

۱۳۹۶/۲/۱۲
چقدر امریکا کشور بزرگ و ثروتمندیه

رضا

۱۳۹۶/۲/۱۱
پاسخ بلامنازع یک ایرانی:
بزاره بانک سودشو بگیره:))))