خانهاخبار
مایکروسافت با نسخه ابری ویندوز 10 به جنگ Chrome OS می‌رود

مایکروسافت با نسخه ابری ویندوز 10 به جنگ Chrome OS می‌رود

کمپانی مایکروسافت، برای رقابت با سیستم‌عامل Chrome OS گوگل، قصد دارد به‌زودی نسخه ابری ویندوز 10 موسوم به Windows 10 S را روانه بازار کند.
۱۳۹۶/۲/۱۰

سیستم‌عامل Chrome OS کمپانی گوگل در کنار دستگاه‌های کروم بوک ارزان قیمت در حال حاضر توانسته‌اند سهم نسبتا زیادی از بازار فناوری‌های آموزشی را به خود اختصاص دهند. امروزه در بسیاری از مراکز آموزشی ایالات متحده آمریکا مک‌بوک‌های اپل جای خود را به کروم‌بوک‌های گوگل داده‌اند؛ به طوری که در سال 2016 سهم سیستم‌عامل Chrome OS از بازار مراکز آموزشی ایالات متحده به حدود 58 درصد رسید و این در حالی است که سهم  Mac OS اپل تنها 5 درصد بوده است.

image

اما همین موفقیت‌های گوگل در بازار مراکز آموزشی، ردموندی‌ها را نیز بر آن داشته است برای ورود به این بازار پررونق برنامه‌ریزی کنند. وب‌سایت Windows Central گزارش داده که مایکروسافت کار روی نسخه ابری ویندوز 10 موسوم به «Windows 10 S» را آغاز کرده است تا بدین طریق، به طور مستقیم با سیستم‌عامل Chrome OS در بازار مراکز آموزشی وارد رقابت شود. براساس گزارش وب‌سایت Windows Central، احتمال دارد که مایکروسافت در مراسمی که قرار است روز 2 ماه مه برگزار شود، از نسخه ابری ویندوز 10 رونمایی کند. براساس شایعات، Windows 10 S از کامپیوترهای استاندارد x86 و نسخه‌های اورجینال ویندوز 10 پشتیبانی خواهد کرد.

استراتژی مایکروسافت برای نسخه ابری ویندوز 10 این است که، همانند Chrome OS، انجام وظایف سیستمی را از ماشین به سرورهای ابری منتقل کند و از آنجایی که مایکروسافت در حال حاضر از سرویس‌های ابری مانند OneDrive و Office 365 بهره می‌برد، به نظر نمی‌رسد که چنین کاری برای ردموندی‌ها سخت باشد.

اما اگر مایکروسافت می‌خواهد همانند گوگل در بازار مراکز آموزشی موفق عمل کند، باید تا حد امکان کار با ویندوز 10 را برای جامعه هدف آسان کند. یکی از دلایل اصلی موفقیت گوگل و سیستم‌عامل Chrome OS نیز همین است که دانش‌آموزان، استادان و غیره به راحتی می‌توانند با این سیستم‌عامل تعامل برقرار کنند. در واقع این طیف از افراد ترجیح می‌دهند که از اکوسیستمی استفاده کنند که عاری از هرگونه اضافات باشد و بتوانند در کوتاه‌ترین زمان فعالیت‌های خود را با استفاده از این سیستم‌عامل و دیوایس مربوطه انجام دهند.

image

اما مایکروسافت علاوه بر سیستم‌عامل، باید استفاده از دیوایس مناسب را نیز مدنظر داشته باشد. بسیاری از کارشناسان امیدوارند که مایکروسافت در کنار عرضه نسخه ابری ویندوز 10، یک لپ‌تاپ مخصوص و البته ارزان نیز عرضه کند. دستگاه‌های سرفیس بهترین نمونه از این دستگاه‌ها هستند که می‌توان از آنها در مراکز آموزشی استفاده کرد یا حتی لپ‌تاپ‌های سری یوگا کمپانی لنوو را نیز می‌توان جزو گزینه‌ها مد نظر قرار داد. اما حتی اگر مایکروسافت تمایلی به عرضه سخت‌افزار اختصاصی خود نداشته باشد، Windows 10 S قطعا از پتانسیل‌های زیادی برای رقابت با Chrome OS برخوردار خواهد بود. نظر شما چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

منصوره

۱۳۹۶/۲/۱۰
با سلام
آقا محمد با دقت بخونید نوشته تنهاسهم اپل 5 درصد بوده نه 55 درصد

محمد

۱۳۹۶/۲/۱۰
سلام
شما بالا نوشتید یکی سهم 55 درصدی و دیگری 58 درصدی
اگر سهم سیستم عامل های دیگر را هم صفر درنظر بگیریم بازهم جور در نمیاد