خانهاخبار
تمام ورژن‌های آیفون بعدی به شارژ بی‌سیم مجهزند

تمام ورژن‌های آیفون بعدی به شارژ بی‌سیم مجهزند

بیانیه اِلاد دوبزینسکی، مدیرعامل Powermat، به‌شکل ضمنی دال بر این است که تمام نسخه‌های آیفون بعدی مجهز به شارژر بی‌سیم خواهند بود. پیوستن اپل به کنسرسیوم شارژ بی‌سیم چی (Qi) این شایعات را تقویت کرده است.
۱۳۹۶/۲/۸

پاورمات شرکتی معروف در حوزه فناوری بی‌سیم است و نقشی اساسی در توسعه این صنعت ایفا کرده. اِلاد دوبزینسکی، مدیرعامل پاورمات، در بیانیه اخیر خود، که به معرفی رئیس جدید هیئت مدیره یعنی دَن اِستون اختصاص داشت، ادعا کرد که شارژ بی‌سیم در تمام ورژن‌های آیفون 8 تعبیه خواهد شد و ویژگی استاندارد این گوشی خواهد بود.

بیانیه امروز دوبزینسکی هیچ ربطی به آیفون نداشت و موضوع آن فراگیر شدن استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم در اغلب گوشی‌های آینده بود. در بیانیه دوبزینسکی آمده است « اعلام اخیر اپل مبنی بر استفاده از شارژ بی‌سیم در تمام ورژن‌های آیفون بعدی نشان داد که سرانجام این تکنولوژی به انتخاب اصلی تولیدکنندگان گوشی هوشمند تبدیل شده است.»

image

با شناختی که از اپل داریم، بعید است که هیچ فردی از جمله دوبزینسکی از برنامه‌های آینده اپل به‌طور دقیق آگاه باشد. به احتمال زیاد ادعای دوبزینسکی مبتنی بر شایعات و پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران است. بیشتر فعالان حوزه تکنولوژی معتقدند که اپل در هر سه آیفونی که در اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد کرد از شارژ بی‌سیم استفاده می‌کند. البته بعید است که اپل شارژر بی‌سیم را همراه آیفون‌ها عرضه کند و به احتمال زیاد خریداران آیفون‌های بعدی مجبورند این شارژر را به‌عنوان وسیله جانبی به‌صورت مجزا بخرند.

اپل در اوایل سال جاری میلادی به کنسرسیوم شارژ چی پیوست. (Qi واژه چینی به معنای «انرژی طبیعی» است و به استاندارد رابط کاربری باز اشاره می‌کند که توسط کنسرسیوم شارژ بی‌سیم ایجاد شده و هدف آن توسعه شارژ دیوایس‌های الکترونیکی به‌شکل بی‌سیم و در فاصله 4 سانتی‌متر است.) از این رو عجیب نیست که تا روز معرفی آیفون‌های بعدی، شایعات بیشتری در مورد تجهیز این گوشی‌ها به شارژ بی‌سیم منتشر شود.  اپل پیش‌تر از استاندارد شارژ بی‌سیم چی (Qi) در ساعت هوشمند اپل واچ استفاده کرده است، اما قصد دارد استاندارد مزبور را به‌شکلی بهینه کند که با سایر شارژرهای بی‌سیم موجود در بازار ناسازگار باشد تا مالکان آیفون نتوانند از شارژرهای برندهای دیگر برای شارژ گوشی خود استفاده کنند. باید دید که آیا اپل می‌تواند شارژر بی‌سیم اختصاصی خود را به آیفون‌های بعدی برساند یا خیر. نظر شما چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Ak

۱۳۹۶/۲/۱۶
درضمن. لايكا الكيه خخخخخ

abbas.ipa

۱۳۹۶/۲/۱۳
اين نشون ميده كه شما فقط با خوندن تيتر نظر ميديد.جيگر اول بخون چي نوشته بعد

Ak

۱۳۹۶/۲/۱۲
اینجاست که میگن هر کاری به وقتش. به نظرم اونقد هوش داشتن که تازه دارن میزارن. میدونستن همچین کارایی نداره که از ۲۰۱۵ شروع کنن. بعضی ها میخواستن با برداشتن کارت حافظه و یه شارژ بیسیم شاخ بشن که شاخشون شکست! اپل تا نیازی نیست الکی وقتشو تلف نمیکنه. بیشتر به سخت افزار و نرم افزار توجه داره تا. طراحی شیک و نمیدونم ضد آب و این حرفا. ???

jj

۱۳۹۶/۲/۱۲
سامسونگ تو s6 سال 2015 شارژ بی سیم گذاشت حالا ای تازه میخواد تو 2017 بزاره.عجب نواوری جدیدی?

رضا

۱۳۹۶/۲/۸
داداچ دیگه دارن این تکنولوژی رو جمع می کنن شما تازه می خواین اونو به کا بگیرین .دی:‌دیگه خز شده