خانهاخبار
سامسونگ و ال‌جی در حال توسعه صفحه نمایش‌هایی با خمیدگی در چهار طرف هستند!

سامسونگ و ال‌جی در حال توسعه صفحه نمایش‌هایی با خمیدگی در چهار طرف هستند!

صفحه نماش خمیده که اولین بار توسط سری اج سامسونگ به شهرت رسید، این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند و حتی جدیدترین پرچم‌داران این شرکت هم تنها با صفحه نمایش خمیده عرضه شدند. اما علاوه بر سامسونگ شرکت‌های دیگر، به ویژه چینی‌ها هم به این نمایشگرها علاقه مند شدند. اما به نظر می‌رسد به زودی شاهد نسل جدید این صفحه نمایش‌ها هستیم که توسط سامسونگ و ال‌جی توسعه داده می‌شوند.
۱۳۹۶/۲/۵

اگر نگاه کردن به گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس شما را شگفت زده می‌کند، بد نیست بدانید به زودی این نوع نمایشگرها هم قدیمی خواهند شد!

براساس گزارشی که به امروز منتشر شده است، سامسونگ در حال کار روی نوعی صفحه نمایش است که از چهار طرف خمیدگی دارد؛ به این  صورت که علاوه بر کناره‌های صفحه، بالا و پایین آن هم دارای خمیدگی است. گفته می‌شود این نوع صفحه نمایش بیش از ۹۸ درصد قسمت جلوی گوشی را می‌پوشاند. همچنین اعلام شده که رقیب هم‌وطن سامسونگ، شرکت ال‌جی هم در حال توسعه چنین پنلی است.

طبق این گزارش، سامسونگ در اصل قصد تولید این پنل برای به استفاده در آیفون ۸ را داشت. به تازگی کمپانی کره‌ای قردادی دو ساله را با اپل امضا کرده و متعهد شده است که ۹۲ میلیون پنل OLED را برای آیفون ویژه دهمین سالگرد تولد برند آیفون را تولید کند. اخیرا رندرها و تصاویر سه بعدی از آیفون ۸ یا آیفون ادیشن منتشر شده است که پنل جلوی آن صاف (فلت) است و هیچ حاشیه‌ای در بالا و پایین صفحه نمایش وجود ندارد. خبرهای دیگر هم اعلام می‌کنند که اپل قصد استفاده از پنل OLED مسطح را دارد و دلیل آن مشکل در فرایند تولید لایه‌های نمایشگر اعلام شده است. لایه‌های مذکور مانند یک نوار باریک با ماده‌ای خاص هستند که از شیشه نمایشگر محافظت می‌کنند.

image

اما یک مشکل اساسی وجود دارد  که دو شرکت سامسونگ و ال‌جی را برای تولید نمایشگر‌های دارای خمیدگی در ۴ جهت باز می‌دارد. در هر طرف از گوشه‌های این نمایگشر محلی وجود دارد که لمس آن کار نمی‌کند و تکنیک‌های فعلی که برای لایه گذاری روی شیشه صفحه استفاده می‌شوند هم از نمایشگری با خمیدگی چهار طرفه پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین آیفون ۸ همچنان از پنل OLED مسطح استفاده می‌کند و اگر سامسونگ خوش شانس باشد می‌تواند از این پنل در پرچم‌دار سال اینده خود، گلکسی اس ۹ استفاده نماید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Abbas

۱۳۹۶/۲/۵
لعنت به پنل خمیده عهههه خدایی ایده ی کدوم دیوونه ای بود ؟ هرچی میریم جلوتر دارن گند میزنن به گوشیا میره

mohammad.sh

۱۳۹۶/۲/۵
که چی مثلا الان گوشی ما از دو طرف خمیدس چی شده ک ۴ طرف ذوق کنیم

محمد

۱۳۹۶/۲/۵
این سخن یه فیلسوف بزرگه که میگه سامسونگ هر رویایی را به حقیقت تبدیل میکنه