خانهاخبار
6 نکته برای شروع کار با گلکسی اس 8

6 نکته برای شروع کار با گلکسی اس 8

اگر به تازگی گوشی Galaxy S8 خود را خریداری کرده‌اید و یا قصد خرید یک نمونه از این گوشی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که راهنمای زیر را حتما مطالعه کنید.
۱۳۹۶/۲/۵

فروش جهانی گلکسی اس 8 سامسونگ به‌تازگی آغاز شده است و در ایران نیز می‌توانید این گوشی را از چند مرکز معتبر خریداری کنید. اس 8 سامسونگ بدون شک یکی از بهترین پرچم‌دارانی است که در سال 2017 معرفی شده است و از ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد بهره می‌برد.

image

اما اگر به‌تازگی گوشی Galaxy S8 خود را خریداری کرده‌اید و یا قصد خرید یک نمونه از این گوشی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که راهنمای زیر را حتما مطالعه کنید. در این راهنما نکات و ترفندهایی برای کار با گلکسی اس 8 آورده شده است.

۱. تنظیمات امنیتی و بیومتریک

اولین کار بعد از روشن کردن دستگاه و انتقال اطلاعات به آن، این است که برای آنلاک کردن گوشی، قابلیت‌های بیومتریک را فعال کنید. همان‌طور که می‌دانید، گلکسی اس 8 از ویژگی‌هایی مانند اسکن چهره و عنبیه بهره می‌برد و همچنین اسکنر اثرانگشت نیز به‌صورت سنتی در آن یافت می‌شود. ترکیب اسکنر عنبیه و اثرانگشت می‌تواند بهترین روش برای آنلاک کردن دستگاه به‌وسیله ویژگی‌های بیومتریک باشد.

۲. تغییر محل قرارگیری دکمه‌های روی نمایشگر

گلکسی اس 8 از هیچ‌گونه دکمه فیزیکی در پنل جلویی، استفاده نمی‌کند و تمامی دکمه‌ها با نمونه‌های مجازی و لمسی جایگزین شده‌اند. به‌صورت سنتی، سه دکمه آخرین اپلیکیشن‌ها، هوم و بازگشت برای گوشی‌های سامسونگ در نظر گرفته می‌شود، اما اگر برای اولین بار است که با محصولات سامسونگ کار می‌کنید و یا به محل قرارگیری دکمه‌های فانکشن اس 8 عادت نکرده‌اید، می‌توانید در بخش تنظیمات، محل قرارگیری دکمه‌های مجازی را به‌دلخواه خود تغییر دهید. رایج‌ترین روش برای تنظیم محل قرارگیری دکمه‌های مجازی این است که دکمه بازگشت را در سمت چپ، دکمه هوم را در وسط و دکمه آخرین اپلیکیشن‌ها را در سمت راست قرار دهید.

image
 
image

۳. فعال کردن نوتیفیکشن‌ها در لبه‌های نمایشگر

نمایشگر اس 8 با یک انحنای بسیار نازک عرضه می‌شود و یکی از قابلیت‌های نرم‌افزاری بسیار جالب این گوشی این است که می‌توانید نوتیفیکشن‌ها را در لبه‌های گوشی داشته باشید. بدین‌صورت که وقتی نوتیفیکشن جدیدی می‌رسد، لبه‌های خمیده نمایشگر روشن می‌شوند. برای فعال‌سازی این قابلیت باید به بخش Settings، Display و Edge Screen مراجعه کرده و سپس در بخش Edge lighting این قابلیت را فعال کنید. همچنین امکان فعال‌سازی این ویژگی برای اپلیکیشن‌های خاص و انتخابی نیز فراهم است.

image
 
image

۴. تغییر مقیاس نمایشگر

اگر گوشی گلکسی اس 8 با سایز 5.8 اینچ را خریداری کرده‌اید، احتمالا در برخورد اول احساس کنید که عناصر مختلف گوشی اعم از تکست‌ها و آیکون‌ها تا حدودی از حد معمول بزرگ‌تر هستند. اما خوشبختانه امکان تغییر مقیاس نمایشگر در اس 8 فراهم است و شما می‌توانید به‌دلخواه خود، سایز عناصر مختلف گوشی را بزرگ یا کوچک کنید.

image
 
image

طراحی روابط کاربری اس 8 نیز درنهایت زیبایی انجام‌شده است و در نگاه اول هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند. اما اگر به هر دلیلی از تم‌های پیش‌فرض اس 8 راضی نیستید، سامسونگ تم‌های مختلفی را برایتان در نظر گرفته است که با دانلود کردن آن‌ها می‌توانید گوشی خود را زیباتر کنید.

۵. تنظیم ویژگی Always on بودن نمایشگر

همان‌طور که می‌دانید، ویژگی Always on بودن نمایشگر یکی از قابلیت‌های جدیدی است که سامسونگ از نوت 7 تا به امروز از آن استفاده می‌کند. اما در گلکسی اس 8 می‌توانید این ویژگی را به‌صورت تنظیم کنید تا اطلاعات دلخواه شما را روی نمایشگر نشان دهد.

ویژگی Always on به‌صورت پیش‌فرض می‌تواند اطلاعاتی از قبیل زمان، روز، میزان شارژ باتری، آیکون نوتیفیکشن‌ها و دکمه‌های مجازی را نشان دهد. اما این موارد به‌دلخواه شما قابل‌تغییر هستند. برای تنظیم ویژگی Always on بودن نمایشگر باید به بخش Settings، Lock Screen و Security مراجعه کنید.

۶. گرفتن اسکرین شات

ازآنجایی‌که گلکسی اس 8 از هیچ‌گونه دکمه فیزیکی استفاده نمی‌کند، گرفتن اسکرین شات در آن با دیگر گوشی‌های سامسونگ متفاوت است. آسان‌ترین روش برای گرفتن اسکرین شات در اس 8 این است که به‌صورت هم‌زمان دکمه‌های پاور و کم کردن صدا را نگه‌دارید. بعد از گرفتن اسکرین شات، امکان ویرایش، به اشتراک‌گذاری و گرفتن اسکرین شات‌های بیشتر هم فراهم است.

image
 
image

اما روش دومی نیز برای گرفتن اسکرین شات در اس 8 وجود دارد و آن این است که در بخش تنظیمات یکی از حالت‌های اشاره‌ای را فعال کنید و با عبور دادن دست از جلوی نمایشگر، اسکرین شات بگیرید. برای فعال‌سازی این قابلیت، ابتدا به بخش Settings و Advanced Features مراجعه کرده و سپس Palm swipe را انتخاب کنید.

سومین و آخرین روش برای گرفتن اسکرین شات در گوشی گلکسی اس 8 این است که از بخش «Select Edge» این کار را انجام دهید. با سوایپ کردن نمایشگر به سمت راست می‌توانید به Select Edge دسترسی داشته باشید. در این بخش می‌توانید مشخص کنید که می‌خواهید از کدام بخش از نمایشگر اسکرین شات تهیه کنید و حتی امکان ضبط تصاویر GIF از ویدئوها نیز فراهم است. قابلیت Select Edge به‌صورت پیش‌فرض درگوشی‌های اس 8 فعال شده است اما اگر به هر دلیلی این ویژگی در گوشی شما فعال نیست، با مراجعه به Settings، Display، Edge Screen و Edge Panels آن را فعال کنید.

شما چه ترفندهای دیگری را برای کار با گلکسی اس 8 می‌شناسید؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (47 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۵/۲۸
به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی از اپ استور دیگری جز گوگل پلی استفاده نکنید...چون خود گوگل پلی نرم افزار مورد نیاز گوشی رو تشخیص میده و بعد از دانلود نصب میکنه...دوستان زیادی بعد از نصب نرم افزار از استور های دیگه به مشکل بسته شدن اجباری و کرش کردن برنامه هاشون برخوردن

یاسر

۱۳۹۶/۴/۳۰
داره که

sezar.001

۱۳۹۶/۳/۲۷
ولی کاش تو دوربینش حالت اسلوموشن هم داشت...

کیان

۱۳۹۶/۲/۱۵
چی تو سونی دیدی که این همه قبولش داری!؟؟

Mahdi

۱۳۹۶/۲/۱۵
داداچ تو حیفی خداییش موندم با این ضریب هوشی و Naclبالا چرا ب خارج از کشور تابحال جذب نشدی.فقط میتونم بگم داری اشتباه میزنی داداچ