خانهاخبار
دوربین جلو Galaxy S8 مکانیزم لرزشگیر اپتیکال بلااستفاده دارد

دوربین جلو Galaxy S8 مکانیزم لرزشگیر اپتیکال بلااستفاده دارد

در دنیای فناوری بسیاری از تصمیمات برنامه‌ریزی‌شده به واقعیت نمی‌پیوندند و برخی ایده‌ها هیچ‌گاه به مرحله تولید نمی‌رسند. چنین اتفاقی ممکن است در مورد گجت‌های هوشمند هم رخ بدهد. یکی از این نمونه‌ها مشاهده لرزشگیر اپتیکال در دوربین جلو سامسونگ گلکسی اس 8 است.
۱۳۹۶/۲/۴
image

کاربری به نام JerryRigEverything با موردی مشابه در گلکسی اس 8 مواجه شده است. او می‌گوید پس از باز کردن قطعات این گوشی به قطعه‌ای در دوربین جلو برخورد کرده که برای خنثی کردن اثر لرزش دست هنگام تصویربرداری با این دوربین تعبیه شده است و می‌تواند مانع مات شدن تصاویر شود.

استفاده از لرزشگیر تصویر در اسمارت فون‌ها دشوار است& چراکه فضای درنظرگرفته‌شده برای دوربین تنها برای سنسور آن جا دارد و فضای کافی برای سایر سنسورها وجود ندارد. برخلاف لرزشگیر دیجیتال، که از ویژگی‌های نرم‌افزاری برای از بین بردن اثر لرزش دست در تصویر بهره می‌برد، در لرزشگیر اپتیکال از بخش‌های مکانیکی برای نیل به این هدف استفاده می‌شود. به همین دلیل، ابزار لازم برای این نوع لرزشگیر حجیم‌ است و فضای زیادی اشغال می‌کند، اما کارایی و عملکرد بسیار بهتری نسبت به نوع غیر اپتیکال دارد.

این مشکل در دوربین اصلی کم‌اهمیت‌تر است، اما برای به‌کارگیری آن در دوربین جلو به مهندسی بسیار دقیقی نیاز است. به همین دلیل تبلیغات کمتری برای OIS در دوربین جلو انجام می‌شود و دقیقا به همین دلیل نیز مشاهده آن در گلکسی اس 8 جالب‌توجه است، درحالی‌که هیچ‌گونه تبلیغی در رابطه با آن صورت نگرفته. سامسونگ احتمالا در میانه راه، از توسعه این ایده دست برداشته و تصمیم گرفته قطعه مربوطه را در داخل گوشی باقی بگذارد. البته شاید در آینده با به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری این ویژگی فعال شود.

image

نکته جالب‌توجه دیگر در گلکسی S8 علامت «no dog» است که به قرار نگرفتن گوشی در اختیار سگ‌ها اشاره دارد. این موضوع ارتباطی با تعصب سامسونگ نسبت به سگ‌ها و حیوانات ندارد بلکه هدف از آن، جلوگیری از جویده شدن باتری توسط آنهاست! هشدار دیگری هم مبنی بر «سوراخ نکردن» بر روی باتری وجود دارد که برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار و حتی انفجار در نظر گرفته شده است.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

رضا

۱۳۹۶/۲/۲۵
????چی می گی داداش لرزش گیر اچ تی سی که درس کار نمی کنه خیلی خیلی کاربردش کم هست چون ضعیفه و تقریبا بلا استفاده است

sink

۱۳۹۶/۲/۵
جالب بود !
لرزشگیر اپتیکال کاملا واجبه. خیلی خیلی واجبه. امیدوارم موفق بشن عملیش کنن

امين محبت

۱۳۹۶/۲/۴
دوست عزيزي كه سنگ سامسونگ رو به سينه ميزنيد و انقدر طرفداريشو ميكني
Htc 10 كه گوشي ٢٠١٦ بود اين ويژگي رو داره و فعال هم هست
ولي چرا كسي تبليغ اون برند رو نميكنه؟
Htc فوق العاده خوش ساخت تر و بهتر از سامسونگه اما متاسفانه ...

شهریار

۱۳۹۶/۲/۴
علامت دمای 45 درجه سانتیگراد روی باطری، قابل توجه کسانی که گوشی توی آبجوش یا آتیش تست میکنن و انتظار دارن ما هم باور کنیم.

Ol

۱۳۹۶/۲/۴
هشدار براى جلوگيرى از خورده شدن باترى توسط سگ ها؟?????????پس هنوز باتريش مشكل داره