خانهاخبار
دادستان کل کشور علت فیلتر شدن تماس صوتی تلگرام را توضیح داد

دادستان کل کشور علت فیلتر شدن تماس صوتی تلگرام را توضیح داد

تماس صوتی تلگرام چند ساعت پس از فعال شدن برای ایرانیان به یکباره از دسترس خارج شد اما علت این موضوع را می‌توانید از زبان دادستان کل کشور بخوانید.
۱۳۹۶/۲/۳

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما در بخشی از صحبت های خود توضیحاتی در مورد مسدودیت تماس صوتی تلگرام ارائه کرد.

دادستان کل کشور درباره فیلتر شدن امکان صوتی پیام رسان "تلگرام" گفت: مایل نیستیم که برخی امکانات را که عموم می توانند از آن بهره برداری خوب کنند محدود کنیم.

وی با بیان اینکه برای ما در سراسر کشور آنچه که فوق العاده مهم و در درجه نخست است امنیت کشور است، افزود: ۴ طرف کشور ما آتش و جنگ و خونریزی و جنایات اما کشور ما آرام و امن است و این امنیت آسان بدست نیامده است و هزینه های زیادی برای آن می شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: شبکه های خارجی به ویژه آنهایی که در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران ریشه دارند از این فضا حداکثر استفاده را برای ضربه زدن انجام می دهند.

وی افزود:همه دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی ما وجود امکان صوتی "تلگرام" را خلاف امنیت کشور دانستند بنا بر این شد این موضوع در شورای عالی فضای مجازی مطرح شود که در جلسه مطرح شد و به عللی تصمیم بر بسته شدن این فضا نشد.

دادستان کل کشور ادامه داد: این موضوع در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و به اتفاق آرا، این سیستم را برای کشور ناامن دانستند لذا تصمیم گرفته شد تا زمانی که نکات امنیتی آن لحاظ نشده، از این سیستم صوتی استفاده نشود تا به امنیت کشور و سلامت انتخابات، لطمه وارد نشود.وی با تاکید بر اینکه امنیت برای کشور ما بسیار مهم است، گفت: اگر امنیت نداشته باشیم نمی توانیم انتخابات، اقتصاد و زندگی آرام داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با تاکید بر اینکه همه ما باید دقت کنیم تا کوچکترین خدشه ای به این امنیت وارد نشود، افزود: احراز کردیم این سیستم به امنیت کشور لطمه وارد می کند مگر اینکه مسئولان مربوط بتوانند از نظر فنی، مشکلات را بر طرف کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

ahmad

۱۳۹۶/۵/۱۱
یه جای صحبت شون گفتن: "اگر امنیت نداشته باشیم نمی توانیم انتخابات، اقتصاد و زندگی آرام داشته باشیم"
الکی مثلا الان با فیلتر کردن تماس صوتی اقتصاد و زندگی آرومی داریم

احمد

۱۳۹۶/۵/۱۱
دقیقا منظورشون از امنیت چیه؟! اگه منظورشون شنود مکالماته، ما که پشت تلفن فوقش میگیم عسیسم و قلبونت بلم! :) مذاکرات 1+6 که انجام نمیدیم تو تلگرام!

mehrshad

۱۳۹۶/۴/۱۶
داداش کسی که سروکارش همیشه با تلگرامه نمیتونه فقط به خاطر ی تماس صوتی محاجرت کنه به وایبر یا ویسپی
حالا واتساپ رو که همه دارن دیگه
اولین باری هم که واتساپ تماس تصویری ارائه داد تا 1هفته شایدم بیشتر مسدود بود توی کشورمون که بعدا بازش کردن

Ali

۱۳۹۶/۲/۴
تا وقتي كه ادماي دروغ گوو سود جو هست مردم يه نفس راحت نميتونه بكشه ملتو مسخره كردن بقران يني چي عرضه داري كاري كن ملت خودش بياد طرفت نه كه با فيلترو اينجور ك... با زور چيزي حل نميشه فيلتر كن هاتسبات دستمونو ميبوسه
بچه ها هر دو طرف قند شكن روشن كنن ميشه حرف زد ?

امین

۱۳۹۶/۲/۴
خب معلومه اپراتورها این وسط ضرر میکنن . وقتی امکان استفاده از این برنامه ها باشه دیگه کی واسه برقراری ارتباط از تماس تلفنی استفاده میکنه ؟؟؟؟؟ همش زیر سره مخابرات هست . فکر کردن مردم خرن