خانهاخبار
پونز؛ راهنمای کشف مکان‌های جدید شهر

پونز؛ راهنمای کشف مکان‌های جدید شهر

اگر همیشه برای پیدا کردن مکانی در شهر به دردسر می‌افتید از این پس با استفاده از اپ پونز خواهید توانست به راحتی مکان‌های مورد نظرتان را پیدا کنید و به آنها برسید.
۱۳۹۶/۲/۲

وقتی به شهر دیگری مسافرت می‌کنید و نیاز به پیدا کردن مکانی دارید کمک گرفتن از شهروندان آنجا اولین کاری است که به ذهن می‌آید. ولی دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که همه شهر را بشناسد و بتواند شما را برای رسیدن و پیدا کردن مقصدتان راهنمایی کند. این اتفاق ممکن است حتی در شهر محل زندگی خودتان نیز رخ دهد و به دلیل آشنا نبودن با آن منطقه ساعت‌ها به دنبال پیدا کردن جایی بگردید.

پونز اپلیکیشنی است که در چنین مواقعی به کمک شما می‌آید. با پونز می‌توانید خیلی راحت به دنبال مکان مورد نظر خود بگردید و به سادگی مسیر رسیدن به آنجا را پیدا کنید.

فرض کنید در نقطه‌ای از شهر متوجه خالی شدن باک بنزین می‎‌شوید ولی نمی‌دانید نزدیک‌ترین پمپ بنزین کجا قرار دارد. در چنین شرایطی با پونز می‌توانید به سرعت پمپ‌ بنزین‌های اطراف خود را پیدا کنید. گشتن و پیدا کردن یک کافه یا رستوران خوب موردی دیگری است که پونز در آن به شما کمک خواهد کرد.

image

پس از نصب و اولین ورود به پونز از شما خواسته می‎شود تا شهر محل زندگی‌تان را انتخاب کنید. امکان انتخاب شهرهای مختلف ایران یکی از نقاط قوت پونز در برابر اپ‌های مشابه است که سرویس خود را تنها برای تهران یا چند شهر بزرگ ایران ارائه می‌دهند.

در صفحه اصلی برنامه دسته‌هایی مثل گردش و تفریح، مذهبی، اقامت، کتاب فروشی، کفاشی و... را مشاهده می‌کنید که هر کدام شامل زیرمجموعه‌هایی است. مثلا با انتخاب دسته اصلی خرید روزمره زیرمجموعه‌های سوپرمارکت، میوه فروشی، نانوایی، مرغ و ماهی، لبنیات و... را می‌بینید؛ یا با انتخاب دسته مذهبی زیرمجموعه‌هایی مثل مسجد، زیارتگاه، کلیسا و نمازخانه به شما نمایش داده می‎شود.

پونز بیش از 50 دسته با موضوعات مختلف را در خود جای داده است تا به شما اطمینان دهد هر چیزی که در شهر به دنبالش می‌گردید را می‌توانید در پونز پیدا می‎‏شود.

image

وقتی یکی از دسته‌ها مثل «بستنی فروشی» را انتخاب کنید پونز تمام بستنی فروشی‌های ثبت شده در برنامه را فهرست می‌کند و توضیحات لازم در مورد آن مکان خاص اعم از آدرس، تلفن، عکس‌ها، نظر کاربران و امتیازی که به آن داده‌اند را به شما نمایش می‌دهد. با فعال کردن GPS گوشی پونز مکان‌های اطراف موقیعت شما را نمایش می‌دهد تا در زمان کوتاه‌تری به مقصود خود برسید.  اگر آدرس مکان مورد نظر را بلد نیستید نگران نباشید پونز خیلی راحت مسیر رسیدن به آن با ماشین یا پای پیاده را نشان می‌دهد و می‌گوید چقدر با آن فاصله دارید.

اگرچه برای استفاده از پونز نیازی به ثبت نام نیست، با عضویت در آن امکان ثبت مکان‌های جدید، ویرایش اطلاعات و دادن امتیاز به مکان‌های را خواهید داشت. همچنین می‌توانید برای خود لیستی از مکان‌های موردپسندتان بسازید یا مثل Swarm در آنجا حاضری بزنید.

image

کاربران پونز با فعالیت در این برنامه به نوعی وارد یه مسابقه با سایر کاربران می‏شوند. بابت هر مکان جدیدی که در پونز ثبت کنید امتیازی به شما تعلق می‌گیرد. هرچه امتیاز شما در برنامه بیشتر باشد رتبه بهتری بین کاربران فعال پونز به دست خواهید آورد. به این ترتیب می‌توانید شانس بردن یکی از جوایز مسابقات پونز را که به صورت دوره‌ای برگزار می‏شود را داشته باشید.

اپلیکشن پونز در حال حاضر تنها برای کابرانی اندروید قابل استفاده است که می‌توانید آن را از گوگل پلی یا کافه بازار دانلود و نصب نمایید.

 

مشاهده سایت پونز

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

پرهام

۱۳۹۷/۸/۲۶
واقعا برنامه فوق العاده ای هست
من از شهری به شهر دیگه میرم، پایه ثابت موبایلم همین پونزه