خانهاخبار
هزینه تمام شده تولید گلکسی اس 8 برای سامسونگ چقدر است؟

هزینه تمام شده تولید گلکسی اس 8 برای سامسونگ چقدر است؟

گلکسی اس 8 در حال حاضر یکی از گران‌ترین پرچمداران موجود در بازار است. اما آیا می‌دانید هزینه تمام‌شده ساخت یک دستگاه Galaxy S8 چقدر است؟
۱۳۹۶/۲/۲

همان‌طور که می‌دانید، گلکسی اس 8 به‌هیچ‌عنوان گوشی ارزانی نیست و برچسب قیمت پایه حدود 700 دلاری، آن را به یکی از گران‌ترین گوشی‌های پرچم‌دار موجود در بازار تبدیل کرده است. اس 8 حتی از نسل قبلی خود یعنی اس 7 نیز گران‌تر است. اما ازآنجایی‌که هیچ گرانی‌ای بی‌علت نیست، موسسه IHS Markit گزارش داده که دلیل قیمت بالای گلکسی اس 8 به نسبت اس 7 هزینه بالاتر ساخت آن است.

image

هزینه ساخت نسخه 64 گیگابایت گلکسی اس 8 حدود 301.60 دلار تمام می‌شود که با افزودن 5 دلار هزینه‌های اضافی تولید، قیمت نهایی محصول به حدود 307.50 دلار می‌رسد که 43.34 دلار از گلکسی اس 7 و 36.29 دلار از Galaxy S7 Edge گران‌تر است.

متاسفانه قیمت جزءبه‌جزء قطعات به‌کاررفته در ساخت اس 8 در گزارش IHS Markit ذکر نشده است، اما در این گزارش آمده که ساخت حافظه‌های فلش NAND و DRAM جمعا 41.50 دلار برای سامسونگ تمام می‌شود. باتری 3000 میلی‌آمپری اس 8 نیز حدود 4.50 دلار قیمت دارد.

تفاوت قیمت نهایی تولید Galaxy S8 با ارزان‌ترین نسخه آن (با قیمت 720 دلار) حدود 412 دلار است. البته این 412 دلار مقدار پولی نیست که به‌عنوان سود به سامسونگ تعلق می‌گیرد، زیرا هزینه‌هایی مانند بازاریابی، حمل‌ونقل و هزینه‌های واردات به هر کشور را نیز باید در نظر گرفت. خرده‌فروشانی نیز که به فروش اس 8 اقدام می‌کنند قطعا برای سود خالص خود نیز چنددرصد به قیمت اضافه خواهند کرد. همچنین هزینه‌هایی مانند تحقیق و توسعه هم مدنظر هستند؛ خصوصا این که سامسونگ ازجمله کمپانی‌هایی است که معمولا هزینه‌های سرسام‌آوری برای تحقیق و توسعه محصولات خود صرف می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید، در گلکسی اس 8 از سنسورهای مختلفی مانند تشخیص چهره و عنبیه استفاده شده است و رسیدن به تکنولوژی ساخت و استفاده از چنین سنسورهایی قطعا بدون هزینه نیست و حجم زیادی از منابع مالی طلب می‌کند. و درنهایت هزینه‌های اجرایی کمپانی را نیز باید در نظر گرفت. تمام این موارد بر قیمت نهایی محصول تاثیرگذارند.

اما اگر با خواندن موارد ذکرشده فکر می‌کنید که درصد کمی از سود فروش گلکسی اس 8 به سامسونگ می‌رسد، باید بگوییم که کاملا در اشتباهید! سامسونگ از فروش خانواده اس 8 سود بسیار بالایی نصیبش می‌شود؛ هرچند هزینه ساخت اس 8 به نسبت پرچمداران پیش افزایش یافته است. نظر شما چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

امیر

۱۳۹۶/۲/۴
خیلی نامردیه سر هرگوشی ۵۰۰ دلار اضافه کنن اونم گوشییی که میدونن دنیا مث ملخ میخره دیگه حداکثر ۱۰۰ دلار ریشتر کنن البته اینجا پول تبلیغاتو حساب نکرده ولی اونم مگه چند در میاد نهایت واسه هر گوشی ۲ ۳ دلار

محسن

۱۳۹۶/۲/۲
درسته که گوشی های جدید روز به روز بهتر میشن اما بالا رفتن قیمت نسبت به بالارفتن کیفیت رشد تندتری داره امیدوارم شرکتهای صاحب نام تو مسئله قیمت و کیفیت از شیائومی الگو بگیرن

Essi 6020

۱۳۹۶/۲/۲
خداییش یه باتری که فقط و فقط چهار دلار قیمتشه نمیتونن با کیفیت بالاتر و مثلا شش دلار بخرن و بزارن رو پرچمداراشون ؟؟!!
جالبه گوشیای با رزولوشن پایین تر باتریهای به مراتب بهتر و بالاتر از گوشیای پرچمدار دارن
این مسئله مختص به یک شرکت خاص نیست و همه تو این مسئله کوتاهی میکنن
ادمین باتشکر بچاپ واقغیتو گفتم

VAHID FCB

۱۳۹۶/۲/۲
انقدر ارزونه و سود زیادی هم نصیبش نمیشه که جیگر آدم کباب میشه!

مهمان

۱۳۹۶/۲/۲
باز هم به پای اپل نمیرسه. طبق بررسی ها دارایی اپل از بزرگترین قاچاقچی تاریخ بشر هم بیشتره