خانهاخبار
متخصصان پروژه‌های ماهواره‌ای گوگل در راه اپل

متخصصان پروژه‌های ماهواره‌ای گوگل در راه اپل

کمپانی اپل به تازگی دو متخصص سیستم‌های ماهواره‌ای را از گوگل به استخدام خود درآورده است.
۱۳۹۶/۲/۲

براساس آخرین اخبار منتشرشده، دو نفر از مدیران ارشد پروژه‌های ماهواره‌ای گوگل به استخدام اپل درآمده‌اند. هنوز مشخص نیست که این افراد قرار است روی چه پروژه‌هایی کار کنند، اما با توجه به تخصص آنها می‌توان حدس زد که کوپرتینویی‌ها قصد دارند فعالیت‌های خود در زمینه اینترنت ماهواره‌ای را آغاز کنند. 

image

نشریه بلومبرگ گزارش داده است که جام فن‌ویک، مدیر عملیات‌های فضایی گوگل، به همراه Michael Trela، مدیر مهندسان ماهواره‌ای، به کمپانی اپل پیوسته‌اند. هر دو این افراد در سال 2014 و زمانی که گوگل استارت‌آپ Skybox را تصاحب کرد به این کمپانی ملحق شدند.

از جمله دیگر افرادی که از کمپانی گوگل به اپل پیوسته‌اند می‌توان به Greg Duffy، موسس استارت‌آپ Dropcam، اشاره کرد. این استارت‌آپ چند سال پیش به تصاحب گوگل درآمد و Greg Duffy نیز در ژانویه سال 2016 به اپل پیوست.

فن‌ویک و ترلا، که به تازگی به جمع کوپرتینویی‌ها ملحق شده‌اند، پیش از این و در استارت‌آپ Skybox Imaging توانسته بودند دستگاهی بسازند که می‌توانست از سطح زمین تصاویر نزدیک ثبت کند. به عقیده نشریه بلومبرگ، این دو نفر قرار است با همکاری کمپانی بوئینگ به عنوان یکی از شرکای اپل، کار روی پروژه‌های اینترنت ماهواره‌ای را آغاز کنند.

کمپانی بوئینگ پیش از این خبر داده بود که می‌خواهد با لانچ کردن حدود یک‌هزار ماهواره، شبکه باند پهن جهانی خود را راه‌اندازی کند. در همین حین خبر رسید که اپل نیز برای همکاری و سرمایه‌گذاری روی این پروژه، با بوئینگ وارد مذاکره شده است.

تهیه اینترنت ماهواره‌ای برای مناطقی از جهان که هنوز به اینترنت باند پهن دسترسی ندارند می‌تواند در گسترش بازار اپل نیز تاثیرگذار باشد. Space X نیز از جمله کمپانی‌های فعال در زمینه اینترنت ماهواره‌ای است و پیش‌بینی می‌شود که درآمد حاصل از اینترنت ماهواره‌ای برای اسپیس ایکس در سال 2025 به حدود 30 میلیارد دلار برسد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)