خانهاخبار
راوی مستند سیاره زمین به زودی برنامه‌ای دیگر در قالب واقعیت مجازی اجرا خواهد کرد

راوی مستند سیاره زمین به زودی برنامه‌ای دیگر در قالب واقعیت مجازی اجرا خواهد کرد

حتما شما هم مستندهای جذاب سیاره زمین (Planet Earth) را دیده‌اید. یکی از نقاط قوت این مستند حضور سِر دیوید اتنبرو (Sir David Attenborough)، گوینده معروف، به عنوان راوی مجموعه است. این بار آقای اتنبرو در همکاری با موزه تاریخ طبیعت بریتانیا با استفاده از واقعیت مجازی طبیعت را توصیف می‌کند.
۱۳۹۶/۲/۲

بسیاری از مردم جهان هرگاه بخواهند صدایی آرام‌بخش و باصلابت مثال بزنند، ستاره هالیوود، مورگان فریمن، را به یاد می‌آورند. اما در بریتانیا این طور نیست؛ اکثر مردم بریتانیا از صدای دیوید اتنبرو لذت می‌برند که در کشور ما با مستند سیاره زمین شناخته شده است. جذابیت صدا و لحن زیبای او بین تمام گویندگان عصر حاضر شهرت بسیاری دارد. حال این گوینده و زیست‌شناس انگلیسی قصد دارد به صورت هولوگرام  برنامه‌ای با نام Hold The World اجرا کند که از طریق واقعیت مجازی ارائه می‌شود.

image

صدا و شخصیت سر اتنبرو به‌زودی بازدیدکنندگان را در موزه تاریخ طبیعی لندن راهنمایی می‌کند و اطلاعات بیشتری درباره طبیعت در اختیارشان می‌گذارد. این پروژه با همکاری رسانه بریتانیایی SKY و موزه تاریخ طبیعی لندن اجرا می‌شود که هدف آن آشنایی بیشتر مردم با طبیعت و همچنین امکان سیر در تاریخ و اکتشافات طبیعی برای کاربران در خانه‌هایشان است.

با توجه به پیشرفت واقعیت مجازی و تبدیل شدن آن به صنعت، باید در آینده بیشتر انتظار مشاهده چنین پروژه‌هایی را داشته باشیم. اما گفته می‌شود در حال حاضر مجموعه Hold The World تنها با استفاده از هدست‌های گوگل کارد بورد، سامسونگ Gear VR، هدست Oculus Rift و سیستم عامل iOS در دسترس خواهد بود که البته با توجه به عدم ورود رسمی اپل به حوزه واقعیت مجازی، درباره احتمال حضور این برنامه در پلتفرم موبایلی اپل تردیدهایی وجود دارد.

پیش از این هم اتنبرو در برنامه‌های تولیدشده در حوزه واقعیت مجازی، مانند سفرهای واقعیت مجازی گوگل و یا First Life پلی استیشن VR، حضور داشته است. با وجود ۹۰ سال سن، این گوینده همچنان با جدیت به کار خود ادامه می‌دهد و دانش و سرگرمی مردم را در اولویت خود قرار داده است.

من از کمک کردن به مردم برای دانستن بیشتر درباره جهان طبیعی لذت می‌برم و برنامه Hold The World به مردم فرصتی منحصربه‌فرد ارائه می‌کند تا مناظر نادر را از میلیون‌ها سال قبل تا امروز ببینند و تجربه کنند. این پروژه نشان‌دهنده گام جدیدی در چگونگی اکتشاف و تجربه طبیعی مردم در خانه‌هایشان و در نهایت آسایش است و من خوشحالم که می‌توانم با استفاده از روشی هیجان‌انگیز و جدید برای کشف برخی گنجینه‌هایی که موزه تاریخ طبیعی در اختیار قرار می‌دهد به کاربران کمک کنم.

در حال حاضر زمان دقیق پخش این برنامه اعلام نشده است، اما گفته می‌شود تا پایان سال جاری میلادی در دسترس قرار می‌گیرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)