خانهاخبار
تماس صوتی تلگرام در ایران دچار اختلال شد! آیا این سرویس فیلتر می‌شود؟ (به‌روزشده)

تماس صوتی تلگرام در ایران دچار اختلال شد! آیا این سرویس فیلتر می‌شود؟ (به‌روزشده)

امکان برقراری تماس صوتی جدیدترین قابلیت تلگرام است که به‌تازگی برای کاربران ایرانی فعال شده. خبرهای رسیده حاکی از آنست که این سرویس از سوی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در ایران مختل شده است.
۱۳۹۶/۱/۲۵

درحالی‌که کمتر از ۲۴ ساعت از فعال شدن تماس صوتی تلگرام برای کاربران ایرانی می‌گذرد، اختلالات به‌وجودآمده در این سرویس سوال و ابهام بسیاری ایجاد کرده است.

پاول دروف، مدیر عامل تلگرام، در توییترش اعلام کرده که اختلالات از سمت تلگرام نیست و ظاهرا اپراتورهای ایرانی ارائه‌دهنده اینترنت در حال فیلتر کردن قابلیت تماس صوتی تلگرام هستند.

image

دروف به اپراتور خاصی اشاره نکرده و اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نداده است. برخی کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که قابلیت تماس صوتی تلگرام برای آنها فعال شده، اما قادر به برقراری تماس با دوستان خود از طریق این سرویس نیستند.

پیش از این در خبرها داشتیم که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال بررسی تاثیر تماس صوتی تلگرام روی اپراتورهای موبایل است. بعید نیست که اپراتورها برای جلوگیری از کاهش برقراری تماس‌های صوتی تحت شبکه اقدام به فیلتر کردن تماس صوتی تلگرام کرده باشند.

در حال حاضر واکنشی به این خبر از اپراتورهای موبایل و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در کشور منتشر نشده است. این خبر در صورت دریافت اطلاعات بیشتر در ساعات آینده به‌روز خواهد شد.

آیا شما نیز در برقراری تماس صوتی با تلگرام با اختلال مواجه شده‌اید؟

بیشتر بخوانید:

چگونه تماس صوتی تلگرام را فعال کنیم؟

به‌روزرسانی (۲۵ فروردین):

ایرانسل در اکانت رسمی توییتر خود اعلام کرد در اختلالات ایجادشده در تماس صوتی تلگرام نقشی نداشته است.

image

 

به‌روزرسانی (۲۶ فروردین):

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در نشست خبری در جمع خبرنگاران خراسان‌جنوبی با اشاره به راه‌اندازی تلگرام صوتی، تاکید کرد: این امر با مجوز وزارت ارتباطات انجام شده و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت، تلگرام صوتی راه‌اندازی نمی‌شد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: مردم در سراسر کشور اطلاعاتشان را از فضای مجازی دریافت می‌کنند.

واعظی ادامه داد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی خودشان شبکه‌های اجتماعی به وجود بیاورند که مورد استفاده مردم قرار بگیرد، کار مناسبی است چراکه با این عمل اطلاعات مردم به در خارج از کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: برای دستگاه‌های امنیتی و نظارتی بین شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی تفاوتی وجود ندارد و روی همه این شبکه‌ها نظارت می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه‌های اجتماعی داخلی اطلاعات مردم در داخل کشور نگه‌داری می‌شود و تلاش دولت نیز بر حفظ حریم مردم است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

میلاد

۱۳۹۶/۱/۲۷
فقط خدا همیشه

اچ اچ همدان

۱۳۹۶/۱/۲۵
واقعا ادم چی بگه به اینا
متاسفم براشون که این کارهارو میکنن جدیدا هم که تغییر اوای انتظار از نیمه دوم ماه 300 تومن هزینه داره واقعا توف....

آرمان

۱۳۹۶/۱/۲۵
اینجا ایران است ?????
غیر از این از اپراتورای بی خاصیت ایرانی انتظار نمی رفت وقتی به دروغ خبر از وجود 5G میدن دیگه این که طبیعیه

amir1975

۱۳۹۶/۱/۲۵
اول مشکل داشت، (تا ساعت 12 جمعه مورخ 25 فروردین) از حدود 13:00 درست شد و تا الان (ساعت 20:00) خوب کار میکنه اگر فیلترش نکنن عالیه اگرم فیلتر کردن از قدیم گفتن خلایق هر چه لایق!!

امر

۱۳۹۶/۱/۲۵
حقش اینه که در یک حرکت اجتماعی نسبت به این حق خوری ها یک هفته هیچ تماسی با موبایلهامون نگیریم تا با ضرر هنگفتی روبرو بشن و بفهمن که حق ندارن مردم کشور رو از تکنولوژی محروم نگه دارند.