خانهاخبار
تیم مخفی اپل در حال کار روی سنسور تشخیص قند خون برای اپل واچ

تیم مخفی اپل در حال کار روی سنسور تشخیص قند خون برای اپل واچ

این روزها ساعت‌های هوشمند را می‌توان علاوه بر ساعت و دستیار گوشی هوشمند خود، یک پایش‌گر سلامتی هم به حساب آورد. در بین تمامی ساعت‌های هوشمند، اپل واچ محبوب‌ترین ساعتی است که در بازار موجود است و به برخی سنسورها مانند حسگر ضربان قلب، گام شمار و ... مجهز است اما به تازگی خبر رسیده که کوپرتینویی‌ها مخفیانه در حال کار بر روی سنسور تشخیص گلوکز خون هستند.
۱۳۹۶/۱/۲۵

پیش از این که اول واچ به طور رسمی معرفی شود، شایعات زیادی درباره طراحی و ویژگی‌های دستگاه مطرح شد. بسیاری باور داشتند که ساعت هوشمند اپل یک ابزار پوشیدنی شگفت انگیز در حوزه سلامتی است اما پس از معرفی واقعا همه آن چه انتظار می‌رفت، محقق نشد.

شایعات منتشر شده شامل وجود تمامی سنسور‌های پایش‌گر سلامتی برای اندازه گیری فاکتورهای مهم سلامتی کاربر، مانند اندازه گیری قند خون است که با توجه به شایع بودن بیماری دیابت، می‌توانست بسیار کاربردی باشد. متاسفانه در دو نسل فعلی موجود در بازار چنین سنسوری وجود نداشته است، اما گزارش اخیر CNBC فاش کرد که تیم سرَی از مهندسان بیومکانیک در حال کار بر روی تولید سنسور اندازه گیری میزان قند خون برای اپل هستند تا در اپل واچ به کار گرفته شود.

image

ظاهرا این تیم در حال کار بر روی سنسوری نادرون رو (بدون نیاز به ورود به داخل بدن) است که امکان پیگیری تغییرات و اندازه گیری میزان قند خون  به طور مداوم را فراهم می‌سازد. این ویژگی به مبتلایان به دیابت کمک می‌کند تا بهتر یه کنترل بیماری خود بپردازند.

همچنین این گزارش اعلام کرده است که اپل به مدت حدودا ۵ سال در حال کار بر روی این فناوری بوده و استیو جابز، موسس و مدیر عامل پیشین این شرکت، قبل از مرگ خود چنین طرحی را در سر می‌پرورانده. هنوز مشخص نشده است که آیا شاهد تجهیز اپل واچ ۳ به این سنسور خواهیم بود یا خیر، اما امیدواریم که هر چه زودتر توسعه آن توسط اپل پایان یابد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۱/۲۶
میگن هنگ تی سی جرات نکرد به بازار ساعت هوشمند ورود کنه چون تو ساخت اسباب بازی هاش که به عنوان گوشی میده بازار مونده و به زودی محو میشه

yashar2080

۱۳۹۶/۱/۲۶
خود اپل واچ بهترین ساعت هوشمندیست که تا به امروز ساخته شده قابلیتهاش فوق العادست... اگر اینکارو هم بکنه قطعا دیگه دست نیافتنی میشه

Sadegh

۱۳۹۶/۱/۲۵
من نميدونم اپل چجوري ميخواد اين حسگرو بزاره ولي اگه بزاره هزينه هاي ديابت رو نصف ميكنه الان نوار تست قند خون قيمتش فوق العاده بالاست . اپل متشكريم

کاظم

۱۳۹۶/۱/۲۵
این فوق العادست