خانهاخبار
کورتانا وارد فرایند نصب ویندوز شد

کورتانا وارد فرایند نصب ویندوز شد

مایکروسافت با نسخه جدید ویندوز 10، کورتانا را وارد فرایند نصب ویندوز کرده تا بتوانید بدون استفاده از صفحه کلید، برخی تنظیمات حین نصب را انجام دهید.
۱۳۹۶/۱/۲۲
image

سال‌ها پیش نصب کردن ویندوز کابوس هر کاربر عادی محسوب می‌شد. همه ما مراحل گاه طولانی نصب نسخه‌های قدیمی ویندوز را به خاطر داریم. با این حال، همانند سایر بخش‌های این سیستم‌عامل، شیوه نصب آن نیز روز به روز بهتر شد و پیشرفت کرد تا جایی که به آسانی چند کلیک کردن رسید. با اینکه هنوز هم شما باید برخی تنظیمات مورد نیاز هنگام نصب ویندوز را خودتان انجام دهید، این روند تا حد زیادی خودکار شده است. حال و با عرضه جدیدترین نسخه ویندوز 10، در بعضی مراحل حتی لازم نیست از صفحه کلید استفاده کنید!

به‌روزرسانی جدید ویندوز 10، که با نام Creators Update شناخته می‌شود، دستیار صوتی مایکروسافت، کورتانا، را وارد روند نصب ویندوز کرده است. شما می‌توانید از کورتانا بخواهید حین نصب به شبکه وای‌فای متصل شود، تنظیمات صفحه کلید را به کمکش انجام دهید و یا اینکه بدون ذره‌ای تایپ کردن وارد حساب مایکروسافت خود شوید.

image

البته واضح است که در حال حاضر کورتانا تنها می‌تواند تنظیمات ابتدایی را برایتان انجام دهد و اگر بخواهید تنظیمات پیچیده‌تری اعمال کنید یا اینکه دوست داشته باشید خودتان سکان نصب ویندوز را به دست بگیرید، به راحتی می‌توانید از صفحه کلیدتان استفاده کنید. با این حال این بهبود یک قدم رو به جلو مهم در مسیر ساده‌سازی استفاده از رایانه‌هاست و ‌می‌تواند آشنایی ابتدایی با رایانه را برای کسانی که به تازگی کار را با آن آغاز کرده‌اند، راحت‌تر و جذاب‌تر کند. بهبود و پیشرفت دستیارهای صوتی مطمئنا به کار کاربران حرفه‌ای‌تر هم می‌آید. شما در حال حاضر لازم است برای کار با رایانه‌تان مقابل آن بنشینید، ولی در آینده نه چندان دور از آن سر اتاق نیز می‌توانید کارهای ضروری‌تان را بدون بلند شدن از سر جایتان انجام دهید.

مایکروسافت جدیدترین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 10 را چند روزی است که از طریق برنامه Update Assistant در اختیار کاربران قرار داده و قرار است روز 11 آوریل (22 فروردین) این به‌روزرسانی به صورت خودکار از طریق برنامه Windows Update در دسترس همه کاربران ویندوز 10 قرار بگیرد. برای اطلاع بیشتر از قابلیت‌های جدید نسخه‌ جدید ویندوز می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

اگر جدیدترین نسخه ویندوز 10 را روی دستگاهتان نصب کرده‌اید، تجربه خود از این نسخه را با سایر کاربران جی‌اس‌ام در میان بگذارید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

شهریار

۱۳۹۶/۱/۲۲
یادم توی یکی از اخبار این سایت که درباره دستیار صوتی سامسونگ بود خوندم، که سامسونگ دستیارش و برا رقابت با کورتانا ، الکسا و سیری ساخته اما برا تکمیل کاستی های گوگل اسیستنت. حالا اون نویسنده مقاله رو بگید این مقاله رو هم بخونه شاید از تعصبش نصبت به سامسونگ کمتر شد.