خانهاخبار
رونمایی از My Passport SSD، اولین SSD قابل حمل وسترن دیجیتال

رونمایی از My Passport SSD، اولین SSD قابل حمل وسترن دیجیتال

کمپانی Western Digital، که هارد درایو‌های آن کاملا شناخته‌شده‌اند، حالا از یک حافظه حالت جامد قابل حمل رونمایی کرده تا به رقابت با سیگیت بپردازد.
۱۳۹۶/۱/۱۸

کسانی که با قطعات کامپیوتری آشنایی دارند حتما تا به حال نام هارد درایو‌های شرکت وسترن دیجیتال را شنیده‌اند. این شرکت، که سابقه‌ای طولانی در این زمینه دارد، با سری My Passport خود نیز محبوبیت بالایی در بازار هاردهای قابل حمل کسب کرده است.

پیش از این تنها وسترن دیجیتال را به خاطر هارد درایو‌ها می‌شناختیم، اما حالا این شرکت با معرفی My Passport SSD به جمع تولیدکنندگان حافظه‌های SSD قابل حمل پیوسته تا این جای خالی را پر کند.

سال گذشته و با اوج گرفتن استفاده از حافظه‌های SSD شرکت وسترن دیجیتال سهام شرکت SanDisk را خرید تا بتواند در این حوزه هم با دیگر شرکت‌ها به رقابت بپردازد و حالا با معرفی این حافظه جدید، اولین نتیجه آن خرید را می‌توانیم ببینیم.

image

حافظه جدید هم از زبان جدید طراحی محصولات وسترن دیجیتال بهره می‌برد و استفاده از تکنولوژی Solid State Drive به آن اجازه می‌دهد، در کنار کاهش حجم، سرعت انتقال اطلاعات را تا ۵۱۵ مگابایت بر ثانیه بالا ببرد.

سری حافظه‌های My Passport SSD با وجود اندازه بسیار کوچک می‌توانند حافظه‌ای معادل ۲۵۶، ۵۱۲ یا ۱۰۲۴ گیگابایت در اختیار شما قرار بدهند. این حافظه‌ها برای دستگاه‌های دارای درگاه یو‌اس‌بی تایپ سی طراحی شده‌اند و برای استفاده در دیگر دستگاه‌ها مبدل مخصوص درون جعبه قرار داده شده است. در کنار رمزنگاری ۲۵۶ بیتی، که امنیت بالایی برای اطلاعات شما به ارمغان می‌آورد، حفاظت فیزیکی حافظه هم به شکلی است که سقوط از ارتفاع ۲ متری را به راحتی دوام می‌آورد و حفظ اطلاعات را تضمین می‌کند.

My Passport SSD با توجه به ظرفیت‌های اعلام‌شده قیمتی معادل ۹۹.۹۹ دلار، ۱۹۹.۹۹ دلار یا ۳۹۹.۹۹ دلار خواهد داشت که نسبت به رقیبانی مانند سامسونگ یا سیگیت قیمتی مناسب و رقابتی محسوب می‌شود.

نظر شما درباره استفاده از حافظه‌های جانبی SSD برای حمل یا بایگانی کردن اطلاعات چیست؟ سرعت بالاتر، آن‌ها را مقرون‌به‌صرفه می‌کند یا باید منتظر کاهش قیمت بیشتری باشیم؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

جلیل

۱۳۹۶/۱/۱۸
قیمت که فعلا خیلی بالاست. 400 دلار برای یک ترابایت؟ بهتره که منتظر کاهش قیمت بمونیم.
در موردهاردهای سری پاسپورت وسترن دیجیتال هم عرض کنم از این شرکت به ما رسیده. الان یه سر به تعمیرگاههای لوازم کامپیوتری بزنین پره از هاردهای معیوب این شرکت. یکیش هم هارد من که تمام اطلاعاتم از دست رفت. امیدوارم که هاردهای ssd این شرکت دچار مشکل نشن.

italodance

۱۳۹۶/۱/۱۸
والا من نمیدونم به چه درد میخورن اینا
در دنیای بی سیم و ابری دیگه کاربردی ندارند باید بزودی محو بشه تکنولوژی قدیمیه هستش
البته برای سرور داران شاید خوب باشه ولی برای عموم مردم عادی دیگه رخت بسته