خانهاخبار
اپل در حال کار روی مدل جدید مک پرو است

اپل در حال کار روی مدل جدید مک پرو است

مسئولان اپل همواره در اظهارات خود، تعهد طراحان و ایده‌پردازان این کمپانی به خط تولید مک را اعلام نموده‌اند. اما عدم توجه آنها به دو محصول Mac Pro و iMac بسیار واضح است.
۱۳۹۶/۱/۱۶

ظاهرا مدیران و مسئولان اپل متوجه عقب ماندن یکی از محصولات این شرکت، یعنی مک پرو، از دنیای دیجیتال شده‌اند و تصمیم گرفته‌اند دستی به سر و گوش این دستگاه بکشند. اگر به یاد داشته باشید، چهار سال پیش بود که آخرین به‌روزرسانی روی مک پرو صورت گرفت.

اما قبل از اینکه به شدت شگفت‌زده شوید، باید بگوییم که به‌روزرسانی اشاره‌شده چندان که باید و شاید، ریشه‌ای نیست و تنها مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه تا حدودی با استانداردهای روز منطبق شده است. این بدین معنی است که هنوز از درگاه USB-C یا Thunderbolt 3 خبری نیست. البته شایان ذکر است که طراحان و مهندسان اپل در حال کار روی نسخه‌ای دیگر از مک پرو هستند که با محصول فعلی موجود در فروشگاه‌های اپل تفاوت دارد.

image

تغییرات سخت‌افزاری صورت‌گرفته روی مک پرو را باهم مرور می‌کنیم:

مک پرو ۲۹۹۹ دلاری:

  • افزایش تعداد هسته‌های Xeon از ۴ به ۶
  • تغییر کارت گرافیک دوگانه AMD G300 به دو کارت گرافیک G500

مک پرو ۳۹۹۹ دلاری:

  • افزایش تعداد هسته‌ها از ۶ به ۸
  • تغییر کارت گرافیک دوگانه G500 به دو کارت گرافیک G800

فیل شیلر، مدیر بازاریابی شرکت اپل، در اظهارت خود می‌گوید:

یک تیم بزرگ در شرکت اپل در حال کار روی نسخه بازطراحی‌شده مک پرو هستند. اما متاسفانه این محصول در سال جاری معرفی نمی‌شود. این صبر و تحمل برای معرفی واقعا ارزشمند است، چراکه ما قصد داریم نسل بعد مک پرو را به صورت ماژولار عرضه کنیم و در تفکرات خود، این موضوع را در نظر داریم که این محصول قابل آپگرید باشد. این تنها خبر خوب ما نیست، چرا که در کنار مک پرو، در حال کار روی یک نمایشگر پیشرفته نیز هستیم. ما به این فکر می‌کنیم که همواره محصولی فوق‌العاده طراحی و تولید کنیم که درخور مشتریان باشد و انتظارات کاربران حرفه‌ای باعث می‌شود روز به روز به این امر نزدیک‌تر شویم.

بازطراحی مک پرو به این معنی است که طراحان اپل در مورد آن به بن‌بست رسیده‌اند، چرا که ظاهرش بسیار محدود است و اجازه هرگونه آپگرید را از کاربر می‌گیرد. به همین دلیل باید طراحی آن تغییر پیدا کند تا این امکان فراهم شود. در حالی که کمپانی اپل تا به این لحظه هیچ نظری در مورد طراحی اشتباه مک پرو نداده است، فیل شیلر و کریگ فدریگی به محدود بودن طراحی این محصول اقرار کرده‌اند.

فدریگی در این باره می‌گوید:

ما در آن زمان سیستمی طراحی کردیم که فکر می‌کردیم درست است. معماری مک پرو سال ۲۰۱۳ به گونه‌ای بود که با محدودیت گرمایشی روبرو نبودیم و به همین دلیل در نهایت آن گجت تولید شد. اما زمانی که به فکر ارتقای این محصول افتادیم، دیدیم که با محدودیت روبروییم و باید معماری این سیستم تغییر پیدا کند و به همین دلیل مجبور به تغییر در سبک طراحی مک پرو شدیم.

از طرفی دیگر دیدیم که بسیاری از مشتریان، به خاطر محدودیت‌های اشاره‌شده، به سمت آی‌مک کوچ کردند. همین موضوع سبب شد انرژی زیادی صرف کنیم تا بتوانیم طراحی مک پرو را طبق سلیقه و نظر مشتریان تغییر دهیم تا رضایت آنها را مانند قبل جلب کنیم.

صحبت‌های فیل شیلر در این باره را نیز مرور می‌کنیم:

ما محصولی تولید کردیم که که فکر می‌کردیم برای بسیاری از کاربران حرفه‌ای مک مناسب است. از بازخوردها متوجه شدیم که مک پرو از نظر برخی مشتریان فوق‌العاده است و بعضی دیگر نیز نتوانستند با آن ارتباط برقرار کنند. پس تصمیم گرفتیم خط فکری خود را تغییر دهیم و مسیر جدیدی انتخاب کنیم. چیزی که در کمپانی اپل برای ما ارزش دارد، رضایت مشتریان است. اگر ما ببینیم که محصولی با استقبال عموم مواجه نمی‌شود و مشتریان ما را راضی نگه نمی‌دارد، با کمال میل آن را قبول می‌کنیم و نهایت تلاش خود را برای تغییر آن به کار می‌گیریم.

ما از طراحان و مهندسان خود درخواست کردیم تغییرات مورد نیاز در مک پرو فعلی را اعمال نمایند و با معماری جدید و بازطراحی این محصول، به یک دستگاه جدید برسیم که مورد نیاز کاربران حرفه‌ای ماست. به این ترتیب آن دسته از مشتریان که به آپگرید کردن مک پرو و منطبق کردن آن با نیاز‌های خود علاقه‌مندند مطمئنا به طرحی که در ذهن ماست تمایل زیادی نشان خواهند داد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)