خانهاخبار
نتیجه نظرسنجی: دستیارهای صوتی به کار فارسی‌زبانان نمی‌آید

نتیجه نظرسنجی: دستیارهای صوتی به کار فارسی‌زبانان نمی‌آید

با وجود توسعه هرچه بیشتر دستیارهای صوتی توسط سازندگان، به نظر می‌رسد پشتیبانی نکردن آنها از زبان فارسی باعث شده کاربرد زیادی برای کاربران کشورمان نداشته باشند.
۱۳۹۶/۱/۱۵
image

شرکت‌های بزرگ تکنولوژی دستیارهای صوتی و هوشمندشان را به گوشی‌ها، کنسول‌های بازی و سیستم عامل‌های مختلف آورده‌اند تا کار را برای کاربران راحت کنند. این دستیارها قرار است با توجه به اطلاعاتی که از کار کردن ما با گوشی به دست می‌آورند پیشنهادات مناسبی به ما بدهند یا اینکه قرارهای ملاقات ما را به ما یادآوری کنند. اما یکی از مشکلات این دستیارها درک نکردن زبان فارسی است و برای برقراری ارتباط و صحبت کردن با دستیارهای صوتی باید به زبان انگلیسی مسلط بود؛ مشکلی که پیش روی فارسی‌زبانان است و بعید است به این زودی‌ها حل شود.

البته کارایی نداشتن آنها برای فارسی‌زبانان تنها یکی از مشکلات است. بسیاری کارشناسان و همچنین کاربران معتقدند دستیاران صوتی گوشی آن‌طور که سازندگانشان ادعا می‌کنند کارایی ندارند و نمی‌توانند به خوبی با کاربر ارتباط برقرار کنند و اطلاعات مناسبی برایش فراهم کنند.

در نظرسنجی گذشته جی‌اس‌ام به مبحث دستیارهای صوتی پرداخیتم و نظر کاربران را در این باره جویا شده‌ایم. طبق آمار به‌دست‌آمده به نظر می‌رسد بیشتر کاربران به این نتیجه رسیده‌اند که دستیار صوتی گوشی برای فارسی‌زبانان کاربرد زیادی برایشان ندارد.

image

در این میان درمجموع حدود 36 درصد کاربران از دستیارهای صوتی سیری، گوگل اسیستنت، کورتانا و الکسا استفاده می‌کنند که با توجه به پشتیبانی نکردن از زبان فارسی آمار جالب توجهی است. در صورتی که دستیارهای هوشمند گوشی‌ها از زبان فارسی پشتیبانی کنند، احتمالا کاربران زیادی به استفاده از آنها روی خواهند آورد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

sinakaya

۱۳۹۶/۲/۷
hyبرعکس خیلی بهتره لهجمون95 درصد یکی هس فقط بعضی لغات فرق میکنه

hy

۱۳۹۶/۱/۱۶
ترک زبان در ترکیه زندگی میکنه .شما اذری زبانی و زبانت ده درصد هم با ترکی وجه اشتراک نداره

nima

۱۳۹۶/۱/۱۶
مشکل بیشتر جایی هست که باید لغات رو صحیح تلفظ کرد و لحجه ما باعث میشه دستورات اشتباه صادر بشه

Unknown

۱۳۹۶/۱/۱۵
ولي به كار ما ترك زبان ها مي آيد

Pedram

۱۳۹۶/۱/۱۵
khub iad begirid ke engelisi sohbat konid