خانهاخبار
Galaxy S8 یا +Galaxy S8، کدام‌ یک برای شما مناسب‌تر است؟

Galaxy S8 یا +Galaxy S8، کدام‌ یک برای شما مناسب‌تر است؟

بالاخره پس از شایعات و افشاگری‌های فراوان، پرچم‌داران جدید سامسونگ، گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، معرفی و مشخصات آن‌ها رسما اعلام (یا بهتر است بگوییم تایید) شد. اما تفاوت اصلی این دو گوشی در چیست و کدام آن‌ها برای شما مناسب‌تر است؟
۱۳۹۶/۱/۱۱

پرسروصداترین پرچم‌دار اندرویدی سال ۲۰۱۷ هم از راه رسید؛ سامسونگ از دو گوشی گلکسی اس۸ و اس۸ پلاس رونمایی کرد، دو گوشی رده‌بالا و باکیفیت که با تفاوت‌هایی در طراحی و اضافه شدن ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جدید تا چند هفته دیگر رسما راهی بازار خواهند شد. هر دو مدل در نگاه اول جذاب و جالب به نظر می‌رسند، اما علی‌رغم تمامی شباهت‌هایی که دارند، تفاوت‌های کلیدی هم بین این دو گوشی وجود دارد که ممکن است نظر خریداران را تحت تاثیر قرار دهد.

در این مطلب قصد داریم شما را با تفاوت‌های اساسی میان اس۸ و اس۸ پلاس آشنا کنیم تا در صورت تمایل به خرید، بتوانید نسخه مناسب خود را راحت‌تر انتخاب کنید. اما ابتدا بد نیست نگاهی هم به شباهت‌های این دو دستگاه بیندازیم؛ با ما همراه باشید:

شباهت‌های گلکسی اس۸ و اس۸ پلاس

image

همان‌طور که اشاره کردیم، دو پرچم‌دار جدید شباهت‌های بسیاری به هم دارند که امکان تشخیص آن‌ها از یکدیگر را سخت می‌کند، به خصوص از لحاظ ظاهری و از فاصله دور. هر دو برادر طراحی یکسانی دارند؛ صفحه نمایش فوق عریض به لبه‌های خمیده مجهز است که در سری اج پرچم‌داران قبلی هم دیده بودیم، اما این بار صفحه نمایش با کاهش حاشیه بسیاری در بخش پنل جلویی همراه است. سامسونگ این سری را یک کلاس جدید در نظر گرفته و از آن با عنوان Infinity Display (صفحه نمایش بی‌نهایت) یاد می‌کند.

image

درنتیجه کاهش حاشیه در پنل جلویی، به خصوص قسمت پایینی صفحه نمایش، کلید هوم حذف شد و سنسور اثر انگشت در بدنه پشتی و کنار دوربین اصلی قرار گرفت. همچنین سنسورهای جدید اسکنر عنبیه و سیستم تشخیص چهره هم به پنل جلویی و قسمت بالایی اضافه شده‌اند. در کنار تغییرات سخت‌افزاری، هر دو مدل به دستیار صوتی مجهز به هوش مصنوعی با نام بیکسبی مجهز شده‌اند که دکمه سخت‌افزاری ویژه‌ای در بدنه گوشی برایش در نظر گرفته شده است. از شباهت‌های دیگر این دو نسخه پشتیبانی از استاندارد IP68 است، به این معنی که در برابر آب و گردوخاک مقاوم‌اند. رنگ‌بندی هم از شباهت‌های دیگر است: پرچم‌داران جدید در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، خاکستری ارغوانی، آبی و طلایی افرایی عرضه می‌شوند.

سخت‌افزار اس۸ و اس۸ پلاس هم شباهت زیادی به هم دارند. چیپست‌های اگزینوس ۸۸۹۵ برای نسخه جهانی و اسنپدراگون ۸۳۵ برای نسخه‌های چین و آمریکا در کنار ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگبایت حافظه داخلی از ویژگی‌های مشترک پردازشی این دو گوشی هستند. هر دو از میکرو SD پشتیبانی می‌کنند و در هر دو دستگاه از لنز ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی  و سنسور ۸ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استفاده شده و سیستم عامل پیش‌فرض هم اندروید نوقا ۷.۰ است.

اما تفاوت‌های دو گوشی در چیست؟

ابعاد و اندازه صفحه نمایش

اولین تفاوت بارز این دو نسخه ابعاد صفحه نمایش آن‌هاست؛ مدل بزرگ‌تر که همان اس۸ پلاس است صفحه نمایش ۶.۲ اینچی دارد که در نوع خود شگفت‌انگیز است. با وجود ابعاد مناسب صفحه نمایش نسبت به بدنه، گلکسی اس۸ پلاس هنوز هم گوشی نسبتا بزرگی است، بنابراین اگر طرفدار گوشی بزرگ نیستید، می‌توانید گلکسی اس۸ را انتخاب کنید.

اس۸ به صفحه نمایش ۵.۸ اینچی مجهز است که به نظر می‌رسد برای اکثر افراد ایده‌آل است. هر دو صفحه نمایش از کیفیت +QHD یا ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ برخوردارند که درنتیجه اس۸ پلاس تراکم پیکسلی ۵۲۹ پیکسل بر اینچ و اس ۸ تراکم پیکسلی ۵۷۰ پیکسل بر اینچ دارد.

image

به دلیل تفاوت ابعاد صفحه نمایش، ابعاد گوشی هم باید متفاوت باشد. گلکسی اس۸ با ابعاد ۱۴۸.۹ در ۶۸.۱ در ۸ میلی‌متر تولید شده که دستاورد مهمی برای سامسونگ است، زیرا این ابعاد تقریبا با ابعاد گلکسی اس ۷ یکسان است و کمی بزرگ‌تر از آیفون ۷ با صفحه نمایش ۴.۷ اینچی است. ابعاد گلکسی اس۸ پلاس هم برابر با ۱۵۹.۵ در ۷۳.۴ در ۸.۱ میلی‌متر است که اندکی از نسل قبلی خود، گلکسی اس۷ اج، بزرگ‌تر است.

image

ظرفیت باتری

و اما بخش باتری...

image

به نظر می‌رسد سامسونگ از سال ۲۰۱۶ و فاجعه گلکسی نوت ۷ درس گرفته و در نتیجه گلکسی اس۸ را با کمی تاخیر معرفی کرده تا بتواند با فراغ بال آزمایش‌های مختلف و سختی روی پرچم‌داران جدیدش انجام دهد و از بروز دوباره مشکلات و فراخوان و انفجار و دردسرهای دیگر جلوگیری کند. از این پس این غول کره‌ای از پروتکل ۸ مرحله‌ای و چندلایه‌ای برای تایید امنیت باتری گوشی‌هایش استفاده می‌کند.

ظرفیت باتری گلکسی اس۸ برابر با ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و اس۸ پلاس هم ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعت است. با این تفاسیر ظرفیت باتری پرچم‌داران جدید نسبت به نسل گذشته خود افزایش نداشته، بلکه باتری اس۸ پلاس نسبت به اس۷ اج ۱۰۰ میلی‌آمپر کاهش هم داشته است. اما اعلام شده که گلکسی‌های جدید مصرف باتری بهینه‌تری نسبت به برادران قبلی خود دارند. باید دید این باتری‌ها چگونه از پس تامین انرژی صفحه نمایش‌های باکیفیت، سخت‌افزار قوی و قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید این دو گوشی برمی‌آیند.

قیمت و زمان عرضه

با توجه به تمام اطلاعاتی که اعلام کردیم، به نظر می‌رسد با دو گوشی قدرتمند روبروییم. طبق اعلام رسمی سامسونگ، این دو گوشی در ۲۱ آوریل یا همان اول اردیبهشت به بازار آمریکا و در ۲۸ آوریل به صورت جهانی عرضه می‌شوند و قیمت‌ آن‌ها برای بازار آمریکا از حدود ۷۵۰ دلار برای اس۸ و ۸۵۰ دلار برای اس۸ پلاس آغاز می‌شود که بسته به نوع اپراتور موردنظر متفاوت است، اما از قیمت جهانی آنها اطلاع دقیقی نداریم. برای اطلاع از اخبار تکمیلی همچنان با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (53 نظر)

Farhan

۱۳۹۷/۱۰/۲۳
لطفا اینطور نگین چیز زیادی هس:۱-بیکسبی ۲ -ظاهری زیبا تر ۳ -مقاومت در آب و خیلی چیز دیگه

فیروز

۱۳۹۶/۹/۱۵
عالی است

Shayan Maker

۱۳۹۶/۸/۵
سلام.من میخوام اس هشت پلاسو تا عید بگیرم.من الان c7 دارم ایفون ایکسم بهم بدن با گوشیم عوض نمیکنم.هیچ برندی عین سامسونگ نمیشه.من خودم سونی داشتم دوتا هواوی هم داشتم اچ تی سی هم داشتم تا اینکه جی ۷ خریدم.کلا نظرم عوض شد.جی سون به اون سونی یه ملیونی می ارزید.هر دوتا سونی ها که سوختن اچ تی سی هم که تاچش بعد از ۲ ماه خراب شد.اینم بگم من با گوشی بازی نمیکنم.باطری این گوشیم هم که عالیه ۸۵ درصد تو نیم ساعت شارژ میشه.شاید بعضیا برند های دیگرو دوست داشته باشن ولی یبار سامسونگو امتحان کنن نظرشون عوض میشه:)

داود

۱۳۹۶/۶/۸
اس۸ بخر داداش عالیه عالی

آرمان

۱۳۹۶/۲/۲۹
من دیروز اپراتورم زنگ زد رفتم مغازه برای به روزرسانی. هر دو این گوشی ها را تست کردم. ظاهر یکدست و بدون شکاف خیلی قشنگی دارند ولی هنوز نمیدونم کدوم یکی رو بردارم.