خانهاخبار
گوشی جدید اندی رابین هم اندرویدی است

گوشی جدید اندی رابین هم اندرویدی است

اریک اشمیت، از مدیران گوگل، در توییتی تایید کرد که تلفن جدید ساخت اندی رابین هم اندرویدی خواهد بود.
۱۳۹۶/۱/۱۰

اندی رابین را همه به خاطر خلق سیستم عامل اندروید می‌شناسند. زمانی که اندروید خلق شد گوگل، که نیاز به یک سیستم عامل همراه داشت، آن را به همراه تیم اندی رابین خرید تا جزئی از شرکت بزرگ خود کند. چند سال بعد اما اندی رابین که دنبال ماجراجویی‌ها و پروژه‌های جدیدی بود از این شرکت جدا شد تا راه خود را برود.

بعد از این جدایی اندی رابین مدتی مشغول کار روی ربات‌ها و تکنولوژی‌های مربوط به آن‌ها شد و در نهایت چند ماه پیش اعلام کرد با یک تیم تازه‌نفس قصد دارد به جنگ گوگل و اپل در حوزه تلفن همراه برود.

سوال‌های زیادی درباره این گوشی وجود داشت، به خصوص آنکه شرکت بزرگ مخابراتی Softbank نیز چند روز پیش سرمایه خود را از شرکت اندی رابین بیرون کشید. در پی همین اتفاق رابین در حساب توییتر خود عکسی از یک گوشی بدون لبه منتشر کرد تا نشان بدهد هنوز پروژه ساخت گوشی ادامه دارد.

اریک اشمیت، از مدیران گوگل، نیز در توییتی با اشاره به عکس منتشرشده توسط اندی رابین اعلام کرد که گوشی ساخت تیم رابین از سیستم عامل اندروید بهره خواهد برد. این گوشی، که در حال حاضر با نام Essential phone شناخته می‌شود، طبق اعلام اریک اشمیت زیرساخت Google services و Google Play Store خواهد داشت که از شرایط استفاده از اندروید است، اما مشخص نیست هنوز این سیستم عامل چقدر به اندروید اصلی گوگل شبیه است و رابین قصد تغییر در کدام بخش‌ها را داشته.

image

اندی رابین پیش از این هم در تیم اندروید گوگل نقش پررنگی داشت، اما ظاهرا ساختار مدیریتی، روند کاری و عملکرد شرکت‌های استفاده‌کننده از این سیستم عامل او را راضی نمی‌کرد؛ به خصوص او اعتراض زیادی بابت تاخیر در به‌روزرسانی این سیستم عامل از طرف دیگر شرکت‌ها داشت. حالا باید ببینیم او و تیم متبوعش می‌توانند این نقایص را جبران کنند و تجربه‌ای فراتر از اندرویدی که تا به حال دیده‌ایم به کاربران بدهند یا خیر.

با توجه به توییتی که از اندی رابین منتشر شده است، به نظر می‌رسد که حداقل نمونه‌های اولیه این تلفن بحث‌برانگیز آماده شده و اگر واقعا رابین قصد مقابله با اپل و غول شرکت‌های اندرویدی، یعنی سامسونگ، را دارد باید هر چه سریع‌تر محصول خود را پیش از قبضه بازار توسط آن‌ها در سال جدید عرضه کند.

نظر شما درباره این تلفن چیست؟ اندی رابین می‌تواند به هدف و آرزوی خود برسد یا در مقابل گلکسی اس 8 و نسل جدید آیفون با فروش‌های چند ده میلیونی سر خم خواهد کرد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

پوریا

۱۳۹۶/۱/۱۱
خالق اندروید بعلاوه گوشی ساخت خودش ... از نظر من بیشترین هماهنگی بین نرم افزار و سخت افزار رو خواهد داشت . شایدم برترین شرکت در زمینه اپدیت بشه ...

عارف

۱۳۹۶/۱/۱۱
نظری ندارم?