خانهاخبار
به اشتراک‌گذاری موقعیت لحظه‌ای با گوگل مپس

به اشتراک‌گذاری موقعیت لحظه‌ای با گوگل مپس

بعد از قابلیت به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی با دوستان در گوگل مپس، این بار می‌توانید در لحظه این کار را انجام دهید.
۱۳۹۶/۱/۱۰

چند روز پیش، گوگل برای نسخه‌های آی‌اواس، اندروید و دسکتاپ گوگل مپ به‌روزرسانی جدید منتشر کرد. با این به‌روزرسانی، کاربران می‌توانند به طور لحظه‌ای مکان خود را با دوستان و خانواده‌شان به اشتراک بگذارند. قابلیت جدید گوگل مپس با مورد مشابهش در نقشه، Messages و Find my Friends اپل تفاوت دارد؛ این اپ‌ها فاقد توانایی دنبال‌کردن دوستان به طور لحظه‌ای بودند.

image

در نسخه آی‌او‌اس گوگل مپس، کاربران می‌توانند از طریق منوی کناری روی گزینه Share Location تپ کنند و موقعیت کنونی مخاطبان تایید‌‌شده خود را ببینند. این مخاطبان را می‌توانید از اکانت گوگل خود وارد کنید یا لینک مخصوصی را از طریق Messages به دوستانتان بفرستید و از آن‌ها بخواهید موقعیت خود را برایتان به اشتراک بگذارند.

پس از اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی، کسانی که اجازه دیدن موقعیت لحظه‌ای شما را دارند آیکون کوچک شما را روی گوگل مپس خواهند دید. آیکون کوچکی که بالای قطب‌نما وجود دارد به کاربر یادآوری می‌کند که موقعیت مکانی‌اش در مدت زمان مشخصی که او خواسته، با دیگران به اشتراک گذاشته شده است.

ویدئوی زیر ساخته گوگل است و تمام سناریوی نحوه عملکرد این قابلیت را به شما نشان می‌دهد. همان‌طور که می‌بینید، شما حتی می‌توانید موقعیت ماشین خود را نیز به اشتراک بگذارید که این ویژگی در سفرهای جاده‌ای بسیار کاربردی است.

گوگل می‌گوید: اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی به زودی برای تمام کاربران در سراسر دنیا عرضه می‌شود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مشایخی

۱۳۹۶/۶/۵
چرا کار نمی کند.
من Maps بروز رسانی کردم
بازم کار نکرد.