خانهاخبار
نسل جدید هدست Gear VR و دوربین Gear 360 با قابلیت‌های جدید معرفی شدند

نسل جدید هدست Gear VR و دوربین Gear 360 با قابلیت‌های جدید معرفی شدند

سامسونگ امروز در کنار رونمایی از گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، از تعدادی لوازم جانبی هم پرده برداری کرد. در این بین دو ابزار مرتبط با واقعیت مجازی هم حضور داشتند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.
۱۳۹۶/۱/۹

بالاخره پس از چند ماه شایعه و خبر و انتظار، سامسونگ در مراسمی به طور رسمی از گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس رونمایی کرد. اما طبیعتا طبق روال سال‌های قبل، در کنار گوشی‌های جدید از محصولات جانبی هم رونمایی می‌شود، اولین ابزارهایی که سامسونگ بلافاصله پس از معرفی پرچم‌داران جدید به سراغ‌شان رفت، ابزارهای مرتبط با واقعیت مجازی بودند، یعنی هدست Gear VR و دوربین Gear 360.

 Gear VR Headset

image

این هدست تقریبا مشابه نسل قبلی است، اما کمی تغییر داشته تا بهتر با گلکسی اس ۸ سازگاری داشته باشد. هر دو پرچم‌دار جدید برای استفاده در زمینه واقعیت مجازی ایده‌آل به نظر می‌رسند. صفحه نمایش فوق عریض به نمایش بهتر تصاویر واید کمک می‌کند و پردازنده گرافیکی فوق قدرت‌مند به کار رفته در هر دو نسخه مجهز به چیپست‌های اسنپ دراگن ۸۳۵ و اگزینوس ۸۸۹۵  به اجرای بهتر، با کیفیت‌تر و روان‌تر محتوا منجر می‌شود.

همچنین یک کنترلر حرکتی هم به پکیج جدید واقعیت مجازی سامسونگ اضافه شده که از نظر عملکرد و ظاهر شباهت زیادی به کنترلر Daydream گوگل دارد. شما یک ترک‌پد دایره‌ای با قابلیت کلیک کردن در اختیار خواهید داشت که در سمت دیگرش یک حالت ماشه مانند و بر روی دسته آن چند کلید کمکی ( کلیدهای بازگشت، هوم و کنترل صدا) دیده می‌شوند.

این کنترلر حرکتی بازی‌های واقعیت مجازی را بسیار بیشتر از آن چه قبلا روی Gear VR تجربه کرده بودید هیجان انگیز می‌نماید، زیرا با استفاده از موشن کنترلر می‌توانید به جای این که تنها یک مشاهده کننده باشید، با محیط بازی تعامل داشته باشید و ارتباط برقرار کنید. موشن کنترلر را می‌توانید در کنار هدست جدید و در یک بسته بندی داشته باشید و با تمامی گوشی‌های سامسونگ تا گلکسی اس ۶ هم سازگاری دارد.

اما اگر از دستگاه‌های گلکسی یا هدست Gear VR قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، می‌توانید این کنترلر را به صورت جداگانه و با قیمت ۴۰ دلار بخرید و از آن استفاده نمایید.

البته با وجود این که هنوز به طور رسمی تایید نشده است، اما گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس تمامی شرایط برای پشتیبانی از پلتفرم Daydream گوگل را دارند و اگر هدست‌ Daydream گوگل را در اختیار داشته باشید، به احتمال بسیار زیاد می‌توانید از آن‌ها هم برای اجرای محتوا و بازی‌های واقعیت مجازی بر روی پرچم‌داران جدید کره‌ای‌ها استفاده نمایید.

Gear 360 Camera

image

دنیای واقعیت مجازی نیاز به محتوای واقعیت مجازی هم دارد و یکی از ابزارهایی که برای تولید این نوع محتوا استفاده می‌شوند، دوربین‌های ۳۶۰ درجه هستند. پیش از شرکت‌هایی از جمله سامسونگ، نوکیا، ال‌جی و ... از دوربین‌های ۳۶۰ خود برای توولید محتوا رونمایی کرده بودند. در طی مراسم امروز، سامسونگ نسل بهبود یافته دوربین خود را معرفی کرد که به کاربران امکان ثبت تصاویر و ویدیو‌ها و در نهایت تولید محتوای با کیفیت‌تری را ارایه می‌کند.

با Gear 360 جدید شما می‌توانید ویدیوهایی با کیفیت 4K ضبط کرده و آن‌ها را با کیفیت 2K بر روی گوشی یا رایانه استریم کنید (در نسل قبل تنها قادر به ضبط ویدیو با کیفیت QHD یا 2K بودید). در ثبت تصاویر پانوراما رزولوشن بسیار مهم است، زیرا با توجه به تغییر زاویه و عریض‌تر شدن تصاویر نسبت به حد معمول (عمدتا حدود ۷۵ درجه) کیفیت تصویر به هیچ وجه نباید کاهش بیابد.

از دیگر قابلیت‌های این دوربین امکان پخش زنده ویدیو در یوتیوب با رزولوشن 2K است، بنابراین می‌توانید دوستان خود را در تجربه‌های هیجان انگیز خود به همراه داشته باشید. وظیفه این عمل سنگین اپلیکیشنی که روی گوشی نصب شده به عهده دارد و هنوز اعلام نشده که گوشی‌های ضعیف‌تر از اس ۸ هم توانایی اجرای چنین وظیفه‌ای را خواهند داشت یا خیر.

این دوربین به باتری داخلی بزرگ‌تری مجهز شده اما می‌توان از منبع تغذیه بیرونی هم برای تامین انرژی استفاده کرد. پایه‌ها از بین رفته و حالا دوربین پایه استوانه‌ای سوار است. این دوربین با قیمت ۳۵۰ دلار در فصل دوم سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه می‌شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۱/۹
عالیه عالی.احسنت به سامسونگ .بی رقیب در تکنولوژی