خانهاخبار
سونی برای ارتقا کیفیت صدا در اندروید O با گوگل همکاری می‌کند

سونی برای ارتقا کیفیت صدا در اندروید O با گوگل همکاری می‌کند

طبق سنت هر ساله گوگل، نام نسخه جدید سیستم عامل اندروید به ترتیب الفبای انگلیسی و با نام یک خوراکی انتخاب خواهد شد. پس از اندروید نوقا که با N شروع می‌شود، نسخه بعدی این سیستم عامل با نام اندروید O و یک خوراکی که با این حرف آغاز می‌شود، معرفی خواهد شد.
۱۳۹۶/۱/۸

گوگل برای افزودن قابلیت‌ها و ویژگی‌های نو به نسخه جدید سیستم عامل اندروید، با شرکت‌های زیادی همکاری می‌کند اما اغلب اشاره‌ای به این همکاری‌ها نمی‌کنند.

به هر روی، این بار همکاری گوگل با سونی در ارتقا اندروید O به قدری برای این شرکت را تحت تاثیر قرار داده که به طور رسمی به همکاری خود با ژاپنی‌ها اشاره کرده است. یکی از مقامات رسمی گوگل اعلام کرده است که سونی موبایل در ارتقا بیش از ۳۰ قابلیت و رفع ۲۵۰ باگ مشارکت داشته است.

image

سونی در ارتقا کیفیت صوت بی‌سیم در اندروید O و همچنین فناوری کد نویسی صدای وایرلس LDAC اهالی مانتین ویو را یاری کرده است. اگر با فناوری LDAC آشنا نیستید، باید ذکر کنیم این تکنولوژی می‌تواند از طریق بلوتوث داده‌های صوتی بیشتری را نسبت به میزان استاندارد منتقل نماید، یعنی با نرخ بیتی معادل ۹۹۰ کیلوبایت بر ثانیه.

این فناوری که به احتمال بسیار زیاد یکی از ویژگی‌های اندروید O است، در حال حاضر در هدفون‌های بی‌سیم رده بالا و گران قیمت سونی و اسپیکر‌های بی‌سیم این شرکت به کار گرفته می‌شوند اما تا کنون در گوشی‌های هوشمند سری Xperia مشاهده نشده‌اند.

image

به لطف همکاری سونی و گوگل، باقی سازندگان دستگاه‌های اندرویدی هم می‌توانند از فناوری LDAC در گوشی‌ها و تبلت‌های خود استفاده کنند. در حال حاضر سونی تنها شرکتی است که از LDAC در هدفون‌ها و اسپیکرهای خود استفاده می‌کند، بنابراین پس از معرفی اندروید O و اجرای آن روی دستگا‌ه‌های مبتنی بر پلتفرم گوگل، کسانی که مایل هستند بالاترین کیفیت صدا را به طور بی‌سیم از دستگاه‌های خود دریافت کنند، مجبورند از محصولات صوتی سونی استفاده کنند. سایر شرکت‌ها برای به کار گیری این فناوری صوتی در هدفون‌ها و اسپیکرهای خود باید به سونی حق امتیاز بپردازند، ولی به کارگیری این تکنولوژی در گجت‌های موبایل رایگان است، زیرا حالا LDAC بخشی از کد پایه AOSP اندروید است.

در ادامه به اختصار شما را با فناوری کدینگ LDAC سونی آشنا می‌کنیم:

بر خلاف سایر فناوری‌های سازگار با کدینگ سازگار با بلوتوث مانند SBC، این فناوری بدون هیچ‌گونه تبدیلی از محتوای صوتی Hi-Res عمل می‌کند و تقریبا تا سه برابر بیشتر از سایر فناوری مبتنی بر شبکه بلوتوثی قادر به انتقال داده‌های صوتی خواهد بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مجید

۱۳۹۶/۱/۳۱
ذولفقاری توبرو فقط پزتو بده اینچزا لازم نیست بدونی

Shayan

۱۳۹۶/۱/۸
Ye soal?
In fanavari dar headphones bi sim e XB650bt ham vojod dare!?

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱/۸
صد حیف از تراکنشی که با موفقیت انجام بشه برا خرید سونی:)
فقط `گلکسی8