خانهاخبار
پتنتی که آیفون و آیپد را به مک‌بوک تبدیل می‌کند!

پتنتی که آیفون و آیپد را به مک‌بوک تبدیل می‌کند!

ایده‌ی استفاده از قدرت پردازشی آیفون یا آیپد برای قدرت بخشیدن به یک مک‌بوک، جذاب به نظر می‌رسد. اپل به کمک همین ایده پتنت تازه‌ای به نام «وسیله‌ جانبی الکترونیکی» را به ثبت رسانده است.
۱۳۹۶/۱/۴

اخیرا پتنتی از اپل منتشر شده است که به کمک آن می‌توان آیفون و آی‌پد را به یک مک‌بوک تبدیل کرد. این پتنت با نام «وسیله‌ جانبی الکترونیکی»  در تاریخ 20 سپتامبر 2016 (30 شهریور 95) به ثبت رسیده است.

در این پتنت جزئیات یک وسیله شبیه لپ‌تاپ آمده است که در آن حفره‌ای وجود دارد و می‌توان در آن حفره آیفون یا آیپد را قرار داد. این وسیله تمامی وسایل خروجی یک لپ‌تاپ از جمله صفحه کلید یا صفحه نمایش را دارد و می‌تواند منابع حافظه‌ای نیز داشته باشد. با این حال زمانی می‌توان از این لپ‌تاپ استفاده کرد که آیفون یا آیپد داخل آن قرار بگیرد و در واقع آیفون یا آیپد به عنوان پردازشگر اصلی دستگاه عمل خواهد کرد، هرچند که خود دستگاه می‌تواند قدرت پردازش داده‌ی محدودی نیز داشته باشد. اپل در توضیح این پتنت آورده است:

image

وسیله‌ جانبی الکترونیکی یک دستگاه باریک است که می‌تواند کارآیی دستگاه دیگری را افزایش دهد اما خود به عنوان یک دستگاه مستقل قادر به انجام کاری نیست. چنین دستگاهی می‌تواند منبع پردازشی مستقل ضعیفی مشابه CPU داشته باشد. این وسیله‌ی جانبی می‌تواند منابع پردازشی گرافیکی یا GPU داشته باشد که دستگاه پردازنده‌ی پرتابل را پشتیبانی کند. در واقع این وسیله به همراه یک وسیله‌ی میزبان (Host) قابل استفاده است. این وسیله‌ی میزبان که یک دستگاه پرتابل پردازشی است می‌تواند مثلا یک گوشی هوشمند، یک پخش‌کننده محتوای چند رسانه‌ای، یک تبلت یا هر دستگاه پرتابل دیگری باشد.

وسایل‌ جانبی شبیه به این را قبلا  برای گوشی‌های ویندوزی Hp Elite x3 یا Lumia 950 XL دیده بودیم. البته مشخص نیست که اپل واقعا محصولاتی که در این پتنت به تصویر کشیده شده‌اند را تولید می‌کند، یا این پتنت مانند بسیاری از پتنت‌های دیگر در حد یک پتنت باقی می‌ماند.

نظر شما در مورد این ایده چیست؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمدرضا

۱۳۹۶/۱/۴
قابل مقایسه با فون پد های ایسوس میشه

Farshad

۱۳۹۶/۱/۴
واقعا خنده داره كه محصول چند تا شركت مثل asus -samsung... اومده ثبت اختراع كرده
:))))))))
من خودم ٢ تا ايفون دارم ديگه بايد خجالت بكشم ???