خانهاخبار
آیفون 6 اس پر فروش‌ترین گوشی هوشمند سال 2016 شد

آیفون 6 اس پر فروش‌ترین گوشی هوشمند سال 2016 شد

بر اساس آمارهایی که موسسه تحقیقاتی HIS Markit استخراج کرده، آیفون 6 اس پر فروش‌ترین گوشی هوشمند سال 2016 لقب گرفته است. رتبه‌های دوم تا چهارم نیز به مدل‌های دیگر آیفون اختصاص دارد.
۱۳۹۶/۱/۳

موسسه تحقیقاتی بریتانیایی HIS Markit طبق بررسی‌ای که بر روی فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2016 داشته، به این نتیجه رسیده که اپل موفق شده است از نظر تعداد آیفون‌های فروخته شده تمامی مدل‌های دیگر را شکست دهد.

محققان این موسسه آمار فروش فصلی بیش از 350 مدل گوشی هوشمند را زیر نظر گرفته‌اند و بر اساس این آمار آیفون 6 اس موفق به کسب رتبه‌ی پرفروش‌ترین گوشی سال 2016 شده است. اما آیفون 6 اس در صد تنها نیست و مقام‌های دوم تا چهارم نیز به ترتیب به آیفون 7، آیفون 7 پلاس و آیفون 6 اس پلاس اختصاص دارد. محققان این موسسه چنین آماری را به موفقیت اپل در زمینه‌ی فروش گوشی‌های قدیمی‌ترش برای مدت طولانی‌تر نسبت داده‌اند و همچنین گفته‌اند که «خلاقیت‌ کافی و ویژگی‌های تازه» باعث شده است که گوشی‌های جدیدش نیز همچنان در فروش موفق باشند.

image

باقی محصولات بین 10 محصول پر فروش سال 2016 تقریبا متعلق به سامسونگ است. پرفروش‌ترین گوشی سال 2016 کره جنوبی، گلکسی اس 7 اج، با فروش 25 میلیون دستگاه در سراسر جهان در رتبه‌ی پنجم قرار دارد. نسخه‌ی کوچک‌تر اس 7 نیز در رتبه‌ی نهم قرار گرفته است. در این بین ده گوشی پر فروش می‌توان گوشی‌های سری J سامسونگ را دید که بدون شک بازار میان‌رده‌ها را تسخیر کرده‌اند. در این بین تنها گوشی غیر سامسونگی و غیر اپلی، متعلق به شرکت اوپو است: Oppo A53، گوشی محبوب مردم چین و هند، توانسته است در رتبه‌ی هفتم قرار بگیرد.

ذکر یک نکته لازم است که این آمار دقیقا به معنای تعداد گوشی‌هایی نیست که اکنون مصرف‌کننده نهایی در حال استفاده از آن است، زیرا این آمار از فروش شرکت‌ها به خرده‌فروشان به دست آمده است و معمولا خرید خرده‌فروشان بر اساس محبوبیت و تقاضای خرید یک مدل در بازار است. بنابراین ممکن است تعدادی از گوشی‌های خریده شده توسط خرده‌فروشان هنوز به دست مصرف‌کننده نهایی نرسیده و در انبارها مانده باشد. با این حال این اعداد بی‌شک نشان‌دهنده‌ی محبوبیت مدل‌های مختلف در بازار است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (29 نظر)

ali

۱۳۹۶/۱/۲۲
خوب البته همه بازی های مطرح مثل کلش از امریکا تولید میشه و اول از ios هست و همه بازی هارو میشه از سایت ios.comدانلود کرد و مشکلی نیست

Batman

۱۳۹۶/۱/۱۰
یعنی الان دوستان سامسونگیو... چرا این همه منفس دادن؟!! نمیخوان قبول کنن؟؟؟!!!! این دیگه نه نتیجه بنچکارکه نه چیز دیگه ای الانم میدونم صد تا دیگه منفی میزنن!!! تقصیرشون نیست جهان سومی ایم دیگه برند های دیگه دارن گوشی میسازن و پولشون میره نو جیبشون ما سر کدوم بهتره(برند های خارجی) با هم سر جنگیم! این خودش میشه سال ها سر این موضوع خندید ولی من که مبگم اپل بهتره نه اپلیم نه باهاش سر کسی میجنگم هر کس گوشی موردعلاقه خودشو میخره ولی این نتبجه غیر قابل انکاریه

علیرضا

۱۳۹۶/۱/۸
داود جان خیلی ممنون که به عنوان یک کاربر آیفون محدودیت های ios رو تایید کردی! همین که میگی جیلبریک کن تا رایگان به اپ دسترسی پیدا کنی خودش تاییدی بر حرف منه :))) ضمن اینکه تو سایت اپل خودت نامی از ایران میبینی؟ آیا آدرس یک اپل استور رسمی در سایت اپل به آدرس ایران وجود داره؟ پول مسافرت به کشور دیگه به خاطر پیدا کردن یک اپل استور رسمی قطعا بیشتر از ۴۰۰ تومن میشه :))) جوابی هم برای italidance ندارم چون مثل اینکه خیلی گرفتار سیب شدی دوست عزیز! هر موقع گوشیتو به شارژ میزنی به یاد حرف من باش اون وقته که متوجه میشی کلی پول دادی ولی حتی از یک فست شارژ ساده محرومی ;))

italodance

۱۳۹۶/۱/۷
علیرضا خیلی محدودیت داری و از جای محروم داری مینویسی
چشماتو باز کن اپل اینجا و همه جا اوله
محدودیت تو اندرویده همخ میدونند برای همین همه ایران و دنیا ایفون میخرند و نتیجه اش هم رو میبینی همیشه بهترینها اعم از برنامه و بازی از ان اپله و فرق داره با اندروید بی کیفیت
بهترین سرویسها از ان اپله و گوگل پلی باز شکست خورده تو موزیک و فیلم و برنامه و فروش استور
نتیجه اش رو هم داری میبینی خبرو دوباره بخون تو بازنده ای

italodance

۱۳۹۶/۱/۷
سعید کره ای اینجا هم باختی و بازنده ای فعلا ایفون تو فروش تو محیوبیت اوله خی بباز