خانهاخبار
معرفی تراشه‌‌های جدید کوالکام بدون نام تجاری اسنپدراگون

معرفی تراشه‌‌های جدید کوالکام بدون نام تجاری اسنپدراگون

شرکت امریکایی کوالکام از تولید تراشه جدیدی خبر داده است که علی رغم پایین‌رده بودن، ویژگی های کاربردی فراوانی دارد. پلتفرم موبایل 205 اولین تراشه پایین‌رده کوالکام است که مودم LTE را پیش‌فرض در خود دارد و اتصال 4G را به گوشی‌های میان‌رده می‌آورد.
۱۳۹۶/۱/۲
image

تلاش‌های اخیر کوالکام برای ایجاد تمایز در رده‌بندی و نامگذاری پردازنده‌هایش (که منجر به سردرگمی نویسندگان حوزه تکنولوژی هم شده است) منجر به تغییر نام تراشه‌ها از "پردازنده" به "پلت‌فرم موبایل" شده است. اکنون معنی این جملات را بهتر می‌فهمیم که: کوالکام اخیراً از پردازنده 205 یا پلت‌فرم موبایل رونمایی کرد که اولین تراشه میان‌رده سری 200 کوالکام با LTE است که تحت برند اسنپ‌دراگون تولید نشده است. ایده اصلی تولید این تراشه این است که خدماتی مثل بانکداری، انتقال صدا تحت LTE (VoLTE) و پخش آنلاین موسیقی و ویدئو را برای صاحبان تلفن‌های همراهی که در امریکای لاتین، هند و سایر مناطقی که به‌تازگی به سرویس‌های اینترنت پرسرعت دسترسی یافته‌اند ممکن سازد.

مشخصات این تراشه پایین‌رده عبارتند از: CPU دوهسته‌ای با فرکانس 1.1 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرِنو، پشتیبانی از صفحه نمایش با حداکثر کیفیت 480p و دوربین جلو و پشت 3 مگاپیکسلی. اما نقطه قوت این تراشه در مودم LTE 4 آن است که امکان استفاده از اینترنت با حداکثر سرعت دانلود 150 مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود 50 مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند و همچنین از انتقال صدا تحت LTE و انتقال صدا تحت WiFi نیز پشتیبانی می‌کند. دیوایس‌هایی مانند گوشی‌های تاشو که از این تراشه استفاده می‌کنند دارای زمان روشن ماندن 45 روزه در حالت استند بای، 20 ساعت مکالمه و 86 ساعت پخش موسیقی خواهند بود که برای اغلب گوشی‌های امروزی به رویا می‌ماند.

این ویژگی‌ها می‌تواند برای مصرف‌کنندگان و شرکت‌های کوچک فعال در کشورهای در حال توسعه بسیار مفید باشد. کاربران می‌توانند ساده‌تر از گذشته تراکنش‌های مالی خود را انجام دهند؛ که این می‌تواند کمک بزرگی برای کشوری مانند هند باشد که تلاش می‌کند تا پول نقد را از معاملات روزمره خود حذف کند. به‌علاوه این گوشی‌ها می‌توانند چندین روز بدون شارژ شدن روشن بمانند؛ ویژگی‌ای که در مناطق فاقد دسترسی پایدار و دائمی به انرژی برق، مزیت بزرگی محسوب می‌شود. معاون مدیر عامل کوالکام، کِدار کُنداپ می‌گوید: "پلت‌فرم موبایل 205 کوالکام اتصال و خدمات مبتنی بر 4G را برای گوشی‌های ارزان‌قیمت هم میسر می‌کند، چیزی که پیش از این وجود نداشته است".

این تراشه‌ها هم‌اکنون تولید شده‌اند و گوشی‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند احتمالاً در فصل آینده (اواخر بهار) به بازار عرضه خواهند شد. تولید موفق و زندگی دوباره نوکیا 3310 (این موبایل از LTE پشتیبانی نمی‌کند) می‌تواند مثالی باشد از آینده‌نگری کوالکام که تراشه جدید خود را برای چنین گوشی‌هایی تولید کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)