خانهاخبار
اولین نتایج بنچ‌مارک گلکسی S8 پلاس به همراه چیپ اگزینوس 8895 منتشر شد

اولین نتایج بنچ‌مارک گلکسی S8 پلاس به همراه چیپ اگزینوس 8895 منتشر شد

همان‌طور که می‌دانید پرچم‌داران سامسونگ همیشه در دو نسخه با دو پردازنده مختلف اسنپ دراگون برای بازار آمریکا و چین و اگزینوس‌های ساخت خود سامسونگ برای سایر نقاط جهان است. امروز اولین نتایج بنچ‌مارک‌های مربوط به Galaxy S8 Plus نسخه مجهز به چیپست اگزینوس 8895 منتشر شد.
۱۳۹۵/۱۲/۲۷

امروز اولین نتایج بنچ‌مارک‌های گلکسی S8 پلاس، پرچم‌دار بزرگ‌تر امسال سامسونگ در پایگاه داده Geekbench منتشر شد که نتایج حیرت انگیزی را نشان می‌دهد. البته این اولین نتایج منتشر شده است و امکان دارد در آینده آمار بهتری را شاهد باشیم.

image

پیش از همه قصد داریم تفاوت امتیاز دو نسخه مختلف مجهز به چیپ‌های اسنپ دراگون ۸۳۵ و اگزینوس ۸۸۹۵ را با هم مقایسه کنیم. اگزینوس ۸۸۹۵ ساخت سامسونگ در هر دو بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای توانست چیپ اسنپ دراگون کمپانی کوالکام را شکست دهد. در بخش تک هسته‌ای نسخه اگزینوس این گوشی امتیاز ۱۹۷۸ و نسخه اسنپ دراگون آن امتیاز ۱۹۲۹ را بدست آورد، در بخش چند هسته‌ای هم امتیاز اگزینوس برابر ۶۳۷۵ و امتیاز اسنپ دراگون برابر ۶۰۸۴ است. گرچه این تفاوت اندک است، اما این که پردازنده‌های اگزینوس توانسته‌اند عملکرد بهتری از اسنپ دراگون معروف به ثبت برسانند، جای تعجب دارد.

image

image

اگر دقیق‌تر به جزئیات بنگریم، تفاوت از آن جایی شروع می‌شود که هسته‌های پردازشی کم مصرف اسنپ دراگون ۸۳۵ با فرکانس بیشتری از هسته‌ای کم مصرف اگزینوس ۸۸۹۵ کار می‌کنند، بنابراین عملکرد تک هسته‌ای پردازنده ساخت سامسونگ در بعضی بخش‌ها کمی بهتر است و چیپ‌های کوالکام دارای تاخیر بیشتری در عملکرد حافظه  در هر دو بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای است که تاثیر منفی بر عملکرد نهایی دارد. 

اگر این آمار و ارقام برای شما اهمیت دارند و به فکر خرید پرچم‌دار جدید سامسونگ هم هستید، باید خوشحال باشید زیرا نسخه جهانی یا همان نسخه مجهز به پردازنده‌ اگزینوس ۸۸۹۵ وارد بازار کشور خواهد شد. اما بخش جالب دیگر این نتایج مقایسه آن‌ها با نتایج بنچ‌مارک‌های پرچم‌دار قبلی، گلکسی S7 edge است. اگزینوس ۸۸۹۵ این بار نسل قبلی خود، یعنی اگزینوس ۸۸۹۰ را هم شکست داد اما فقط در بخش چند هسته‌ای!

image

image

نتایج بخش تک هسته‌ای کمی عجیب هستند، اگزینوس ۸۸۹۰ با وجود قدیمی‌تر بودن در بعضی بخش‌ها نتایج بهتری را به ثبت رسانده، اما این تفاوت‌ها جزئی است. در طول استفاده معمولی از دستگاه عملکرد بخش تک هسته‌ای بیشتر اهمیت پیدا می‌کند زیرا اپ‌های اندرویدی از قابلیت Multithreading ( یعنی پردازش به صورت قطعه قطعه بر روی هسته‌ها زمان بندی شود) بهره نمی‌برند و همچنین می‌توانند روی هسته‌ای ضعیف‌تر و کم‌ مصرف‌ هم اجرا شوند و متاسفانه هیچ‌گاه به طور کامل از عملکرد چند هسته‌ای استفاده لازم را نمی‌کنند.

البته باید این را هم ذکر کرد که مهندسین سامسونگ سخت در تلاش بوده‌اند تا تعدادی از کاربری‌های خاص را بهبود دهند، حداقل از نگاه کردن به نتایج بنچ‌مارک‌ها این‌طور به نظر می‌رسد. این بخش‌ها شامل تشخیص صورت، تشخیص صدا و پردازش تصاویر HDR است که هر سه مورد برای کاربران گلکسی S8 و +S8 پرکاربرد خواهند بود و طبق شایعات، مورد اول یعنی فناوری تشخیص صورت قرار است برای تامین امنیت و باز کردن قفل دستگاه مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

سجاد

۱۳۹۸/۱/۱۸
احتمال زیاد مدل گوشی شما a5108باشدکه مخصوص چینه .و وقتی وارد ایران میشه رام کاستوم روش نصب میشه رام های کاستوم این مشکل و دارن .به منوی دانلودینگ بروید.به بیلدنامبر اونجا اعتماد کنید .اگر چنین بود دنبال کاستوم رام بهتری باشید.ممنون

ارسی

۱۳۹۶/۱/۵
جواب سعید رو دادم منتشر نشد.این منتشر میشه ایشالله.
جناب سعید شما مقصر نیستی ولی هر چیزی میگین و اینجا درج میشه دیگه پرده رو پاره کردین و فقط میگین‌
این مقاله در مورد گیگ بنچ و نتایج گیگبنچ میت۹ با کایرین۹۶۰ از ۸۲۱ خیلی بالاتره.پارسال هم میت۸ از گوشی هایبا اسنپ۸۱۰ خیلی بالاتر بود.
این مقاله در مورد گیگبنچ بوده و دو سال گذشته و امسال هم که میاد همیشه پرچمدار کایرین از پرچمدار کوالکام قویتر خواهد بود.
کوالکام اگه آدرنو رو نداشت هیچ نقطه قدرتی هم نداشت کمااینکه هنوز نتونسته چیپی تولید کنه که بتونه تاحدی گرما رو محدود کنه.
قویترین بازار گوشی بعد از چین،آمریکاس.
استفاده از کوالکام و انحصار قدرت این شرکت بخاطر اولا آدرنو و دوما ندادن مالیات تو بزرگترین بازار گوشی هاس‌.
گوشی هایی که از اسنپ استفاده میکنن تو بازار آمریکای شمالی ،مالیات نمیدن.وگرنه سامسونگ نوت۵ رو که موفق بود و هیچوقت حاضر نمیشد نسخه ضعیفتری از اس۷اج تولید کنه.سعید جان شما فکر نکنم اس۷اج اسنپدراگون رو دیده باشی ولی اقلا تو اسکن اثرانگشت از نوت۴ هم ضعیفتره و باتریش هم بسیار ضعیف.
جناب سعید شما اگه اطلاعات داشتی هیچوقت ذوق نمیکردی کهچیپ اپل رو از سال بعد،سامسونگ میزنه.تا همینجاش هم بیشتر نسخه هایaرو سام میزده و اصلا جدید نیست.
درضمن اصلا تکنولوژیش ربطی به سامسونگ نداره و فقط خط تولید از سامسونگه.مثل فاکسکان.هیچوقت خودتو گول نزن که اپل تو چیپ بخواد از سام ،ایده بگیره.

ارسی

۱۳۹۶/۱/۵
جناب جلالی اولا مرسی بدا پاسخگوییتون.دوما برین زیر اون مقاله فون آرنت بگین اصلاح کنه.این اپ گیگبنچ رو تمام گوشی ها نصبه،چطور اینها رکرود رو اشتباه مینویسن.
من اصلا بحثم تعصب نبوده و نیست.مشکلم فقط خبر کاملا اشتباهه.رکورد الان که تایپ میکنم هم برای اکسینوس۸۸۹۵ است و حتی الجی جی۶ هم با اسنپ۸۲۱ نتونست با اکسینوس۸۸۹۰برسه

ارسی

۱۳۹۶/۱/۵
چندتا سوال جواب میدی سعید؟؟؟؟؟
تو که میبالی به اینکه از سال بعد میخواد چیپ اپل رو سام بزنه و چقد سامسونگ غول شده،اصلا میدونستی تاحالا۵سری از چیپ های اپل رو سام زده و اصلا جدید نیست که ذوق کردی؟؟؟؟؟اصلا میدونی که حتی یه دونه مهندس سامسونگ هم کوچکترین اثری ندارن و فقط خط تولید و نیروی کار از سام هست؟؟؟؟
جناب سعید میشه از سن مبارک من رو مطلع کنی؟؟؟؟
نتیجه گیگ بنچ میت۹ رو برو با اسنپ۸۲۰ که پرچمدار بود مقایسه کن؟؟؟؟امسال هم که کایرین ۹۷۰ اومد باز مقایسه کن.
یه سری طرفدار بچه سال که با دو تا چرت و پرت گفتن خودشون رو شیرین کردن ،اینجا ریختن،فکر میکنن خیلی کارشون درسته.
من خو م سامسونگ دارم و اصلا تعصبی رو هیچ کدوم ندارم چون مال بابای سعید هست نه من.
ولی خیلی رو میخواد سامسونگ به کسی بگه راجع به هنگ و کندی.تاچ ویز تازه ازgraceیخورده سبک کرده.بابا تو نوت۵ هم دو تا بازی دیتادار رو با هم لگ میندازه.تازه بخاطر گل روی ولکان،اس۷ اج شاید لگ بازی نداشته باشه
بعدتو برو بقیه شرکت ها رو به هنگ بچسبون

داود

۱۳۹۶/۱/۳
شنيدين ميگن طرف روش سنگ پاي قزوينه؟!?اينها اقا سعيد!انفجار تحت مالكيت برند سامسونگ رو داره به سايرين حواله ميكنه!كل دنيا لرزيد از انفجار سامسونگ ولي ايشون داره كتمان ميكنه البته فقط اماتورها گفتند تو فرودگاه ها سامسونگ نياريد ايشون حرفه اي تر از اين حرفاست!