خانهاخبار
دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ قابلیت کنترل تمام فرامین لمسی رابط کاربری را دارد

دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ قابلیت کنترل تمام فرامین لمسی رابط کاربری را دارد

یکی از مهم‌ترین ویزگی‌هایی که برای گلکسی S8 در نظر گرفته شده، دستیار صوتی هوشمندی با نام Bixby است. این دستیار توسط شرکت Vivlabs که تحت مالکیت سامسونگ است، تولید می‌شود. این شرکت پیش از این دستیار صوتی سیری را توسعه دادند که مدتی بعد توسط اپل خریداری و در دستگاه‌های این شرکت به کار گرفته شد.
۱۳۹۵/۱۲/۲۶

برای مدت طولانی هوش مصنوعی آن طور که باید در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته نمی‌شد اما پس از معرفی اسپیکر اکو آمازون که به دستیار صوتی هوشمند این شرکت، الکسا، مجهز است و فروش میلیونی را برای آمازون رقم زد؛ گوگل ترغیب شد تا گوگل اسیستنت را با دستیار پیشین خود جایگزین کند، اپل کارایی سیری را بهبود بخشید و حالا سامسونگ هم قصد دارد دستیار صوتی مخصوص به خود را داشته باشد که بیکسبی نام دارد و به همراه گلکسی S8 معرفی می‌شود.

البته شرکت ها از این دستگاه‌ها با عنوان هوش مصنوعی یاد می‌کنند ولی در واقع دستیارهای صوتی هستند که قابلیت اجرای دستورات صوتی و یادگیری ماشینی را دارند که عملکرد محدودی دارد و قادر به پاسخگویی یک یا دو سوال به طور کامل و دقیق هستند. اما سامسونگ رویاهای بلند پروازانه‌تری برای بیکسبی دارد.

image

آن طور که گزارش شده، سامسونگ قصد دارد این دستیار را با رابط کاربری گلکسی S8 یک‌پارچه کند که اپلیکیشن‌های مجزا را هم شامل می‌شود، همچنین در ابزارهای مرتبط با اینترنت اشیا و لوازم خانگی هوشمند هم وارد خواهد شد.

این شایعه تا حدی توسط صفحه اطلاعات حریم شخصی وب‌سایت سامسونگ در ایتالیا تایید شده است. در این اسناد از دستیار صوتی مذکور با نام بیکسبی یاد شده است اما با توجه به ترجمه منتشر شده از متن این وب‌سایت، عنوان شده:

شما می‌توانید تمامی عملکردهای رابط کاربری لمسی را با استفاده از دستورات صوتی با بیکسبی کنترل کنید.

این سند دو هفته قبل به روز رسانی شد و به نظر می‌رسد شامل همه گوشی‌های موبایل سامسونگ می‌شود۷ بنابراین می‌توان امیدوار بود که علاوه بر گلکسی S8، شاهد حضور این دستیار صوتی در رده‌های پایین‌تر مانند سری A و یا حتی سری میان‌رده J باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۲۸
همیشه بهترین بوده و خواهد بود

کیارش

۱۳۹۵/۱۲/۲۸
ببخشید کسی تلگرام کانال اصلی سامسونگو داره

emad021

۱۳۹۵/۱۲/۲۷
خداکنه واسه نوت۵ هم بیاد ?

Ali Alfo

۱۳۹۵/۱۲/۲۷
همیشه تبلیغات بیش از حد و بزرگ ساسونگ در واقعیت خیلی تفاوت داشته!

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۲۷
جی اس ام خبرشو بذار دوربین اس۸ قابلیت فیلمبرداری ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه رو خواهد داشت