خانهاخبار
ال‌جی قصد خروج از بازار موبایل چین را دارد!

ال‌جی قصد خروج از بازار موبایل چین را دارد!

کشور چین علاوه بر عنوان پر جمعیت‌ترین کشور دنیا، بزرگ‌ترین بازار موبایل جهان را هم دارد که بسیاری از کشورهای بزرگ و کوچک به آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و هر یک سعی دارند تا سهم خود را از این بازار رو به رشد افزایش دهند. اما به نظر می‌رسد ال‌جی در تصمیمش تجدید نظر کرده و نمی‌خواهد مانند بقیه عمل کند.
۱۳۹۵/۱۲/۲۵

تا چند سال پیش، شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ و ال‌جی در بازار چین رشد بسیار خوبی را تجربه می‌کردند، اما با حضور تولید کننگان نوپا و پر انرژی چینی مانند هوآوی و شیائومی که محصولاتی ارزان قیمت اما با کیفیت تولید می‌کنند، کم‌کم محبوبیت برندهای خارجی در بین چینی‌ها کاهش یافت و به سمت شرکت‌های داخلی گرایش پیدا کردند. به نظر می‌رسد پیشرفت این شرکت‌ها به حدی بوده که توانسته‌اند ال‌جی موبایل را مجبور به تسلیم کنند.

بر اساس خبری از DigiTimes، کمپانی کره‌ای در حال خرروج از بازار موبایل چین است. در سال ۲۰۱۶،  سهم ال‌جی از این بازار تقریبا ۰.۱ درصد بود، به همین دلیل ال‌جی تصمیم گرفت تا پرچم‌دار جدیدش، G6 را در چین عرضه نکند و شاید در ادامه به طور کل از این بازار خارج شود.

image

وقوع چنین احتمالی بعید نیست و البته ال‌جی تنها شرکتی نخواهد بود که مجبور به عقب نشینی از خاک چین می‌شود، سال قبل شرکت سونی هم اعلام کرد که تمرکز خود  بر بازارهای خاصی مانند چین را کاهش می‌دهد، همچنین اپل هم که به نظر از بازار چین نا امید شده، روی بازار هندوستان که پس از چین و در رتبه دوم قرار دارد تمرکز کرده است. همان‌طور که ذکر کردیم در حال حاضر شرکت‌های چینی با محصولات اقتصادی اما با کیفیت خود، توانسته‌اند سلطه کمپانی‌های بزرگ خارجی بر بازار کشورشان را به خطر بیاندازند و حتی در خارج از مرزهای چین هم به شهرت و محبوبیت رسیده‌اند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Ashkan

۱۳۹۵/۱۲/۲۵
برندهایی مثل شیاومی و هواوی و... خوب هستن و بهتره که باشن و بیشتر بشن تا رقابت بیشتر و جذاب تر بشه ولی کاش هیچ وقت برندهای بزرگ مثل سامسونگ سونی ال جی اپل و..... مثل نوکیا از رقابت خارج نشن درسته نوکیا برگشت دوباره ولی همون رفتنش برای چند سال هم بد بود من خودم طرفداره سونی هستم و الان سال هاست سونی استفاده میکنم در حال حاضر هم زد۵ پرمیوم دارم و تا سونی گوشی میسازه سونی استفاده میکنم و چند وقت پیش هم سونی ایکس زد پرمیوم رو معرفی کرد که واقعا عالیه و همون رقابت شدید باعث میشه همچین گوشیایی با این امکانات به بازار بیاد
واقعا هم برندهای چینی نسبت به قیمت دارن خوب امکانات وکیفیت میدن من چند وقت پیش با یه گوشی شیاومی کار کردم
واقعا عالی بود دوربین ۱۳ و ۵
هشت هسته
داخلی ۳۲ اثر انگشت بدنه فلزی ۵ اینچ دوسیم ۴جی
بعد از دوستم پرسیدم چند گرفتی گفت ۵۸۰ تومان
واقعا باورم نمیشد این مشخصات با این کیفیت این قیمت رو داشته باشه تازه با گرونی که توی کشور ما هست حالا حساب کنید برای اون وریا چقدر ارزون میوفته
به هر حال امیدوارم همه برندها سر پا بمونن و هر کس به هر برندی علاقه داره همونو بتونه استفاده کنه و لذتشو ببره یاحق

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۲۵
اگه اینجوریه سامسونگم نخرن برن با همون اسباب بازی های هوآوی و وان پلاس وشیایومیشون حال کنن

رامین

۱۳۹۵/۱۲/۲۵
خوبه