خانهاخبار
چگونه تاچ بار مک بوک را غیرفعال کنیم؟

چگونه تاچ بار مک بوک را غیرفعال کنیم؟

همانطور که می‌دانید، اپل در آخرین کنفرانس خود در مورد دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک، اقدام به معرفی MacBook Pro در دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی کرد که دارای پنل OLED به نام Touch Bar بود.
۱۳۹۵/۱۲/۲۵

در مک‌بوک‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی جدید اپل، پنل OLED به نام تاچ‌ بار در بالای کیبورد به چشم می‌خورد که خود را با اپلیکیشن‌های مختلف وفق می‌دهد و بر اساس سیستم از پیش تعریف‌شده، گزینه‌های مختلفی در معرض دید کاربر می‌گذارد. این قسمت، همان‌طور که از نامش پیداست، لمسی است و با کوچک‌ترین برخورد پوست دست به آن، واکنش نشان می‌دهد.

اما ممکن است در شرایط خاصی، نیازی به این پنل نداشته باشید و بخواهید آن را غیرفعال کنید. انجام این کار باعث می‌شود دکمه‌های تاچ‌ بار در اپلیکیشن‌های مختلف تغییر نکند و دکمه‌های پیش‌فرض مک مانند تنظیم روشنایی، صدا و... به صورت ثابت در این قسمت نمایش داده شوند. در حالت فعال بودن تاچ‌ بار، می‌توانید با نگهداشتن دکمه Fn، دکمه‌های فانکشن کیبورد را در اختیار داشته باشید. پس همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد که کدام حالت را انتخاب کنید.

در این مطلب می‌خواهیم نحوه غیرفعال کردن Touch Bar را با هم مرور کنیم.

سیستم عامل مک به شما اجازه نمی‌دهد که تاچ‌ بار را کاملا از دسترس خارج کنید. اما می‌توانید این قسمت را تنظیم کنید تا به جای تغییر حالت دادن هنگام کار با اپلیکیشن‌های مختلف، اقدام به نمایش دکمه‌های پیش‌فرض کند. برای انجام این کار باید مراحل زیر را بپیمایید:

۱- ابتدا وارد System Preferences شوید و سپس روی آیکون Keyboard کلیک کنید و وارد تب Keyboard شوید.

۲- منوی شناور Touch Bar shows را باز کنید و گزینه Expanded Control Strip را انتخاب کنید.

image

۳- منوی Press Fn key to را باز کنید و روی Show F1, F2, etc. Keys کلیک کنید.

image

۴- از System Preferences خارج شوید تا تنظیمات سیستم اعمال شود.

حال تاچ بار مک‌بوک دکمه‌های پیش‌فرض مانند تنظیم روشنایی، صدا و... را نمایش می‌دهد.

image

برای اینکه به دکمه‌های F1 تا F12 دسترسی داشته باشید، می‌توانید دکمه Fn را از روی کیبورد مک‌بوک نگه دارید.

image

 

برخی اپلیکیشن‌ها ممکن است از این سیستم پیروی نکنند و با وجود تنظیمات اشاره‌شده، همچنان اقدام به نمایش دکمه‌های خود در پنل تاچ بار نمایند. برای غیرفعال کردن این حالت، به System Preferences > Keyboard > Shortcuts وارد شوید.

image

حال از باکس سمت چپ عبارت Function Keys را انتخاب کنید و در باکس خالی سمت راست، اپلیکیشن‌های موردنیاز را با زدن دکمه + اضافه نمایید.

در پایان توصیه می‌کنیم بررسی مک‌‌بوک پرو 2016 را در جی‌اس‌ام مطالعه کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)