خانهاخبار
استفاده از پنل OLED ممکن است به افزایش قیمت آیفون بعدی منجر شود

استفاده از پنل OLED ممکن است به افزایش قیمت آیفون بعدی منجر شود

بی‌شک آیفون یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی‌ هوشمند تاریخ است، اما با توجه به این که قیمت بالایی دارد، خرید آن برای همه مقدور نیست. اما با وجود چنین موضوعی که گاهی صدای طرفداران پر و پا قرص اپل را هم درمی‌آورد، در شایعات اعلام شده که قیمت آیفون بعدی باز هم افزایش دارد.
۱۳۹۵/۱۲/۲۵

گرچه این هنوز یک شایعه است، مطمئنا همه ما امیدواریم که چنین اتفاقی نیفتد. طبق اعلام زنجیره تامین اپل، به دلیل استفاده از پنل OLED در آیفون بعدی، قیمت آن افزایش خواهد داشت و تاثیر استفاده از این فناوری روی قیمت آیفون شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

image

اما دلیل اصلی و دقیق‌تر این افزایش، پنل OLED مجهز به لمس سه بعدی است که اپل قصد دارد در آیفون ۸ از آن استفاده نماید. طبق آنچه زنجیره تامین آیفون به Digitimes اعلام کرده، پنل‌های فعلی مجهز به لمس سه‌بعدی که در آیفون‌های موجود در بازار می‌بینیم، هر یک ۹ دلار برای اپل هزینه دارد اما استفاده از فناوری OLED می‌تواند این هزینه را تا ۱۵ دلار افزایش دهد. اگرچه ممکن است در ظاهر این افزایش قیمت چندان چشمگیر به نظر نرسد، باید این را هم در نظر داشته باشیم که اپل همیشه بر میزان سود خود تمرکز ویژه‌ای داشته است. البته تحلیل‌گران باور دارند این تنها قطعه‌ آیفون جدید نخواهد بود که به افزایش قیمت منجر می‌شود.

آن‌ها معتقدند با تجمیع قیمت قطعات و سود اپل از گوشی‌های جدید، باید شاهد حضور آیفون‌های بالای هزار دلار در بازار باشیم. البته در حال حاضر هم نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۷ پلاس با قیمت ۹۷۹ دلار فروخته می‌شود که چندان تفاوتی با هزار دلار ندارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۲۵
کی گفته پنل اولد گرون تر از آی پی اسه؟

علیرضا

۱۳۹۵/۱۲/۲۵
داداچ دمت گرم گل گفتی
جالب اینجاس مردم ایران فک میکنن آسمون سوراخ شده اپل افتاده پایین :/
آره گوشیه خوبیه ولی نه در اون حد ک بسکتبالیست آمریکا ک اومده بود ایران و هر کی باهاش سلفی میگرفته اپل داشته، اونم گفته یه لحظه فک کردم شرکت اپل تو ایرانه!!

cena

۱۳۹۵/۱۲/۲۵
طبق انتظاری که از ایفون دارم اینه که اولد رو حدود 20 دلار گرون تر از lcd میخره و 200 دلار به قیمت هر ایفون اضافه میکنه :|

شاهین

۱۳۹۵/۱۲/۲۵
سلام
خخخ مطلبتون مفید ولی منکه حتی عنوان خبرو دیدم خندم
گرفت یعنی تنها چیزی که برا یه عده از اپل پرستای عزیز تفاوت نداره قیمتشه ؛هفت هشت دلارکه رو ساخت تاثیر داره مطمعنا رو قیمت نهایی میکشن بالا سی چهل دلار ؛البتع این قیمت که سهله قیمت گوشی دوبرابرم شه در برابر این حرص ایفون دار شدن ملت یه ذرم تاثیر نداره ؛ملت باور کنید دارید اشتب میزنید اره ایفون گوشی خوبیه ولی نه به این قیمت واقعا خیلی حرفه یه برند با پونزده درصد فروش سود هشتاد درصدی کل بازار موبایلو به جیب بزنه اونیکه چند میلیون براش عددی نیس خب بخره ولی کسی که بیشتر از حقوق یه ماهشو میده برا گوشی واقعا خیلی حرفه برا ادم