خانهاخبار
چرا نوکیا 3310 جدید را یک نوکیای اصیل نمی‌دانیم!

چرا نوکیا 3310 جدید را یک نوکیای اصیل نمی‌دانیم!

نوکیا 3310 شاید تکرار خاطرات خوب گذشته باشد ولی باید پذیرفت که این گوشی یک نوکیایی اصیل نیست!
۱۳۹۵/۱۲/۲۷

در نمایشگاه موبایل بارسلون شاهد آن بودیم که کمپانی نوکیا بعد از چند سال وقفه سرانجام به دنیای گوشی‌های هوشمند بازگشت و از چند محصول جدید رونمایی کرد. یکی از این محصولات «نوکیا 3310» نام دارد که نمونه بروز شده گوشی نوستالژیک 17 سال پیش نوکیا محسوب می‌شود.

به‌عنوان کسی که اولین گوشی همراهم از نوع نوکیا 3310 بود، از بازگشت نوکیا و عرضه 3310 جدید بسیار خوشحال شدم؛ اما باید یک حقیقت را پذیرفت و آن اینکه نوکیا 3310 جدید دیگر آن محصول نوکیایی اصیل نیست و به‌سختی می‌توان آن را فرزندی از خاندان نوکیا دانست.

همان‌طور که می‌دانید کمپانی HMD حق امتیاز تولید گوشی‌های همراه با برند نوکیا را در اختیار دارد و سعی می‌کند که خاطرات خوش گذشته را برای کسانی که عاشق نوستالژی هستند مجددا زنده کند؛ اما فراموش نکنید که بازار گوشی‌های هوشمند بی‌رحم‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید و در صورت کوچک‌ترین لغزش، باید منتظر بزرگ‌ترین سقوط بمانید.

image

حقیقت این است که گوشی‌های جدید نوکیا و به‌خصوص نمونه 3310 به‌هیچ‌عنوان معرف و جلوه‌گر فرهنگ و اصالت خالص نوکیا نیستند و باید گفت که فقط لوگوی نوکیا به بازار گوشی‌های همراه بازگشته و فرهنگ و اصالت این کمپانی درگذشته مدفون باقی‌مانده است. به عقیده من، نوکیا 3310 جدید میراث‌دار خوبی برای نوکیا نخواهد بود و فقط شاید بتواند به‌صورت مقطعی خاطراتی را برای عاشقان نوکیا زنده کند.

همان‌طور هم که پیش‌تر هم نوشتم، خیلی نباید به بازگشت نوکیا به بازار گوشی‌های هوشمند خوش‌بین بود؛ زیرا کسانی که در دنیای تکنولوژی فعالیت می‌کنند، یک قانون را به‌خوبی می‌دانند و آن این که «نوستالژی در برابر نوآوری حرفی برای گفتن ندارد» و در عصر امروزی، افراد به دنبال نوآوری هستند و نه نوستالژی.

 بازی با کارت نوستالژی شاید برای مقطع کوتاهی بتواند کمپانی HMD و برند نوکیا را در مرکز توجهات قرار دهد، اما فراموش نکنید که تا چند وقت دیگر کمپانی‌هایی مانند اپل و سامسونگ از جدیدترین پرچم‌داران خود رونمایی خواهند کرد. محصولاتی که به جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز شده‌اند و از پشت ویترین مغازه‌ها به خریداران دست به نقد چشمک خواهند زد.

شما را نمی‌دانم، ولی به‌شخصه ترجیح می‌دهم که محصولی را خریداری کنم که با نوآوری‌های درون خود زندگی‌ام را تحت تأثیر قرار دهد و من را با جهان اطرافم هماهنگ کند. از طرف دیگر، بازی با کارت نوستالژی در دنیای تکنولوژی را کاری بیهوده می‌دانم؛ زیرا همان‌طور که از اسم این دنیا برمی‌آید، تکنولوژی یعنی در لحظه زندگی کردن و هماهنگ بودن با پیشرفت‌های جهان اطراف و نه فلش بک به گذشته.

بازی با کارت نوستالژی شاید در دنیاهایی مانند خودرو جوابگو باشد، اما دنیای تکنولوژی قوانین خاص خودش را دارد که اگر به آن‌ها توجه نشود، سرنوشتی جز سقوط در دره خاطرات در انتظار نخواهد بود.

هرچند که تاکنون گفته می‌شود که کاربران استقبال نسبتا خوبی از گوشی‌های جدید نوکیا داشته‌اند و حتی در نظرسنجی جی اس ام مشخص شد که نیمی از شما کاربران در صف خریداران نوکیا 3310 قرار دارید، اما به عقیده من این شور و اشتیاق‌ها مقطعی خواهد بود و دیر یا زود فروکش خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ من که به بازگشت نوکیا خوش‌بین نیستم. شما چطور؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (51 نظر)

فرزاد

۱۴۰۱/۸/۱۰
دوست عزیز سلام شما گوشی نوکیا 3310دارین آیا زمان قفل صفحه اسمسش مخفی میشه یانه

ذوالفقار

۱۴۰۰/۱/۷
مدیر عامل hmd مدیر عامل سابق نوکیاست نوکیا هم همون نوکیاست درضمن تست های مقاومت رو هم سری بزنید بد نیست

ذوالفقار

۱۴۰۰/۱/۷
برای بعضی مدلا سیستم عامل نمی زنه چون بعضیا فقط زنگ و پیام نیاز دارند و شما میذتونید یکم بیشتر پول بدید سیستم عامل دارش را بخرید

کیان

۱۳۹۷/۷/۷
این مدل گوشیها بعنوان گوشی دوم باید استفاده کرد و در کنارش یه گوشی هوشمند خوب باید داشته باشی ولی از نظر من این مدل گوشیها بعنوان گوشی دوم عالی هستند من خودم یه نوکیا 3310 جدید 2017 خریدم و در کنارش یه آیفون 7 دارم و اینجوری از هر 3 تا سیمکارتم استفاده میکنم و بعضی مکانهایی که نیاز نیست آیفون خودمو ببرم دیگه با نوکیا میرم - نظر این منتقد رو اصلا گوش ندید من با این گوشی کار کردم خیلی خوشدست هستش قدرت آنتن دهی فوق العاده و از هر نظر عالیه و کلاس خودشم حفظ کرده در کنار سادگیش

ارش

۱۳۹۶/۴/۲۶
نوکیا واگذار شده و تنها برند اون معامله شده برند معادل سرقفلی خودمان است یعنی عنوان و پیشه و شهرت یک کسب و کار بعد از واگذاری نوکیا دقت کنید میبینید تفاوت از کجا تا کجاست گوشی N73 را بیاد دارین؟ بعد از واگذاری فاصله محصولات با اون گوشی چقدره ؟؟!!!
میدونم خاطرات خوبی با نوکیا داشتی ولی باید مرگش و باور کنید! اینهمه ناباوری چه دلیل داره؟؟! واقعا تفاوت فاحش ان هفتاد و سه با 3310 فعلی قابل قبوله؟؟ بحث گوشی ساده و ارزان نیست ولی از مدیریت تا خط تولید تغییر اسم و ماهیت دادن و فقط سرقفلی نوکیا هست عزیز باور کنید اون نوکیا تو ذهنت با اون سابقه وجود نداره مثه کفش ملی و سایر صنایع قدیمی خودمان مانند ناسیونال ایران