خانهاخبار
Hexagon؛ دوربین دوچرخه که گوشی شما را به آینه تبدیل می‌کند

Hexagon؛ دوربین دوچرخه که گوشی شما را به آینه تبدیل می‌کند

استارتاپی با نام Smart Bike دوربینی با نام Hexagon معرفی کرده است که گوشی هوشمند شما را به آینه دید عقب دوچرخه تبدیل می‌کند. هگزاگون چراغ ترمز اتوماتیک و راهنما نیز دارد.
۱۳۹۵/۱۲/۲۳

چگونه روی دوچرخه آینه دید عقب متصل می‌کنید؟ پاسخ دادن به این پرسش سخت‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. روش سنتی این است که آینه‌ها را روی فرمان نصب کنید تا دو ظرف خود را ببینید اما برخلاف اتومبیل‌ها، دوچرخه سقف ندارد که با نصب آینه‌ای به آن، پشت سر خود را ببینید.

image

استارتاپی با نام Smart Bike ایده‌ای برای حل این مشکل با استفاده از یک دوربین و نصب گوشی هوشمند روی فرمان دارد. نخستین محصول این شرکت نوپا، دوربینی با نام Hexagon است که به اپلیکیشن گوشی هوشمند وصل می‌شود و همانند یک دوربین ایمنی با تصاویر زنده عمل می‌کند. پیش‌ازاین ترکیبی از دوربین دید عقب و چراغ‌خطر برای دوچرخه موجود بود (مثلا مدل Cycliq Fly6) اما هگزاگون چند قابلیت جالب مانند پخش زنده دوچرخه‌سواری شما، ثبت فعالیت‌های سلامتی و مسافت طی‌شده توسط شما دارد. Hexagon ادعا می‌کند زمانی که تصادف کنید تشخیص می‌دهد و می‌تواند به‌صورت خودکار نزدیکان شما را مطلع کند.

Hexagon علاوه بر دوربین، چند قطعه سخت‌افزاری دیگر نیز دارد. این دستگاه چراغ‌های راهنما و چراغ‌ترمز خودکار دارد و یک کنترل‌کننده دستی نیز روی فرمان دوچرخه تعبیه شده است. یک پاوربانک 6000mAh داخل این دستگاه گنجانده شده است که در زمان نیاز، می‌توانید با آن گوشی خود را شارژ کنید.

Hexagon ارزان نیست و قیمت آن برای حمایت‌کنندگان اولیه این طرح 99 دلار است. مدل ارزان‌تری از این دستگاه با نام Hexagon Light وجود دارد که چراغ‌های راهنما در آن حذف شده و قیمتش 75 دلار است.

Smart Bike هفته آینده محصولش را رسما برای تامین سرمایه روی سایت Indiegogo قرار می‌دهد، بنابراین احتمالا جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد. ازآنجاکه Smart Bike به دنبال تامین سرمایه جمعی است، باید به این نکته اشاره کرد که این شرکت تازه‌تاسیس تاکنون محصول سخت‌افزاری تحویل نداده است.

 

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)