خانهاخبار
سامسونگ در فکر حذف سنسور تشخیص اثر انگشت

سامسونگ در فکر حذف سنسور تشخیص اثر انگشت

چند سالی است که استفاده از سنسور اسکنر اثر انگشت یکی از متدوال‌ترین و امن‌ترین روش‌ها برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند شده. در کنار این سنسور راه‌های دیگری هم برای تامین امنیت وجود دارد که یکی از آن‌ها اسکنر عنبیه چشم است که در گلکسی نوت 7 شاهد بودیم.
۱۳۹۵/۱۲/۲۳

سنسور تشخیص اثر انگشت را اولین بار در سال ۲۰۱۱ موتورولا در گوشی Atrix به کار گرفت، اما پس از استفاده آیفون 5s از این فناوری، اسکنرهای اثر انگشت به تدریج به قابلیت معمولی گوشی‌های هوشمند، حتی گوشی‌های رده پایین و ارزان قیمت، تبدیل شدند. در ابتدا دارندگان با تردید به این فناوری نگاه می‌کردند و سوال این بود که «چرا من به اسکنر اثر انگشت نیاز دارم؟» اما حالا همه چیز تغییر کرده و خیلی از کاربران تنها راه امن باز کردن قفل گوشی را استفاده از سنسور تشخیص اثر انگشت می‌دانند.

image
image

اما دنیای فناوری روز به روز با سرعت بیشتری تغییر می‌کند و راه‌های جدیدی برای جایگزینی سنسور اثر انگشت به وجود می‌آید. به عنوان مثال در شایعات عنوان شده که دوربین آیفون ۸ به فناوری تشخیص چهره مجهز و جایگزین تاچ ‌آی‌دی خواهد شد. گفته می‌شود نسخه ویژه آیفون ۸ مجهز به نمایشگر تمام صفحه خواهد بود و دیگر جایی برای تاچ آی‌دی وجود ندارد، بنابراین سنسور اثر انگشت در این نسخه حذف می‌شود. البته درباره این موضوع دو نظریه وجود دارد: یکی این که اپل به طور کامل تاچ‌ آی‌دی را حذف و از سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کند و دیگری این که تمام صفحه نمایش تبدیل به اسکنر اثر انگشت خواهد شد.

اما به نظر می‌رسد رقیب دیرینه اپل، سامسونگ، هم به دنبال حذف اسکنر اثر انگشت در گوشی‌های آینده خود است. طبق توییتی که در چین منتشر شده است، در سخنی منتسب به یکی از اعضای سامسونگ گفته شده: 

ما اسکنر اثر انگشت را کنار می‌گذاریم، این روش منسوخ شده است.

image

تا کنون تصاویر فاش‌شده از گلکسی S8 و S8 پلاس از وجود حسگر اثر انگشت در پشت گوشی و در کنار دوربین اصلی و همچنین سنسور اسکن عنبیه چشم در پنل جلویی گوشی حکایت داشتند. اما در خبرهای اخیر اعلام شد که اسکنر عنبیه بسیار کند عمل می‌کند و قابل اطمینان نیست، بنابراین سامسونگ از سیستم تشخیص چهره در پرچم‌داران خود بهره می‌گیرد. این فناوری در ۰.۱ ثانیه قفل گوشی را باز خواهد کرد.

image

با توجه به این که استفاده از سنسور اسکن عنبیه هم در حال فراگیر شدن است، باید منتظر جایگزینی این فناوری با اسکنرهای اثر انگشت باشیم و اگر این توییت صحیح باشد، امکان دارد در پرچم‌دار سال ۲۰۱۸ سامسونگ دیگر اثری از سنسور تشخیص اثر انگشت نباشد. پیش‌بینی شما چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (37 نظر)

reza

۱۳۹۵/۱۲/۳۰
مگه سال ها پیش سونی از این سیستم استفاده نمی کرد؟منظورم تشخیص چهره هست البته نه مکانیزم تشخیص چهره.

Am

۱۳۹۵/۱۲/۲۶
وااای اصن ینی این yh و
italodance کر کره خندن
خیلی بدبختین به قران ???
کله حرفتون اینه که اپل و اچ تی سی خوبن
باشه بابا حرف شما قبول دیگه شاخو بکشین plz.

zm

۱۳۹۵/۱۲/۲۵
فقط اچ تی سی

amir1975

۱۳۹۵/۱۲/۲۴
بنده سنسور اثر انگشت تمامی برندها رو امتحان کردم.
عملی ترین و بهترین متعلق به گوشیهای هواوی هست و غیر عملی ترین سونی. علتش هم اینه که از نظر ارگونومی، محل تعبیه سنسور بسیار مهمه.
برندهایی که سنسور رو پایین قاب جلویی تعبیه میکنند (بیشتر اپل و سامسونگ) خودشونم میدونن که هیچ کاربری از این نوع سنسور استفاده نمیکنه و عملا فقط دکوره.
به همین دلیل سامسونگ جرات بیشتری بخرج داده و داره یک تکنولوژی بی مصرف رو بهینه میکنه.
اپلی ها هم که بخاطر فرم سنتی اپل، ۵ تا ۶ سال طول میکشه برسن به جایی که الان گوشیهای اندرویدی در زمینه سنسور هستن.

Parsa lifes good

۱۳۹۵/۱۲/۲۴
سامی داداچ داری اشتب میزنی