خانهاخبار
اظهار اطمینان گوگل و اپل از برطرف شدن کدهای مخرب سازمان سیا

اظهار اطمینان گوگل و اپل از برطرف شدن کدهای مخرب سازمان سیا

دو شرکت گوگل و اپل به کاربران خود اطمینان داده‌اند کدهای مخربی که CIA امکان استفاده از آنها را داشته است را بر طرف کرده‌اند و خطری متوجه کاربران اندروید و آی‌اواس نیست.
۱۳۹۵/۱۲/۲۲
image

چند روز پیش ویکی‌لیکس در گزارشی افشا کرد سازمان CIA فهرستی از کدهای مخرب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اختیار دارد که می‌تواند از آنها سو استفاده کند؛ از جمله دو سیستم عامل پر استفاده اندروید و آی‌او‌اس.

ویکی‌لیکس در گزارش خود گفته بود CIA قادر است با استفاده از این اکسپلویت‌ها حتی رمزنگاری پیام‌رسان‌های واتس‌اپ، تلگرام و سیگنال را هم بشکند و به چت‌های کاربران آنها دسترسی پیدا کند.

از آنجا که آسیب‌پذیری‌های موجود در اندروید و iOS راه سازمان سیا را برای دسترسی به اپلیکشن‌های اشاره شده باز کرده است انگشت اتهام به سوی اپل و گوگل دراز شد. خوشبختانه این دو شرکت اعلام کرده‌اند آسیب‌پذیری موجود در سیستم‌عامل‌های خود را که CIA می‌توانسته از آنها سو استفاده کند را برطرف کرده‌اند و از این نظر خطری کاربران را تهدید نمی‌کند.

البته توجه داشته باشید فهرست این اکسپلویت‌ها از سال 2013 در اخیتار CIA قرار دارد بنابراین ممکن است پیش از رفع نقص از سوی اپل و وگوگل، هکرهای این سازمان از آنها استفاده کرده باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

حسن

۱۳۹۵/۱۲/۲۲
سلام!
البته برخلاف آی او اس اکثر گوشی های اندرویدی بروز نمیشن
منظور گوگل هم دیوایس هایی هست که مرتب بروزرسانی دارن و یا حداقل سازنده آنها تاخیر زیادی در بروزرسانی نداره
* در سند ویکی لیکس هیچ اشاره ای به وجود آسیب پذیری در واتس اپ و خصوصا سیگنال نشده برعکس به رمزگذاری قدرتمندی که دارن اشاره شده

محمد

۱۳۹۵/۱۲/۲۲
با وجود سیا و ان اس ای امنیت گوشی و سیستم عامل یه شوخی بچگانس!

modara1

۱۳۹۵/۱۲/۲۲
همینم دروغه همشون دستشون تو یه کاسه هست

milad

۱۳۹۵/۱۲/۲۲
سلام .من که باورم نمیشه اینا اطلاعات ما نره برا سرویسای مثل CIA همش سیابازیه

محسن

۱۳۹۵/۱۲/۲۲
بچگانس اگه فکر کنیم NSA نمیتونه به اطلاعات سیستم عامل اندروید و iosدست رسی نداشته باشه خود سیستم عامل جاسوسه این حرفا همش کشکه باور نکنین ۳سیستم عامل بزرگ اندروید ویندوز و iosهر سه امریکایی هستن و جاسوس به همین خاطره ابر قدرته