خانهاخبار
آیا دستیار صوتی الکسا به قابلیت آغاز مکالمه مجهز می‌شود؟

آیا دستیار صوتی الکسا به قابلیت آغاز مکالمه مجهز می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای فناوری در دهه گذشته، هوشمند شدن ابزارها و لوازم اطرف ما بوده است که بخشی از این هوشمندسازی را مدیون دستیارهای دیجیتالی هوشمندی مانند سیری، کورتانا و الکسا هستیم. این دستیارهای صوتی توانایی انجام کارهای زیادی را دارند و روز به روز بر قابلیت‌های آن‌ها افزوده می‌شود.
۱۳۹۵/۱۲/۲۲

براساس گزارش‌های اخیری که منتشر شده، کمپانی آمازون در حال کار روی فناوری جدیدی است که به دستیار صوتی مبتنی بر فضای ابری این شرکت اجازه می‌دهد تا اعلانات را از طریق مکالمه با کاربر به او اطلاع دهد. با استفاده از امکان مکالمه‌ای که به زودی به این دستگاه اضافه می‌شود، اعلام اعلانیه‌ها از سوی الکسا می‌تواند به آغاز یک گفتگو بین او و کاربر منجر شود.

برای تبدیل شدن این طرح به واقعیت، آمازون تا کنون ۱۰۰ میلیون دلار برای بهبود تشخیص خودکار گفتار هزینه نموده است. برای درگیری بیشتر الکسا  با مکالمات روزمره با کاربران، این دستیار هوشمند باید بتواند لحن سخن انسان را در شرایط مختلف تشخیص دهد و همین‌طور تشخیص دهد که آیا کاربر از وارد شدن به این مکالمه خوشحال، ناراحت یا عصبانی شده است، همچنین باید زمان مناسب برای شروع سخن گفتن را بداند.

هر نوع بهبودی که در سیستم هوش مصنوعی الکسا ایجاد شده می‌تواند به دنیای گوشی‌های هوشمند هم راهی پیدا کند. به تازگی شرکت موتورولا از یک موتو ماد (ماژول) جدید رونمایی کرده است که اسپیکری مجهز به الکسا است و در آینده اپلیکیشن الکسا را هم به طور پیش‌فرض در گوشی‌های هوشمند خود نصب خواهد کرد، علاوه بر این هوآوی هم از الکسای آمازون به عنوان دستیار صوتی پرچم‌دارش، میت ۹ استفاده کرده است.

image

با این اوصاف، می‌توان گفت نسل جدید دستیارهای هوشمند مبتنی بر دستورات صوتی در راه است. در کنار الکسا، سیری، کورتانا و گوگل اسیستنت، شرکت‌های دیگری هم در حال توسعه دستیارهای بومی خود هستند، مانند دستیار بیکسبی شرکت سامسونگ و دستیار ویکی شرکت نوکیا. افزایش تعداد دستیارهای صوتی منجر به ایجاد رقابت و در نهایت ارایه سریع‌تر قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید خواهد شد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)