خانهاخبار
تبلیغ محصولات مایکروسافت در ویندوز 10 افزایش می‌یابد

تبلیغ محصولات مایکروسافت در ویندوز 10 افزایش می‌یابد

کمپانی مایکروسافت همچنان بر افزایش نمایش تبلیغ محصولاتش در ویندوز 10 اصرار دارد و در آخرین اقدام خود، در File Explorer، سرویس ذخیره‌سازی ابری وان درایو را تبلیغ می‌کند.
۱۳۹۵/۱۲/۲۱

ویندوز 10 قابلیت‌های دوست‌داشتنی زیادی دارد، اما برخی ویژگی‌های آن نیز چندان محبوب کاربران نیست. مایکروسافت سعی می‌کند بعضی موضوعات نگران‌کننده ویندوز 10 را (همچون نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی در این سیستم‌عامل) حل کند، اما بر وجود برخی ویژگی‌های منفور کاربران اصرار دارد؛ نمایش تبلیغ محصولات و سرویس‌های مایکروسافت در ویندوز، یکی از این موارد است.

به گزارش ExtremeTech، مایکروسافت در آخرین مورد از سلسله اقدامات خود برای تبلیغ محصولاتش در ویندوز، در بخش File Explorer تبلیغ نمایش می‌دهد و به‌طور خاص، سرویس ذخیره‌سازی OneDrive و فضای ابری را تبلیغ می‌کند که با خریدن اشتراک Office 365 به دست می‌آورید.

image

File Explorer یکی از بخش‌های اصلی رابط کاربری سیستم‌عامل ویندوز است. هر زمان که شما پوشه‌ای را در ویندوز باز می‌کنید، در پنجره فایل اکسپلورر هستید.

شاید مایکروسافت احساس می‌کند این تبلیغ نیست اما بسیاری از کاربران ویندوز 10، حس خوبی در مورد بخشی از رابط کاربری ندارند که به آن‌ها پیشنهاد می‌کند مشترک پولی سرویسی شوند.

همان‌طور که اشاره شد، این نخستین بار نیست که مایکروسافت با نمایش تبلیغات محصولاتش در سیستم‌عامل شیطنت می‌کند؛ ویندوز 10 در بخش lock screen و Start menu نیز تبلیغ نشان می‌دهد و شایعه شده است با عرضه آپدیت سازندگان، در بخش رابط اشتراک‌گذاری نیز تبلیغ نمایش داده خواهد شد.

یکی از شایع‌ترین تبلیغات مایکروسافت در ویندوز، تبلیغات پاپ آپی است که کاربر را به استفاده از مرورگر اج تشویق می‌کند. این تبلیغ علاوه بر اینکه به کاربر تحمیل می‌شود، نشان از استیصال مایکروسافت برای ترویج استفاده از مرورگر Edge دارد.

درهرحال، شما مثل تبلیغات lock screen، می‌توانید تبلیغات وان درایو در File Explorer را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن تبلیغ در File Explorer باید از منو بالا روی View و سپس روی Options کلیک کنید و گزینه Show sync provider notifications را خاموش کنید.

با انجام مراحل بالا، همه نوتیفیکیشن‌های این‌چنینی غیرفعال می‌شوند و اگر از فضای ذخیره‌سازی ابری مایکروسافت استفاده نمی‌کنید، مشکل خاصی نخواهید داشت.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

alireza

۱۳۹۵/۱۲/۲۱
خب سیستم خودشه محصولات خودش رو هم تبلیغ میکنه
چیز عجیبی نیست
درضمن این تبلیغات زوری نیست و میشه حذفشون کرد همون طور که بالا گفته شده.