خانهاخبار
نسخه جدید Gboard از ترجمه و پیشنهاد اموجی بهره می‌برد

نسخه جدید Gboard از ترجمه و پیشنهاد اموجی بهره می‌برد

چند روز پیش، گوگل به کاربران امکان ثبت نام برای نسخه بتا Gboard در اکوسیستم اندروید را فراهم کرد. با این کار گوگل توانست تعدادی از باگ‌ها را پیش از عرضه نسخه رسمی رفع کند و کاربران به زودی می‌توانند قابلیت‌های جدید را تجربه کنند.
۱۳۹۵/۱۲/۲۰

اولین عرضه عمومی نسخه بتا کیبورد گوگل برای اندروید در هفته گذشته در دسترس قرار گرفت که با قابلیت‌های جدیدی همراه بود که ارتباط و پیام‌رسانی را برای کاربران ساده‌تر می‌کند. اما از امروز همه کاربران می‌توانند از این تغییرات بهره ببرند.

بزرگ‌ترین تغییر در این نسخه، پشتیبانی از گوگل ترنسلیت است؛ در نسخه جدید به جای این که از اپ پیام‌رسان خارج شوید و تا ترجمه کلمه یا عبارتی را در گوگل ترنسلیت یا فرهنگ لغت پیدا کنید، تنها با لمس آیکون ترنسلیت در منوی quick feature و فعال کردن این قابلیت می‌توانید هنگام نوشتن با Gboard مستقیم کلمات را ترجمه کنید. نسخه جدید صفحه کلید گوگل از وب، فایل‌های GIF، جستجوی اموجی‌ها و زبان‌هایی که از راست به چپ می‌نویسند مانند فارسی، عربی و عبری پشتیبانی می‌کند.

image

image

تغییرات ظاهری دیگری هم در این کیبورد اعمال شده که آن را زیباتر کرده، تم‌های جدید که در منو یافت می‌شوند ظاهر جدیدی به Gboard می‌آورند و گوگل اعلام کرده در آینده هم تم‌های جدیدتری به این مجموعه اضافه می‌کند.

یکی از راه‌های ابراز هیجان و احساسات در پیام‌رسانی و ارتباطات آنلاین، استفاده از اموجی‌ها و فایل‌های GIF است. از این به بعد در زمان تایپ، این صفحه کلید به شما اموجی‌ها و GIFهای جدیدی پشنهاد می‌کند. برای مثال اگر شما کلمه Pizza را تایپ کنید، اموجی‌ها و تصاویر GIF از پیتزا به شما پیشنهاد می‌شود.

در نهایت دیگر قابلیت جدید اضافه‌شده به Gboard تایپ کردن با استفاده از صوت است. در نسخه‌های قبل با لمس آیکون میکروفون، قابلیت Voice typing با ظاهر دیگری نمایش داده می‌شد و برای بازگشت به صفحه اصلی کیبورد باید x را لمس می‌کردید. حال با لمس بخش میکروفون یک ظاهر جدید نمایش داده می‌شود، بدون این که دسترسی شما به کیبورد را از بین ببرد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

amingili

۱۳۹۵/۱۲/۲۱
بهترین کیبوردِ
جز اولین برنامه هایی هست که روی گوشی نصب میکنم