خانهاخبار
سال 2017 سالی انقلابی برای صنعت بازی است

سال 2017 سالی انقلابی برای صنعت بازی است

صنعت بازی و بازی‌سازی در سالیان اخیر همواره با رشد روبرو بوده است و پیش‌بینی می‌شود که سال 2017 سالی انقلابی برای این صنعت باشد.
۱۳۹۵/۱۲/۲۰

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال 2017 چشم‌انداز صنعت گیم ممکن است دچار تغییراتی شود و در این سال شاهد بهبودهایی اساسی در زمینه بازی‌ها و سخت‌افزار مورد استفاده در کنسول‌ها باشیم. اما تغییرات احتمالی در زمینه نرم‌افزار هم مورد نظر خواهد بود و کمپانی‌ها با عرضه‌ بازی‌های مختلف سعی در گرفتن سهمی از بازار خواهند داشت.

بنابراین پیش‌بینی ما این است که سال 2017 می‌تواند سالی انقلابی برای صنعت گیم باشد. بر همین اساس در این مطلب نگاه کوتاهی خواهیم داشت به تغییرات این صنعت در ماه‌های پیش‌رو.

حرفه‌ای شو!

اگر بخواهیم در مورد جدیدترین کنسول بازار صحبت کنیم تنها یک اسم به ذهن خطور می‌کند و آن PS4 Pro است. کمپانی سونی به تازگی نسل هشتم کنسول‌های بازی خود را ارتقا داده و آن را به اضافه کردن پسوند Pro به بازار عرضه کرده است. افزایش کیفیت‌ بازی‌ها و در عین حال نیاز به قدرت سخت‌افزاری بیشتر از جمله دلایل ارتقا کنسول پلی استیشن 4 به نسخه پرو محسوب می‌شود. 

image

PS4 Pro که نمونه ارتقا یافته کنسول پلی استیشن 4 محسوب است، از ویژگی‌های سخت‌افزاری قدرتمند‌تری نیز بهره می‌برد. PS4 Pro در حدود دو برابر از PS4 قدرتمند‌تر است. در کنسول PS4 Pro شاهد آن هستیم که خروجی تصویر از 1080p به 4K ارتقا یافته است و بهبودهایی در زمینه کیفیت پردازش گرافیکی و رم نیز ایجاد شده است. 

پروژه Scorpio:

سونی تنها کمپانی نیست که به فکر ارتقا کنسول‌های بازی خود افتاده است و مایکروسافت نیز با «پروژه Scorpio» سعی در ارتقا کنسول Xbox One دارد. تاکنون خبرهای زیادی در مورد پروژه Scorpio منتشر شده است و احتمال دارد که Scorpio با افزودن ویژگی‌هایی از جمله پشتیبانی از 4K و HDR به کنسول‌های مایکروسافت همراه باشد. در حال حاضر نیز در کنسول‌هایی مانند Xbox One S شاید برخی از این ویژگی‌ها هستیم. پشتیبانی از 4K Blu-ray و سازگاری با ایکس باکس 360 نیز اهداف پروژه Scorpio ذکر شده‌اند. 

image

همچنین گفته شده است که پروژه اسکورپیو قدرتی گرافیکی برابر با شش ترافلاپ را ارائه خواهد داد که اگر این ادعا صحت داشته باشد، به این معنی خواهد بود که کنسول اسکورپیو 5 برابر از Xbox One قدرتمند‌تر است. پشتیبانی از واقعیت مجازی و مایکروسافت هولولنز نیز از جمله ویژگی‌هایی است که احتمالا در پروژه Scorpio شاهد آنها خواهیم بود. در مور قیمت کنسول جدید نیز گفته شده است که مایکرسافت سعی دارد آن را در یک محدوده قیمتی هم‌تزار با PS4 عرضه کند و براساس گفته‌های فیل اسپنسر، این کنسول در حدود قیمتی 350 دلار عرضه خواهد شد. 

نینتندو سوییچ: 

کنسول نینتندو سوییچ از جمله کنسول‌های بسیار محبوب بازار محسوب می‌شود. این کنسول به خوبی توانسته است بین کنسول‌های دستی و انواع ایکس باکس و پلی استیشن 4 تعادل برقرار کند. از جمله ویژگی‌های کنسول نینتندو سوییچ می‌توان به قدرت سخت‌افزاری مناسب و صفحه‌نمایش 6.2 اینچی با کیفیت HD اشاره کرد. همچنین این کنسول با ظرفیت 32 گیگابایتی و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی عرضه می‌شود. 

کمپانی نینتندو هنوز در مورد نسخه‌های بعدی کنسول سوییچ خبری را منتشر نکرده است، اما اگر این کمپانی بتواند به همین روند فعلی ادامه دهد، قطعا شاهد تغییراتی بنیادین در صنعت گیم خواهیم بود. 

پیش بینی شما در مورد آینده صنعت گیم در سال 2017 چیست؟ 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

UZ

۱۳۹۶/۱/۶
من فکر میکردم scorpio همون xbox s هست ?????

UZ

۱۳۹۶/۱/۶
جناب آقای بهرامیان کسی کنسول بازی رو به خاطر رابط کاربریش یا قابلیت های مولتی مدیاش نمیخره تنها چیزی که تو یه کنسول اهمیت داره قدرت سخت افزاری و بازی هاش هست که تو هر دو مورد سونی داره پادشاهی میکنه

محمدعلي بهراميان

۱۳۹۵/۱۲/۲۲
همينطور اگه بحث رابط كاربري و پشتيباني و قابليت هاي مولتي مديا و كيفيت بدنه كنسول رو بكشيم وسط ، ايكس باكس كل صنعت گيمينگ ژاپن رو با خاك يكسان ميكنه !

Parsa lifes good

۱۳۹۵/۱۲/۲۱
هیچ تحولی? vr یکم خوب بود ولی اونقدا تحول ایجاد نمیشه تا سال 2020 که احتمالا ps5 میاد
جی اس ام مرسی از سایت خوبت ما یه انتقاد اینکه اخبار گیمو عضی اوقات میزارید بعضی اوقات نه

مانی

۱۳۹۵/۱۲/۲۱
برای اجرای 4K بازی ها به 8ترافلاپ نیازه که تمام منتقدین و کارشناسا رسماً اعلام کردن و به ادعال ایکس باکس ایراد گرفتن!
فعلا فقط سونی تونسته به این حجم سرعت برسه، البته کیفیت ایکس باکس خوبه ولی در بحث کیفیت بازی و تصویر جداً یه دنیا از پلی استیشن عقبه