خانهاخبار
با رونمایی از Surge S1، شیائومی به جمع‌ تولیدکنندگان چیپ‌ست پیوست

با رونمایی از Surge S1، شیائومی به جمع‌ تولیدکنندگان چیپ‌ست پیوست

سرانجام پای شیائومی هم به دنیای ساخت‌ چیپ‌ست باز شد و این شرکت همراه با معرفی Surge S1 از گوشی Mi 5c نیز، که به این چیپ‌ست مجهز شده، پرده برداشت.
۱۳۹۵/۱۲/۱۱

شیائومی از آن دسته شرکت‌های موفق چینی است که تقریبا در هر حوزه‌ای یک محصول تولید کرده است. چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شیائومی قصد دارد چیپ‌ست اختصاصی خودش را طراحی و تولید کند و حال این شرکت از Surge S1 رونمایی کرده؛ چیپ‌ستی که در گوشی Mi 5c استفاده شده است. شیائومی با تولید این چیپ‌ست به جمع آن دسته از تولیدکنندگان تلفن همراه پیوست که توانایی تولید چیپ‌ست اختصاصی دارند؛ شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ و هوآوی.

image

لی جون، مدیرعامل شرکت شیائومی، در بیانیه معرفی این چیپ‌ست چنین آورده است:

توانایی ساخت چیپست اختصاصی موفقیتی نهایی برای هر شرکت سازنده تلفن هوشمند است. برای شیائومی این حرکت گامی ضروری در مسیر توسعه‌اش بود. برای اینکه بتوانیم به شعارمان که همان در دسترس ساختن خلاقیت برای همه است جامه عمل بپوشانیم، نیاز داریم که بر هسته تکنولوژی کارخانه‌مان تسلط پیدا کنیم و پیشرفتمان در زمینه سخت‌افزار را با پیشرفتمان در زمینه نرم‌افزار ادغام کنیم. این موضوع باعث می‌شود که ما گوشی‌های هوشمند بهتری بسازیم تا بتوانند همچنان این صنعت را شگفت‌زده و مشتریان را خوشحال کنند.

Surge S1 اولین چیپ‌ست خانگی شیائومی است که از پردازنده هشت هسته‌ای Cortex A53 با معماری ARM بهره می‌برد. این پردازنده از چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.4 گیگاهرتزی تشکیل شده است که به گفته شیائومی می‌تواند «تعادلی بین عملکرد و مصرف بهینه انرژی» برقرار کند. پردازنده گرافیکی این چیپ‌ست از نوع Mali T-860 MP4 است که به گفته شیائومی عملکرد گرافیکی «خارق‌العاده»‌ای به خصوص در زمینه بازی و پخش ویدیوهای 4K دارد. در این چیپ‌ست از پردازشگر سیگنال دیجیتال 32 بیتی استفاده شده است که از VoLTE پشتیبانی می‌کند.

شیائومی با رونمایی از چیپ‌ست اختصاصی خود دیگر نیازی به استفاده از چیپ‌ست‌های کوالکام و مدیاتک برای گوشی‌های پرچم‌دار یا پایین‌رده خود ندارد. با این حال استفاده از این چیپ‌ست ممکن است تنها محدود به گوشی‌های هوشمند نشود و شاید در آینده شاهد استفاده از آن در محصولات دیگر این شرکت مانند تلویزیون، روتر یا هزاران محصول دیگری باشیم که شیائومی تولید می‌کند.

image

توسعه چیپ‌ست اختصاصی بخشی از نقشه راه ده ساله‌ای بود که شیائومی در سال 2014 منتشر کرد. به نظر می‌رسد شیائومی برای اینکه بتواند ایده‌های خود را پیاده کند نیاز پیدا کرده که توسعه نرم‌افزار و سخت‌افزار خود را، حتی در سطح چیپ‌ست، با هم جلو ببرد. Surge S1 نتیجه تلاش 28 ماهه مهندسان شیائومی است.

شیائومی همراه با این چیپ‌ست از گوشی جدیدش نیز رونمایی کرد که به Surge S1 مجهز است. Mi 5c، که تنها 7.09 میلی‌متر ضخامت و 135 گرم وزن دارد، از گوشی‌های سبک و ظریف حال حاضر بازار محسوب می‌شود. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به صفحه نمایش 5.15 اینچی با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل، 3 گیگابایت رم، حافظه داخلی 64 گیگابایتی، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و باتری 2860 میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد. Mi 5c به درگاه USB Type-C و حسگر اثر انگشت نیز مجهز شده است. این محصول، که قرار است فقط در چین عرضه شود، از سوم مارس با قیمت 218 دلار به فروش می‌رسد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

amir1975

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
قدم بزرگ دیگری در راه سقوط اپل برداشته شد.

فرهاد

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
همه ارزش خریدن شیائومی به پردازنده کوالکامش بود!!!!

MASUOD

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
1600 در 2560-_- رزولیشن رو اشتباهی زدید
1080p هست رزولیشن گوشی